cibbe
Guest
Iofs hjälpta av att varken Lorenzo och Spies kom till start...
Så sant så.. Men jag skulle kunna tro att Honda såg sin chans att billiera.
Så kallade "Team Orders" och kanske till och med "Factory Orders" är ju inte helt ovanligt..
Iofs hjälpta av att varken Lorenzo och Spies kom till start...
Så sant så.. Men jag skulle kunna tro att Honda såg sin chans att billiera.
Så kallade "Team Orders" och kanske till och med "Factory Orders" är ju inte helt ovanligt..
Men varför skulle Ducati vara diplomatiska och inte säga rent ut att Bridgestonedäcken suger?
Vad skulle de ha gått ut på i så fall? Det var ju bara fight mellan Dovi och Simo och där var det inga team orders. När två av de fem bästa förarna, Lorenzo och Spies, var ute ur leken blev det ju bara Honda kvar eftersom Ducati var helt under isen och Bautista kraschade.
För dig kanske det kan te sig så med tanke på att din favorithobby verkar vara att spy galla över allt som inte är tvåtakt och minst 15 år gammalt.Tycker det är helt obegripligt att det är ett däckfabrikat som tillhandahåller alla däck i MotoGP. Det är ju lika vettlöst som om bara Honda hade tillåtits tävla i MotoGP. Eller bara Öhlins. Bara Arai. Men det stämmer ju med den generella och vansinnigt tråkiga idén att erbjuda så få alternativ som möjligt för de som tävlar.
Michelin drev upp kostnaderna med sina övernattendäck och för den som inte missat den ekonomiska krisen som världen gått igenom de senaste åren ter det sig helt naturligt att minska en kostnad genom att bara ha en däcktillverkare.
Det där förstod i alla fall inte jag ett smack utav...
OM det är flera däcktillverkare som slåss om att få leverera däck borde ju kostnaderna minska.. Inte öka.. Konkurrens är väl inte direkt känt för att driva upp priser? Monopol är ju till just för att kunna maxa priser...
Det är inte teamet som sparar mest pengar som vinner GP:n.
Om michelindäcket är snabbare inte fan tar man något annat för att det är billigare.
2008 slutade säsongen såhär:...men som det var runt 2007-2008 där resultaten nästan enbart styrdes av däckfabrikat vill jag inte ha det igen.
Hade du sett några race 2007-2008 och inte bara kollat slutresultatet hade du vetat vad jag menade.Hur i h-e märktes det att däckfabrikaten styrde resultaten?
De vill inte riskera dåligt samarbete med däcktillverkaren i framtiden, eftersom att det är den enda däcktillverkare som är tillåten?
Märkligt att bara en däcktillverkare är tillåten, håller med.
Om du hade haft något vederhäftigt att berätta så hade du gjort det.Hade du sett några race 2007-2008 och inte bara kollat slutresultatet hade du vetat vad jag menade.
Inte bita den hand som föder en? Botten.De vill inte riskera dåligt samarbete med däcktillverkaren i framtiden, eftersom att det är den enda däcktillverkare som är tillåten?
Hade du sett några race 2007-2008 och inte bara kollat slutresultatet hade du vetat vad jag menade.
Om du hade haft något vederhäftigt att berätta så hade du gjort det.
Som Basti påpekat så har du fel. Rossi körde med Bridgestone 2008 efter stora påtryckningar från honom och Dorna. Detta eftersom de såg det som nödvändigt för att kunna vinna. Efter detta förlorade sedan Michelin kampen om vem som skulle få rättigheterna att tillhandahålla enhetsdäck.2008 slutade säsongen såhär:
1 Valentino ROSSI Yamaha ITA 373 (Michelin)
2 Casey STONER Ducati AUS 280 (Bridgestone)
3 Dani PEDROSA Honda SPA 249 (Michelin och Bridgestone)
4 Jorge LORENZO Yamaha SPA 190 (Michelin)
5 Andrea DOVIZ. Honda ITA 174 (Michelin)
Hur i h-e märktes det att däckfabrikaten styrde resultaten?
Säkert?Rossi körde med Bridgestone 2008 efter stora påtryckningar från honom och Dorna.
Ja, helt säkert.Säkert?
”Valentino Rossi's factory YZR-M1 will definitely run on Michelin tyres in 2008.”
http://www.motorcyclenews.com/MCN/s...valentinorossitostickwithmichelintyresin2008/
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|