Rossi såg otrolig taggad ut. Helt underbart!
Jag gillar att Marq gav hårt och vurpade snarare än att slå av på takten och nöja sig.
Tack för klargörandet kring depåjobbet, och just vikten av kommunikationen mellan ingenjör och förare för att beskriva förarens upplevelse och önskemål sägs väl vara en av anledningarna till att #46 och Burgess gick skilda vägar i fjol?
Skoj förresten om Burgess/Miller dyker upp i par till nästa säsong.
Några nya snaskiga rykten i depån? Har Gresini äntligen råd att pröjsa för fjädring och bromsar eller expanderas bara "omkostnaderna" för teamledningen med anledning av Aprilias satsning?![]()
Men låt säga att man nu gör nån liten justering, kanske två klick på nåt för att få bukt med en liten darrning ut ur nån kurva, vad pratar vi för förbättring i varvtid? Och hur stort behöver ett "problem" vara innan det kräver åtgärd, har du nåt exempel?
Hörde kommentatorerna nämna att CC inte får fullt fabriksstöd längre. Om så är fallet får Ianonne det i stället tro?
Iannones hoj är väl redan, mer eller mindre officiellt, en fullfabrikare?
Iom att han tar CC:s plats nästa år så - varför vänta?
Helt rätt finns ingen anledning att supporta en sopa som gjort allt fel sen han bytade ut en bra styrning mot pengarsjälv hoppas jag att allt går åt helvete för honom hos LCR åsså så han åker ut med huvudet före, helst innan fullbordat kontrakt
![]()
Nu jag förstår hur lite jag egentligen själv kan om racing. Tack för att du delar med dig!Om föraren själv upplever ett problem som prestandahämmande så försöker man naturligtvis göra något åt det redan innan han åker ut igen. Eftersom alla ändringar under en träning sker under stor tidspress så blir problemlösningen baserad på mycket lite information från föraren själv och endast en snabb studie av några få kanaler på dataloggningen. Åtgärden mot problemet blir kanske inte helt perfekt, men i alla fall något i den riktning som föraren efterfrågar.
Mellan träningar och under kvällen och natten finns betydligt mer tid till att fördjupa sig i förarkommentarer såväl som datastudier. Fler kanaler studeras och korsrefereras och detta genererar ofta en mer precis åtgärd mot ett problem.
En åtgärd man gör mot ett problem behöver dock inte alltid resultera i en omedelbar förbättring i varvtid. Många förändringar kan kräva ett antal varv för föraren att förstå innan varvtiden kommer. En del åtgärder görs för att förbättra hanterbarheten eller förarens förtroende för hojen. De behöver inte generera en varvtidsförbättring överhuvudtaget, men föraren får en hoj som fungerar bättre i en racesituation med omkörningar, försvar mot omkörningar och så vidare.
Va det verkligen fel byte då? Ducatin blir ju bättre och bättre hela tiden. Det e bara CC som inte lyckas i min värld. Nu får han iaf chansen att köra bra hoj igen då är det upp till bevis
I min värld skulle han stannat kvar hos tech3. Ibland är inte pengar allt och jag tycker att han hade ngt på g med yamahan och tech3-stallet och kunde absolut bjuda upp till kamp trots att han inte hade tillgång till fabriksmaterial fullt ut. Om jag inte missminner mig erbjud tech3 honom en bra löneförhöjning samt nära identiskt hoj med fullfabriks-yamahan som jag tror att alla i hans dåvarande position hade slagit klackarna i taket för men girigheten tog överhanden tyvärr och med girigheten sumpade han förmodligen sin karriär, synd!
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |