MotoGP 2012: Estoril - Portugal

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag måste säga att jag aldrig sett så mycket blåflagg under friträning som på Estoril. Det har inte spelat nån roll om det varit i början eller slutet, man har blåflaggat VÄLDIGT flitigt.

Jag har sällan sett så mycket irriterat handviftande och huvudskakande som på Estoril heller.

Jag tror att funktionärerna stjälper mer än hjälper med sitt blåflaggande faktiskt.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Stoner dundrar in 1.37,16 tidigt på WUP. Pole igår var 1.37,18. Rossi 1.38,0 igår och 1.39,0 idag. Hayden kör en skitaning långsammare idag.

Stoner ser het ut.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Stoner dundrar in 1.37,16 tidigt på WUP. Pole igår var 1.37,18. Rossi 1.38,0 igår och 1.39,0 idag. Hayden kör en skitaning långsammare idag.

Stoner ser het ut.
Stoner var snabbare på morgonen igår också och sa själv att hojen funkade mycket bättre när det var svalt.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Tigreton JHK-teamet måste leda vurpstatistiken såhär långt i Moto3.

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
grym fajt mellan marquez och espargaro!! synd bara att fel man gick vinnande ur striden :tungan mycket trevligt med Zarco på 4e och Terol skitlångt ner :D

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
grym fajt mellan marquez och espargaro!! synd bara att fel man gick vinnande ur striden :tungan mycket trevligt med Zarco på 4e och Terol skitlångt ner :D

Ja det var kul att se, jag ropade YES när de hade kontakt och marquez blev lite uttryckt men sen kom han ju tillbaka :)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Marquez hoj ser ut att gå lite väl bra... :brynad

Tippar MotoGP:
1. Stoner
2. Pedrosa
3. Crutchlow

Pedrosa tar starten ;)

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Halvtråkigt MotoGp, Stoner är för bra idag!

Den där nr 46 på Ducati kan nog bli nåt i framtiden kanske, han har en bra trend i år :banana

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ganska tråkigt race och Stoner är ju jävligt vass just nu.
Ska bli intressant att se vad som händer när de bara kommer ha det nya framdäcket att välja av, från Catalunya. Stoner, Pedrosa, Rossi och Hayden föredrar ju det gamla däcket.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Dovi körde om Chrutchlow, hände något mer? Abraham krascha också.. :trött
Gör om skiten till Moto1 istället...

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Stoner hade chatterproblem och kunde bara ge fullt de sista 10 varven när han hittade en lite annan körstil enligt intervjun. Är det så som han säger finns det marginal för att köra ännu snabbare.

Tror han faktiskt kör på hojens begränsingar och påpekar dessa, vilket får vissa att anse honom som gnällig alternativt väldigt raceminded.

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Stoner hade chatterproblem och kunde bara ge fullt de sista 10 varven när han hittade en lite annan körstil enligt intervjun. Är det så som han säger finns det marginal för att köra ännu snabbare.
Om de får ordning på chatterproblemen. From Catalunya har de bara de nya framdäcken som ger deras hojar ännu mer chatter. Lorenzo tydligen en slirande koppling i början av racet.

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
De bästa förarna är "för" bra. De skulle vinna oavsett.

Vet inte om jag håller med där riktigt. Själv tror jag inte Rossi är slut och skulle säkert med likvärdigt material vara med i topp. Spies, Crutchlow (spellcheck), Dovi, Pedro, Stoner, Lorenzo. Sedan ett par outsiders som även dessa med likvärdigt material troligen skulle kunna kriga bättre, Bautista, Abraham etc.....
Visst är där ett gäng som är en storlek större än andra men om man skulle tagit bort skillnaderna dessa får av de 2 rikaste teamen samt de 2 team som satsar nästan lika mycket tillsammans som de andra teamen ihop ja det skulle iallafall bli mycket tätare race och det skulle vara värt jättemycket även om ändå Stoner vann VM efter 19 tävlingar...

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Kaktuz: Mattias brukar kalla 125/moto3 för kungaklass. Om han försökte vara rolig, ironisk eller ärlig vet jag inte.
"kungaklassen" var ett riktigt sömnpiller.

MC Doktorn

Guest
Han grillade Dani och Jorge, imponerande minst sagt! Var helt övertygad att han skulle tappa det hela men vilken grym förare Casey är.
Riktigt kul att Rossi börjar närma sig täten och va fan håller Mr elbow på med.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring