MotoGP 2012 - Valencia

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Stoner är inne på rätt linje. Var på San Marino GP i år, det var 43000 besökare... Året innan 80000. Europa har en nedåtgående trend medans ex Asien är precis tvärtom. Och intäkterna från besökare är inte kattskit i sammanhanget.

Smagatusk

Guest
P€RRA;5676163 skrev:
Stoner gör ingen besviken och har åsikter om det mesta, alltid lika positiv.

Or in Casey Stoner's case, thinking about a future outside of MotoGP. As his departure from the championship grows near, it is clear that he has had more than enough of the series. Asked if he was worried about the politics in V8 Supercars, where he is headed in the near future, he said he wasn't, because he understood that V8 Supercars is a different kind of championship. MotoGP, though, was supposed to be a professional championship, and in his opinion, it was 'a joke'. Four races in Spain, another just over the border in Portugal, this was not a truly world championship, Stoner said. Instead, MotoGP is too much of a European championship, and it needed to rediscover its roots.

Man kan ju undra vilka rötter det är han pratar om. VM har väl sätt ungefär likadant ut den senaste 20-30 åren?

The new surface was a clear improvement, but whether it was good enough or not depended on your perspective. In the 'glass half empty' camp was Casey Stoner, who pointed out that there were still several bumps around, and that there were a couple of places where the seams of the new asphalt were in critical braking zones. In the 'glass half full' camp was just about everyone else, who praised the number of bumps that had been removed, and felt the resurfacing was a massive improvement.

Stoner gnäller på väsentliga saker, du gnäller på Stoner.:hihi

Man behöver inte gå så långt bak i tiden då de körde både i Brasilien och Sydafrika. Så nog har han en poäng, som vanligt.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Stoner gnäller på väsentliga saker, du gnäller på Stoner.:hihi
Man behöver inte gå så långt bak i tiden då de körde både i Brasilien och Sydafrika. Så nog har han en poäng, som vanligt.
Gnäller jag på Stoner? Jag återgav vad han sagt.

Länder kommer och länder går men Europa har varit basen för MotoGP under en lång tid och det kan knappast vara något nyhet för Stoner. Man har pratat om fler race i Asien men det är ju inget man fixar på en fikarast direkt.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Du är dig lik i förmågan att alltid hitta något negativt i tolkningen av vad han säger.:hihi
Nej, jag glömmer nog bara att Stoner "bara säger sanningen" :lol

Alla förare utom en tycker att banan har blivit jämnare och det ska då enligt dig inte tolkas som något negativt. Han säger att VM är ett skämt och det är tydligen inte heller negativt.
Du försvarar honom som om han vore din son ibland :)

Smagatusk

Guest
P€RRA;5676193 skrev:
Gnäller jag på Stoner? Jag återgav vad han sagt.

Länder kommer och länder går men Europa har varit basen för MotoGP under en lång tid och det kan knappast vara något nyhet för Stoner. Man har pratat om fler race i Asien men det är ju inget man fixar på en fikarast direkt.

Ja, jag kan tycka att du gnäller på Stoner med tanke på HUR du återger hans uttalande. Men det är ok, alla behöver gilla honom.

Däremot tycker jag att även om basen för MotoGP ligger i Europa behöver man inte centrera fler och fler av racen runt och i Spanien. Det kan aldrig vara bra för utvecklingen. Till sist ligger väl alla race i Italien och Spanien och alla efternamn på förarna slutar på -o och -i.

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)
Så jäkla tråkigt att Stoner slutar. Killen är ju grym!! Serien behöver någon som är lite opolitisk och säger vad han tycker. Nästa år kommer inte jag se GP med samma glädje. De senaste två säsongerna har jag endast kollat för att se hur Stoner framför sin hoj. Det enda nöjet när det är tre som slåss om segern med oftast flera sekunders mellanrum. Att titta på Lorenzo och Pedrosa är sömnmedel enligt mig.
Tror jag ska börja följa V8 supercars istället.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Ja, jag kan tycka att du gnäller på Stoner med tanke på HUR du återger hans uttalande. Men det är ok, alla behöver gilla honom.
Men hur tycker du då att man ska framför ett negativt uttalande av Stoner, som skiljer sig från de andra förarnas syn på saken, utan att själv verka gnällig?

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
Problemet är väll att du börjar med att skriva denna mening:

P€RRA;5676163 skrev:
Stoner gör ingen besviken och har åsikter om det mesta, alltid lika positiv.

Om du ska återge vad någon säger kanske du inte ska lägga till egna värderingar om personen och uttalandet. Först då kan du säga att du återgett någons uttalande utan att "färga" det.

Last edited:

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
Idag sa han att han gillar banan mycket men tyvärr har man lyckats skapa ett antal "bumps" med den nya asfalten som är värre än tidigare.

Efter kvalet idag var det lite roligt att han sa att dom hade problem med att ta bort tillräckligt med TC för honom då han ville sladda betydligt mer i vissa av kurvorna. Han kom in gång på gång för att få teknikerna att skruva ner TC:n men det var inte mycket till skillnad när han körde ut igen.

Smagatusk

Guest
Men hur tycker du då att man ska framför ett negativt uttalande av Stoner, som skiljer sig från de andra förarnas syn på saken, utan att själv verka gnällig?

"Stoner gör ingen besviken och har åsikter om det mesta, alltid lika positiv."

Att slopa första meningen hade varit en bra början.

Seriöst, P€RRA... Jag har alltid sett dig som en insiktfull och smart kille med intressanta länkar och faktainlägg. Bli inte som "en annan medlem" och kräv förklaringar till såna absolut självklara saker som du just bad mig om. Blir onödigt långa trådar om teknikaliteter som inte gör nån lyckligare eller smartare.

Last edited:

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Stoners körning kommer saknas som fan. Fint att han delar med sig av vad han tycker, uppfriskande. Det betyder inte att man alltid måste hålla med honom. Hans körning talar för sig själv och han är anställd för att köra hoj, inte sälja hoj. Bara en sån sak som på Philip Island när han sa att årets Honda förmodligen är den sämsta hojen han kört, vansinnigt roligt! Han ska ändå föreställa någon slags ambassadör för tillverkaren. :hihi

Tillsammans med Crutchlow, Edwards (som numera harvar långt bak i kön) och möjligen Lorenzo, är han en av få som tillför något av substans när han öppnar käften. Resten av piloterna är som PR-produkter som hakat upp sig. Man vet precis vad de kommer säga och tillför inte mycket av värde enligt min mening.

Nä, hoppet står till Marc Marquez som varit årets behållning. Tror han kommer vara riktigt snabb och göra livet obekvämt för toppförarna. Hoppas även Rossi kan få lite fart på arslet igen och kan peta in några framhjul framför Lorenzo och störa hans kirurgiska körning. Samt att Pedrosa får vara skadefri, han är riktigt snabb i medgång.

Och sätt för i helvete Randy de Puniet på en hygglig hoj.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
"Stoner gör ingen besviken och har åsikter om det mesta, alltid lika positiv." Att slopa första meningen hade varit en bra början. Seriöst, P€RRA... Jag har alltid sett dig som en insiktfull och smart kille med intressanta länkar och faktainlägg.
Man behöver ju inte ogilla Stoner för att fascineras av hans återkommande gnäll på allt och alla. Men visst, den första meningen kanske var onödig, även om den speglar precis vad jag tycker om Stoner vid sidan av banan.

Det ryktas att Filippo Preziosi har fått sparken och kommer att försvinna från Ducati när testerna avslutats på onsdag.

Det ryktas också om att de nya reglerna för 2014 är klara och kommer att presenteras inom kort. De lär knappast gör någon glad då de bland annat ska innehålla mindre bränsle och obegränsat med elektronik. Snacka om att gräva sin egen grav... :död

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Bara en sån sak som på Philip Island när han sa att årets Honda förmodligen är den sämsta hojen han kört, vansinnigt roligt! Han ska ändå föreställa någon slags ambassadör för tillverkaren. :hihi
Hade du tyckt samma sak om det var din produkt han pratade om?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Och Espargaro... Idag kvala han in före Rossi. CRT hojarna saknar sådär 15km/h rakorna men det bevisar ju att "power is nothing without control". Ducati, det var inte sen 998sps som de kunde svänga :smasha -är det som det sägs, Ducati är europas Harley...:hihi

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping