MotoGP 2012 - Red Bull Indianapolis Grand Prix

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det roligaste med helgen var när förarna inte blev utsläppta på WUP. Fick flashbacks till SM/SO-helgerna när 20-30 rookie-förare skakar på huvudet, viftar med armarna och undrar varför de inte blir utsläppta på banan :hihi

Tragiskt att de ska köra Indy minst 2 år till. En riktig skitbanan med amatörmässigt arrangemang :3freak
Man borde boka in sig här (om det nu inte är räcken en meter från banan): http://www.formula1.com/races/in_detail/united_states_882/circuit_diagram.html

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kan jag räkna med att alla som får prova på att tävla i MotoGP har mångårig tävlingserfarenhet eller? :) (meddelar du förresten omvärlden att de som kör sin första tävling/säsong i ny klass inte längre får kallas Rookie?)
Var inget mot dig utan tyckte bara det var kul att en 41 årig gubbe kallas rookie. Min ödmjukhet hindrar mig dock från att tro att jag kan meddela hela världen detta. ;)

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Johan Stigefelt tog emot team-/tillverkarpriset för RW Racing som vann i Moto3 med Luis Salom.
Ok. Hade ingen aning om att han var teamchef i Moto3. Då borde ju möjligheterna för svenska förare att köra GP-racing vara större än någonson – om de är snabba nog.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Det var ju klantigt av Steve Rapp att inte fatta att efter han blir varvad av ledaren så kan det komma fler och han bör ha koll på det, Lorenzos "spark" var en lagom signal att det inte var ok, varken mer eller mindre.

CRT-förarna har ju lärt sig att de inte är med i samma race och brukar åka på avslag och titta bakåt. :D

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Det var ju klantigt av Steve Rapp att inte fatta att efter han blir varvad av ledaren så kan det komma fler och han bör ha koll på det, Lorenzos "spark" var en lagom signal att det inte var ok, varken mer eller mindre.

CRT-förarna har ju lärt sig att de inte är med i samma race och brukar åka på avslag och titta bakåt. :D
Jo, det är sant att Pedrosa borde ha väckt honom ur dimmorna. Samtidigt ska en GP-förare inte behöva titta bakåt för att inte bryta mot reglerna – det är ju därför det finns flaggsignaler.

Och förvånande/roande nog kunde ju Lorenzo faktiskt inte ta sig förbi så himla lätt.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Här på Sporthoj.Com brukar det låta så här.
Det är lite skillnad på race och kval i mina ögon. På ett kval försöker alla åka så fort som möjligt. På ett race bör man vara medveten om att det kan komma fler om man blivit varvad av ledaren.

För övrigt tycker jag att du fortfarande verkar göra ditt bästa för att skapa osämja i racingforumet. Kul. Verkligen.

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Och vem får platsen i Ducati nästa säsong.....?

/KentW

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Jo, det är sant att Pedrosa borde ha väckt honom ur dimmorna. Samtidigt ska en GP-förare inte behöva titta bakåt för att inte bryta mot reglerna – det är ju därför det finns flaggsignaler.
Stackars Edwards som numera har konstant nackspärr pga detta... han kanske blir svartflaggad så mkt som han tittar bakåt ?
Och förvånande/roande nog kunde ju Lorenzo faktiskt inte ta sig förbi så himla lätt.
Nä, den delen av banan bjuder inte in till så mkt omkörningsmöjligheter då de 1. svänger hela tiden, 2. smalt, 3. svinhalt utanför idealspår.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Visade videon med Pedrosas seger intervju (motogp.com) för en kompis.
Han har aldrig sett varken GP-race eller Pedrosa förut.
Jag stängde av ljudet och frågade vad kompisen trodde det handlade om.
-"MC va? (motogp i bakgrunden) Tror han pratar om en annan som kraschat och gjort illa sig."
Lite segerglädje kan man väl visa eller? :va

MC Doktorn

Guest
Spies otur måste vara maximal, 2 race i rad bryter han med mekaniska haverier.

MOT.jpg

Last edited:

Loffe1

Medlem
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
RSV4 R
Angående Steve Rapp vs Lorenzo så tyckte jag kommentatorerna på BBC säga att dom inte har blå flagg i USA.
Det spelar ju inte så stor roll om det är på det viset då han redan blivit omkörd av Pedrosa. Han borde fattat att fler varvningar var på gång.

MC Doktorn

Guest
Årets boxnings match var ganska kul. Svartflaggad för en rak höger :hihi

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Angående Steve Rapp vs Lorenzo så tyckte jag kommentatorerna på BBC säga att dom inte har blå flagg i USA. Det spelar ju inte så stor roll om det är på det viset då han redan blivit omkörd av Pedrosa. Han borde fattat att fler varvningar var på gång.
Det där låter inte så troligt. De kör efter ett visst reglemente och det ska följas oavsett vilket land de kör i.

I USA vinkar de tex med den vita flaggan vid start/mål för att indikera sista varvet men det görs inte när MotoGP kör.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha