MotoGP 2012 - Valencia

Det verkar som det ska fet-regna på söndag i Valencia. Då kan det ju sluta hur som helst om de inte blåser av racet. Hayden på pallen:rolleyes:
 
Undrar om Marquez försöker sig på det där på Vale lr Lorre nästa år? :va :3freak
Sånt som skapar vänner i pit-lane... :fyllisar
Han gick juh å bad om ursäkt å allt, lr sa han åt Corsi å hålla sig undan? :confused: :hihi
 
Hur många gånger har han gjort de där? Simoncelli ansågs ful och det va ett jävla liv... vad ska de säga om marq?

Detta klippet har väl tjatats om men det säger del om honom...

Kommentatorerna på motogp.com lät ganska trötta...
Och race-ledningen var ganska tydliga med att så gör man inte. :mattias

Ska bli spännande och se om MM fortsätter i samma stil. :)
Och i så fall vem som sätter honom på plats. :brynad
 
Hmm.. Hoppas att en Honda RCV213 lär Marquez vad ordet ödmjukhet betyder. För trots all kritik Simoncelli fick (med all rätt), gjorde han sina tokigheter på rejs (det är iallafall vad jag kommer ihåg). Marquez är en talang utöver det vanliga, men någon vuxen behöver ta honom i örat. Så tycker jag :)
 
Marc i farten igen:hojcbr
motorcycle-dummy.png
 
Är jag helt dum i huvet eller..... men var Marquez dykning innanför Corsi så farlig? Är dom ihop? Jag får en känsla av att Corsi ... skiter på sig och ramlar!
Eller?:confused:
 
Ganska tufft domslut, tycker som dig Magnus. Fast det är svårt att sitta i soffan och veta
 
I år har domarna tagit hänsyn till tidigare incidenter när de delar ut bestraffningar och Marquez gjorde en liknande sak, utan bestraffning, på Motegi i FP3 när han kolliderade med Kallio som kraschade.

Som flera MotoGP-förare sa i går är det onödigt att ta såna risker på träningarna och jag håller med.
 
Stoner gör ingen besviken och har åsikter om det mesta, alltid lika positiv.

Or in Casey Stoner's case, thinking about a future outside of MotoGP. As his departure from the championship grows near, it is clear that he has had more than enough of the series. Asked if he was worried about the politics in V8 Supercars, where he is headed in the near future, he said he wasn't, because he understood that V8 Supercars is a different kind of championship. MotoGP, though, was supposed to be a professional championship, and in his opinion, it was 'a joke'. Four races in Spain, another just over the border in Portugal, this was not a truly world championship, Stoner said. Instead, MotoGP is too much of a European championship, and it needed to rediscover its roots.

Man kan ju undra vilka rötter det är han pratar om. VM har väl sätt ungefär likadant ut den senaste 20-30 åren?

The new surface was a clear improvement, but whether it was good enough or not depended on your perspective. In the 'glass half empty' camp was Casey Stoner, who pointed out that there were still several bumps around, and that there were a couple of places where the seams of the new asphalt were in critical braking zones. In the 'glass half full' camp was just about everyone else, who praised the number of bumps that had been removed, and felt the resurfacing was a massive improvement.
 
Last edited:
P€RRA;5676163 skrev:
Stoner gör ingen besviken och har åsikter om det mesta, alltid lika positiv.

Or in Casey Stoner's case, thinking about a future outside of MotoGP. As his departure from the championship grows near, it is clear that he has had more than enough of the series. Asked if he was worried about the politics in V8 Supercars, where he is headed in the near future, he said he wasn't, because he understood that V8 Supercars is a different kind of championship. MotoGP, though, was supposed to be a professional championship, and in his opinion, it was 'a joke'. Four races in Spain, another just over the border in Portugal, this was not a truly world championship, Stoner said. Instead, MotoGP is too much of a European championship, and it needed to rediscover its roots.

Man kan ju undra vilka rötter det är han pratar om. VM har väl sätt ungefär likadant ut den senaste 20-30 åren?

The new surface was a clear improvement, but whether it was good enough or not depended on your perspective. In the 'glass half empty' camp was Casey Stoner, who pointed out that there were still several bumps around, and that there were a couple of places where the seams of the new asphalt were in critical braking zones. In the 'glass half full' camp was just about everyone else, who praised the number of bumps that had been removed, and felt the resurfacing was a massive improvement.

Du är dig lik i förmågan att alltid hitta något negativt i tolkningen av vad han säger.:hihi

Tycker Stoner har klart en poäng och globaliseringen är ett faktum, ekonomierna i sydeuropa vittnar om att man levt över sina tillgångar.

Bara ca 1/8 av jordens befolkning bor i Europa men 2/3 av racen körs i Europa.
Runt 60% av befokningen bor i Asien där tillverkarna har sin största marknad.

Läst någonstans att ca 500 milj människor kan se Mgp, närmare 22% av racen körs på iberiska halvön medan bara 1/10 av de som kan se racen bor där.
 
Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top