MotoGP 2013: Hertz British Grand Prix Silverstone

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Jag tycker det ser lite.. odramatiskt ut.. numera.
Marques vinner lite hur han vill, Rossi är lika spikad 4:a, Dani P och Lorenzo turas om på 2-3 plats, Cal och Bautista likaså om 5-6.
Smith, Hayden och Dovis turas om på 7-8-9/10, med en möjlig Espargaro med i den gruppen.
Sen har vi två duccar till och Edwards på 10-12 (eller 13) beroende på gruppen framför.

Det är väl inte ens pengarna tillbaka på det tipset..
Men vilken epok kännetecknades av att det fanns 4-5 möjliga segrare i varje race? Så vitt jag kan minnas har det alltid varit 2-3 förare som abonnerat på segrarna, lika många en bit efter och sedan resten.

Roberts
Sheene

Mamola
Spencer

Lawson
Gardner

Schwantz
Rainey

Doohan
Criville

Rossi
Stoner

Lorenzo
Marquez

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag hoppas på några tveksamma race-incidents så vi kan bråka om det var rätt eller fel kört. :)

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Men vilken epok kännetecknades av att det fanns 4-5 möjliga segrare i varje race? Så vitt jag kan minnas har det alltid varit 2-3 förare som abonnerat på segrarna, lika många en bit efter och sedan resten.

Roberts
Sheene

Mamola
Spencer

Lawson
Gardner

Schwantz
Rainey

Doohan
Criville

Rossi
Stoner

Lorenzo
Marquez

Såvitt jag såg/kommer ihåg när jag var och kolla på 500cc VM under 80 talet var Spencer, Rainey, Gardner, Lawson, Mamola och Schwantz med i samma "epok" och det var oftast typ 3 till 5 vinnare under ett race år.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
...det var oftast typ 3 till 5 vinnare under ett race år.
5 vinnare under ett race?

:va

80-talet kännetecknades inte av fler förare än idag som slogs hårt om titeln.

Bifogat

• Skärmavbild 2013-08-29 kl. 09.12.04.png
    Skärmavbild 2013-08-29 kl. 09.12.04.png
    34.1 KB · Visningar: 148
  • Skärmavbild 2013-08-29 kl. 09.12.20.png
    Skärmavbild 2013-08-29 kl. 09.12.20.png
    28.7 KB · Visningar: 154
  • Skärmavbild 2013-08-29 kl. 09.12.37.png
    Skärmavbild 2013-08-29 kl. 09.12.37.png
    29.6 KB · Visningar: 143
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
ja, visst! Och det var blåa elefanter som körde etc etc ..

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Jag känner en urspårning på g nu.. haha.

Men nog är de så att historiskt sett har det bara funnits ett fåtal möjliga titelkandidater per år?

Och att fler än titelutmanarna vunnit race hände ju ändå.. Iår har Rossi vunnit ett race.. förutom titelutmanarna.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Så förklara nu vart i RaffeKawas inlägg Du ser att det nämns 4-5 möjliga segrare i varje race
Var, inte vart! Det nämns inte eftersom det var jag som skrev det. Raffe skrev:

#RaffeKawa skrev:
Jag tycker det ser lite odramatiskt ut numera. Marques vinner lite hur han vill, Rossi är lika spikad 4:a, Dani P och Lorenzo turas om på 2-3 plats...
Jag visade att det inte var mer spännande förr. Även då dominerade 1–3 förare varje säsong.

Last edited:

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Ber Radare och Perra att försöka hålla en god ton utan hårklyveri.
Banna medlemmar är inte kul och vuxna människor ska inte heller behöva hålla en så trist nivå att det behövs.
Håll fanan högt nu och krama varandra.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Rykten gör gällande att Reddings kontrakt med Gresini ska offentliggöras idag. 2014 på HRCs budgetvariant och 2015 på en fullfabrikshoj.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Rykten gör gällande att Reddings kontrakt med Gresini ska offentliggöras idag. 2014 på HRCs budgetvariant och 2015 på en fullfabrikshoj.
Spännande med Redding till MotoGP. Tänk om han vinner sitt första MotoGP-race före Crutchlow; det ser ju inte ut som att Crutchlow kommer vinna något i år och på Ducatin lär hans chanser knappast förbättras, i alla fall inte i början. För ökad spänning och intensitet ser jag fram emot att Redding, i kampen om att vara den snabbaste britten, blir en avskyvärd sten i skon och nål i ögat på Crutchlow. Det känns faktiskt inte otänkbart att Crutchlow får stryk av Smith nästa år.

Bifogat

• ESsUh.jpg
    ESsUh.jpg
    75.8 KB · Visningar: 100
  • BGPJI-ACUAA9S5Y.jpg
    BGPJI-ACUAA9S5Y.jpg
    56.5 KB · Visningar: 99

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
För ökad spänning och intensitet ser jag fram emot att Redding, i kampen om att vara den snabbaste britten, blir en avskyvärd sten i skon och nål i ögat på Crutchlow.

Känns onekligen som Cal har "alibi" 2014 då han sitter på tidernas blysänke. Däremot tror jag mer siktet ska vara inställt på att Redding ganska snabbt tar upp fighten och gör det svårt för Smith.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Spännande med Redding till MotoGP. Tänk om han vinner sitt första MotoGP-race före Crutchlow; det ser ju inte ut som att Crutchlow kommer vinna något i år och på Ducatin lär hans chanser knappast förbättras, i alla fall inte i början. För ökad spänning och intensitet ser jag fram emot att Redding, i kampen om att vara den snabbaste britten, blir en avskyvärd sten i skon och nål i ögat på Crutchlow. Det känns faktiskt inte otänkbart att Crutchlow får stryk av Smith nästa år.

Redding är fortfarande den yngsta GP-vinnaren från Donington 2008. Cal verkar för övrigt tycka väldigt illa om Reddings teamchef hos Marc VDS. Det har varit en del gnabb mellan de två på twitter. Hoppas de kan fightas lite nästa år.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Redding är fortfarande den yngsta GP-vinnaren från Donington 2008. Cal verkar för övrigt tycka väldigt illa om Reddings teamchef hos Marc VDS. Det har varit en del gnabb mellan de två på twitter. Hoppas de kan fightas lite nästa år.
Och hoppas innerligt att de inte står och myser och skrattar i Parc Fermé.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår