MotoGP 2013: Hertz British Grand Prix Silverstone

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Ber Radare och Perra att försöka hålla en god ton utan hårklyveri.
Banna medlemmar är inte kul och vuxna människor ska inte heller behöva hålla en så trist nivå att det behövs.
Håll fanan högt nu och krama varandra.
Exakt vad är det som jag har gjort fel i den här tråden?

Vill du inte ta det här får du gärna förklara i ett PM :)

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Det handlar inte om fel, dock är det många som tycker att du och Radare käftar för mycket i tråd efter tråd för att tala klarspråk.

GurraBurra

Ingen Kommer ihåg en fegis!
Gick med
3 May 2009
Hoj
-07 Husaberg 650fs *stulen* Husa 570 -11, Yamaha R6 -10
Jaha då ska man tippa lite då.... Lorre måste vinna så han kommer ladda, om det håller är en annan femma.

1.Lorre
2.peddo
3.MM
4.rossi
sen har vi en klunga med cal, bradl och bautista

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det handlar inte om fel, dock är det många som tycker att du och Radare käftar för mycket i tråd efter tråd för att tala klarspråk.
Av precis den anledningen försöker jag undvika hans inlägg men när han bara ska vara dryg, som nu pga en särskrivning av space, och ingen moderator säger ifrån så blir det lätt att andra kliver in.

Att du hoppar på mig kan jag leva med, trots att andra skrev i princip samma sak som jag gjorde :)

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
P€RRA;5879693 skrev:
Av precis den anledningen försöker jag undvika hans inlägg men när han bara ska vara dryg, som nu pga en särskrivning av space, och ingen moderator säger ifrån så blir det lätt att andra kliver in.

Att du hoppar på mig kan jag leva med, trots att andra skrev i princip samma sak som jag gjorde :)

Det var inget påhopp, det var ett konstaterande.
Personligen har jag inga som helst problem att ta bort den som ständigt söker konflikt, men än så länge tycker jag att det är rätt banala problem.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
P€RRA;5878873 skrev:
Rossi var den som besegrade Marquez senast. Dags för "Kungen av MotoGP" och Pedrosa att sätta lite fart.

Yamaha skulle ju förresten kunna be Smith att torpedera Marquez, han gör ju inte så mycket annan nytta :D

Problemet är ju att han ska hinna ikapp.
Han kan förvisso fisköra mer än han gör och torpedera MM när MM ska varva honom.

För det måste han ju först kunna nå MM, han har inte kvalat före honom vad jag vet och enda gången han var i närheten i starten var på Indianapolis när MM misslyckades. En torped måste vara snabbare än båten den ska kunna träffa :)

Se ovan lättare så!!!

Men vilken epok kännetecknades av att det fanns 4-5 möjliga segrare i varje race? Så vitt jag kan minnas har det alltid varit 2-3 förare som abonnerat på segrarna, lika många en bit efter och sedan resten.

Roberts
Sheene

Mamola
Spencer

Lawson
Gardner

Schwantz
Rainey

Doohan
Criville

Rossi
Stoner

Lorenzo
Marquez

Gör om gör rätt.

Känns onekligen som Cal har "alibi" 2014 då han sitter på tidernas blysänke. Däremot tror jag mer siktet ska vara inställt på att Redding ganska snabbt tar upp fighten och gör det svårt för Smith.

Finns ett värre blysänke, Hondas NR500!!!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag hoppas på att det regnar på Silverstone! :)
Är väl förutom Malaysia, den enda banan som med stor chans kan bjuda på regn och som kan sätta Marquez på sin spets. Han har inget bra facit från race genomförda i regn i Moto2, så det skulle vara jävligt kul att se hur han hanterar en MotoGP-hoj i regn.
Han kom 3:a i sitt första regnrace på Le Mans :)

Sjukt imponerande av en rookie!

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Det måste vara frustrerande för DP26 att konstatera att hans teamkollega som rookie är snabbare, bättre och närmare en titel på samma hoj som han varit med och utvecklat sen 2006 utan att ens kommit i närheten av hans resultat på 8 år.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Det måste vara frustrerande för DP26 att konstatera att hans teamkollega som rookie är snabbare, bättre och närmare en titel på samma hoj som han varit med och utvecklat sen 2006 utan att ens kommit i närheten av hans resultat på 8 år.
Verkligen! Men med rätt stöd kan det också vara motiverande och i bästa fall möjliggöra den lilla prestationsförbättring som krävs för att till slut vinna. Men för just DP och just nu ser det mest ut att sänka honom.

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR

Måste vara frustrerande för alla de andra i fältet.
Förutom Danni, måste ju även Lorenzo och Rossi känna av denna rookies framfart ganska rejält.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Crutchlow will continue with the latest Yamaha tank and seat this weekend, which he believes can offer greater performance once the set-up is perfected. But that task is made more complicated by Crutchlow running a different specification of frame relative to factory Yamaha riders Jorge Lorenzo and Valentino Rossi.

“There's no doubt the new parts are better, I just haven't had enough time on them,” said Crutchlow. “Plus the chassis I have is not the same as the factory. I had the option to run that chassis earlier in the year, and did at one test, but didn't [like it], because then I didn't have the seat.

“Now I've got the seat but not the chassis! So I've dug my own hole! I can have the chassis back, no problem, but not this weekend. We need to test with it first.”

The next official post-race test will be held after Misano, in mid-September.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag känner en urspårning på g nu.. haha.

Men nog är de så att historiskt sett har det bara funnits ett fåtal möjliga titelkandidater per år?

Och att fler än titelutmanarna vunnit race hände ju ändå.. Iår har Rossi vunnit ett race.. förutom titelutmanarna.

Brukar spåra ur när radare kommer och provocerar, mer regel än undantag:fakta fast med tanke på att han själv anser sig och själv uttryckt hur bra han är på att tolka texter är jag förvånad, alltså har han inget bättre för sig än att sitta hemma ensam och trolla omkring på sporthoj dagarna i ända:fakta

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
Måste vara frustrerande för alla de andra i fältet.
Förutom Danni, måste ju även Lorenzo och Rossi känna av denna rookies framfart ganska rejält.

Är det bara jag som uppfattar det som att Rossi genuint gillar Marc?
Inbillar mig att han ser väldigt mycket av sig själv och sin egen stil i den unge spanjoren.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Brukar spåra ur när radare kommer och provocerar...
En kränkt ung man. Finns det något mer tidstypiskt?

:rolleyes:

Inbillar mig att han ser väldigt mycket av sig själv och sin egen stil i den unge spanjoren.
Tror du har rätt. Vet inte varför, men Rossi verkar ha en fäbless för pojkar. Tja, varför inte. Det saknas ju inte traditioner.

:)

Bifogat

• 800px-WallPaintingTomb_Paestum_Italy_GreekColony_sm.jpg
    800px-WallPaintingTomb_Paestum_Italy_GreekColony_sm.jpg
    205.1 KB · Visningar: 75
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96

Rossi fick den frågan på presskonferensen igår och svarade att han ser vissa likheter i när de kom upp till MotoGP, vid vilken ålder etc. men att deras stil skiljer sig väldigt mycket åt och att det inte finns så stora likheter.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Vad får dig att säga att "Rossi verkar ha en fäbless för killar"?
Nja, jag skrev pojkar. Vet inte riktigt. Han har en väldigt pojkaktig framtoning, haft sin vapendragare Uccio med sig överallt i alla år, säger att han vill ägna sig åt pojkar som vill köra MotoGP, håller till vid sin grusbana med andra grabbar, syns nästan aldrig med kvinnnor...

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår