Pelle B
Ny medlem
Någon som har koll på sändningsrättigheterna 2012?
Viasat har 2011 ut.
Lyfter från igen. FIck för mig att jag någonstans läst att Canaldigital tar över 2012. Någon som vet vad som gäller?
Någon som har koll på sändningsrättigheterna 2012?
Viasat har 2011 ut.
När släpps det fritt, efter Valencia eller efter årsskiftet?
The proposal to be adopted at Valencia removes the restriction on factory riders testing. The tire limits will remain in place, and according to MotoSprint, each factory will be allowed to nominate a track at which it will be allowed to test as often as it wants with factory riders. This means that instead of Yamaha sending Katsuyuki Nakasuga to Sepang and Ducati sending Franco Battaini to Mugello, Jorge Lorenzo and Valentino Rossi can go in their places.
Twitter-ryktena säger att de är kvar med Bautista och en 800 cc hoj. Varför de ska vara kvar med en 800 cc hoj fattar jag inte riktigt. De kommer få stryk av 1000 cc hojarna och troligen spöa CRT-hojarna. Vad är poängen med att inte gå fullt ut 1000cc?Suzuki ska tydligen testa på tisdag. Blir de kvar, tro? Med 800 eller 1000 och med eller utan Bautista?
Twitter-ryktena säger att de är kvar med Bautista och en 800 cc hoj. Varför de ska vara kvar med en 800 cc hoj fattar jag inte riktigt. De kommer få stryk av 1000 cc hojarna och troligen spöa CRT-hojarna. Vad är poängen med att inte gå fullt ut 1000cc?
Lyfter från igen. FIck för mig att jag någonstans läst att Canaldigital tar över 2012. Någon som vet vad som gäller?
Ryktena säger att Suzuki redan testat sin 1000 cc men att de kommer att köra de första 3-5 racen på 800:an.Twitter-ryktena säger att de är kvar med Bautista och en 800 cc hoj. Varför de ska vara kvar med en 800 cc hoj fattar jag inte riktigt. De kommer få stryk av 1000 cc hojarna och troligen spöa CRT-hojarna. Vad är poängen med att inte gå fullt ut 1000cc?
All elektronik är kvar. CRT får 3 liter mer bensin (24 istället för 21), kanske ännu mer under säsongen, och 3 extra motorer (9 istället för 6).Var kan jag hitta regelförändringarna för motoGP 2012 i korta drag? Har googlat och sökt på motogp.com men hittar inte nåt vettigt.
Undrar mest om:
-Traction Control tillåtet eller ej?
-Förutsättningar i CRT
Nån som vet vilket Moto2-team Alex Lundh ska ev. testa för nästa vecka?
http://twitter.com/#!/rachidhighsider
Många svar kommer nog idag och i morgon. Barbera ska vara klar för Pramac tex.Vilka förare är igentligen bekräftade och i vilka team nästa säsong?
Många svar kommer nog idag och i morgon. Barbera ska vara klar för Pramac tex.
På BBCs sändning i går intervjuade de Burgess när han gick av startplattan och han sa en intressant sak angående testet på tisdag. GP12:an som Rossi ska testa har inte så mycket nytt på sig och han har kört den förut. Däremot så har de en hel del betydligt mer intressanta nyheter på gång.
Jag tolkar det som att vi kommer att få se en helt annan GP12 på nästa test![]()
LCR är väl logiskt med tanke på 2010 men tänk att få se RdP på en Gresini-fabrikshonda (ingen har väl tecknat Sic's plats)Hoppas verkligen att de Puniet får plats hos LCR, skulle han försvinna från MotoGP så är det ju för bedrövligt. En förare som man kan komma på sig själv med att sitta och småflina när man ser honom köra, han kör brutalt.
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |