MotoGP 2013: GP Aperol di San Marino e della Riviera di Rimini @Misano

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Tyvärr så har programcheferna på svenska TV-kanaler, av förklarliga skäl, ganska dålig koll på mindre sporter och sätter i princip vem som helst bakom mikrofonen bara de själva varit aktiva de senaste halvseklet. Jag gick från de usla sändningarna på Viaplay till motogp.com i år och ångrar att jag inte gjorde det för flera år sedan.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
I dag körde Hector Barbera för första gången på en tävlingshelg med pneumatiska ventiler i sin FTR Kawasaki. Gav tydligen högre toppfart enligt Hector.

Är det FTR som pillar på motorerna själva eller får de hjälp av Kawasaki?

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
I dag körde Hector Barbera för första gången på en tävlingshelg med pneumatiska ventiler i sin FTR Kawasaki. Gav tydligen högre toppfart enligt Hector.

Är det FTR som pillar på motorerna själva eller får de hjälp av Kawasaki?

FTR är bara en chassiekonstruktör. Kan aldrig tänka mig dom pillar nånting i en motor. Kan inte tänka mig Kawasaki gör något heller. Det är säkert något Spanskt motorutveklare/trimmare som pillar i dom. Kanske INMOTEC kan vara inblandad eller något liknande företag.

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Nikola vet förmodligen mer om racing än vad någon på sporthoj.com vet, lite svårt att då säga att han "snackar" skit.

....och ändå så sitter han och säger som vi ser ovan, ganska korkade saker. Bara för att han är erfaren betyder inte att han har rätt i allt han säger. Och att kalla Pedrosa för "slut" när det finns två personer på den här planeten som kan köra snabbare än honom är bara trams, hur man än vrider och vänder på det.

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Pedrosa är inte precis känd för sina halsbrytande manövrar och jag tror inte han kommer börja med en ny körstil till helgen. Verkar troligt att resten av säsongen blir en upprepning av det vi redan har sett.

Minst två vinster till alltså.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
P€RRA;5889229 skrev:
Tyvärr så har programcheferna på svenska TV-kanaler, av förklarliga skäl, ganska dålig koll på mindre sporter och sätter i princip vem som helst bakom mikrofonen bara de själva varit aktiva de senaste halvseklet. Jag gick från de usla sändningarna på Viaplay till motogp.com i år och ångrar att jag inte gjorde det för flera år sedan.

Ja, motogps egna kommentatorer är ju lite lätt partiska för britterna, men det kan iaf jag leva med, för i övrigt är de bra pålästa och kläcker ur sig rätt mycket intressant bi-info och pratar faktiskt om racet.

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Ja, motogps egna kommentatorer är ju lite lätt partiska för britterna, men det kan iaf jag leva med, för i övrigt är de bra pålästa och kläcker ur sig rätt mycket intressant bi-info och pratar faktiskt om racet.

Är det samma kommentatorer på motogps egen sändning som för BBC? För jag brukar alltid ladda ner racen i efterhand och kolla igen bara för att höra vad de har att säga om saker och ting. Gillar hela det upplägget med försnack och info innan loppen.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
P€RRA;5889229 skrev:
Jag gick från de usla sändningarna på Viaplay till motogp.com i år och ångrar att jag inte gjorde det för flera år sedan.
Jag har tittat på engelska Europsort och motogp.com de senaste sju åren. Saknar de svenska kommentatorerna lika mycket som en tumör.

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Vad gör kryckan? Harvar på elfte plats:va

Har han haft problem med hojen eller? Började kolla FP3, missade igår..

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Är det samma kommentatorer på motogps egen sändning som för BBC? För jag brukar alltid ladda ner racen i efterhand och kolla igen bara för att höra vad de har att säga om saker och ting. Gillar hela det upplägget med försnack och info innan loppen.
Nej, BBC har Matt Roberts, Charlie Cox och Steve Parrish med Azi Farni i depån.
Motogp.com har Gavin Emmett och Nick Harris med Dylan Gray i depån. Gavin är den som brukar sköta förarintervjuerna efter racen.

Vad gör kryckan? Harvar på elfte plats:va

Har han haft problem med hojen eller? Började kolla FP3, missade igår..
Säger själv att han kör som skit och har haft problem sen Sachsenring. Tre hårda krascher på Silverstone gjorde nog inte saken bättre.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det finns dock ingen som är värre och mer enerverande att lyssna på som Nick Harris på motogp.com. Han är helt galet ute och cyklar hela tiden. Dock lätt värt ett videopass för allt annat man slipper som reklam och avbrutna sändningar etc. Att man kan titta på racen efteråt utan spoilers, intervjuer, reportage osv. Helt perfekt.

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Hoj
Ducati 916
Kan du ge nåt exempel på saker han säger som inte stämmer? Jag tycker nämligen att de är bra, och är nyfiken.

Det finns dock ingen som är värre och mer enerverande att lyssna på som Nick Harris på motogp.com. Han är helt galet ute och cyklar hela tiden. Dock lätt värt ett videopass för allt annat man slipper som reklam och avbrutna sändningar etc. Att man kan titta på racen efteråt utan spoilers, intervjuer, reportage osv. Helt perfekt.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Smith skulle ju enligt egen utsago för ett tag sedan gå direkt till kval 2. Nu lyckas han inte ens ta sig vidare från kval 1 :3freak

Dags för Rossi att leverera en plats i första led nu!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
1.32.9!!!! Marquez för helvete! :tummenupp

Kul för Rossi och jävligt bra av EsA!! :banana

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Fantastik kval av MM :tummenupp Finns längre inga som helst ursäkter för gode Pedrosa då MM visar att det alltid går att vrida liiite extra på rullen!!

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Jepp nu kan man definitivt snart sluta titta på GP.... MM är överlägsen.... lite trist att de andra inte kan svara upp överhuvudtaget :rolleyes:

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!