MotoGP 2013: Hertz British Grand Prix Silverstone

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Är man i uk har man alltid regnlampan på :fakta

Ser ju nästan ut som om dovi fått fart på den gamle s(k)urhinken, bara en sekund bakom..

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Var det fler än Rossi som satt sin bästa tid med det hårda bakdäcket?

EDIT: Cal fick in en geting i skinnstället som stack honom 3 gånger. Ouch!

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
P€RRA;5880589 skrev:
Var det fler än Rossi som satt sin bästa tid med det hårda bakdäcket?

EDIT: Cal fick in en geting i skinnstället som stack honom 3 gånger. Ouch!

Kan inte getingar bara sticka en gång? :va

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Kan inte getingar bara sticka en gång? :va

Nej dom asen kan sticka hur mycket som helst. Deras gift tar slut iofs. Fick en geting innanför skinnstället för en månad sen...aj som fan!

Bin däremot tappar gadden om dom sticker men bin är mycket trevligare djur än getingar så det e inte lika vanligt att man får problem med dom

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nej dom asen kan sticka hur mycket som helst. Deras gift tar slut iofs. Fick en geting innanför skinnstället för en månad sen...aj som fan!

Bin däremot tappar gadden om dom sticker men bin är mycket trevligare djur är getingar så det e inte lika vanligt att man får problem med dom

OK, thanks. :tummenupp
Hade för mig det var tvärtom.
SH är fantastiskt. :)

Flåt för OT. :rodnar

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Crutchlow is optimistic that Ducati will have something to help solve the problems of the bike

Inte utan man undrar hur länge gode CC orkar vara ytligt plikttroget naiv gällande Ducati! Eller, hur dumt det än låter. Har de möjligen/möjlighet till ett ess i rockärmen som kommer serveras CC dagen D!!??

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Crutchlow is optimistic that Ducati will have something to help solve the problems of the bike

Inte utan man undrar hur länge gode CC orkar vara ytligt plikttroget naiv gällande Ducati! Eller, hur dumt det än låter. Har de möjligen/möjlighet till ett ess i rockärmen som kommer serveras CC dagen D!!??

Vad du tror du lockade mest, att köra ducati eller £, jag gissar på det sistnämnda. Han ville bli ekonomiskt oberoende inte värdsmästare i moto-gp.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Fi fan, även om jag är småbarnsförälder och just nu dyng på 4 mariestad 5,2 så lovar jag att MM tar titeln!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vad du tror du lockade mest, att köra ducati eller £, jag gissar på det sistnämnda. Han ville bli ekonomiskt oberoende inte värdsmästare i moto-gp.

Absolut. Det är nog en fin chans att leva oberoende efter livet som MGP förare. CC verkar ändå sätta nån slags press på Ducati! De vet att han snackar och måste om inte iallafall för den heder som finns kvar leva upp till något som liknar en positiv utveckling av cykeln. Ska bli intressant att se vad han har att säga om ett år när de kommer till Silverstone !!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Förstår inte bråket om detta. Åker man långsammare om man föredrar att knyla pojkar?
Eller blir man på annat sätt handikappad i fråga om att komma först till mållinjen?
Ifrågasatte relevansen i antydningen, dessutom har jag inte antytt det du skriver heller för det spelar så klart ingen som helst roll för ens prestation på banan vilket ju alla redan förstått.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
För övrigt kul att Lorenzo åtminstone inte givit upp än. :)

Grymt kul! Jag blev lite förvånad när jag såg torsdagens presskonferens & han med rådjursögon & darrande underläpp förklara att han inte hade något att förlora, wtf?
Nä, en seger för Lorenzo imorgon tätt före Pedrosa så blir det lite liv i mästerskapet igen. Men samtidigt, det vore kul & se Marquez ta 5e raka segern...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Tvivlar på att han tror att Duccen kommer gå som ett spjut, även om han säkert hoppas... Men han får en fet lön, och kan köra kasst utan att han får skulden för något för att alla vet att det är en värdelös hoj, som antagligen kommer få stryk av "CRT"-hojar nästa år.
Eller så har han fått insidertips om att Ducce ska hyra en M1 nästa år, och klämma på duccekåpor. ;)

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Lägger in en tippning:
1. DP
2. MM
3. CC (hoppas jag men mer troligt är att det är JL)

Däremot kommer Moto2 att bli helgens höjdpunkt.
Massvis av fajter genom hela rejset mellan Redding, Espagaro, Nakagami, Kallio, Rabat.
Dock kommer detta bli resultatet:
1. Redding
2. Espagaro
3. Nakagami
4. Kallio

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Så Marquez har fyra segrar i rad, kan bli femte i morgon.

Någon kanske redan anmärkt detta, men jag tittade lite på statistiken under de senaste 20 åren i MotoGP.

Och förutom Marc Marquez, är det bara 3 st andra i MotoGP (sedan 1993) som har lyckats ta fyra segrar i rad under 1 säsong. Och endast två stycken som har tagit fem i rad.

Senast någon tog minst 4 segrar i rad var 2008. Rossi tog då 5 i rad.
Innan det 2005, Rossi (5)
Innan det 2002, Rossi (7)
Innan det 2001, Rossi (4)
Innan det 1999, Criville (4)
Innan det 1998, Doohan (4)
Innan det 1997, Doohan (10)
Innan det 1996, Doohan (4)
Innan det 1995, Doohan (4)
Innan det 1994, Doohan (6)

Tittade aldrig från '92 och bakåt...

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!