Rossi såg otrolig taggad ut. Helt underbart!
Jag gillar att Marq gav hårt och vurpade snarare än att slå av på takten och nöja sig.
Tack för klargörandet kring depåjobbet, och just vikten av kommunikationen mellan ingenjör och förare för att beskriva förarens upplevelse och önskemål sägs väl vara en av anledningarna till att #46 och Burgess gick skilda vägar i fjol?
Skoj förresten om Burgess/Miller dyker upp i par till nästa säsong.
Några nya snaskiga rykten i depån? Har Gresini äntligen råd att pröjsa för fjädring och bromsar eller expanderas bara "omkostnaderna" för teamledningen med anledning av Aprilias satsning?
Men låt säga att man nu gör nån liten justering, kanske två klick på nåt för att få bukt med en liten darrning ut ur nån kurva, vad pratar vi för förbättring i varvtid? Och hur stort behöver ett "problem" vara innan det kräver åtgärd, har du nåt exempel?
Hörde kommentatorerna nämna att CC inte får fullt fabriksstöd längre. Om så är fallet får Ianonne det i stället tro?
Iannones hoj är väl redan, mer eller mindre officiellt, en fullfabrikare?
Iom att han tar CC:s plats nästa år så - varför vänta?
Helt rätt finns ingen anledning att supporta en sopa som gjort allt fel sen han bytade ut en bra styrning mot pengar själv hoppas jag att allt går åt helvete för honom hos LCR åsså så han åker ut med huvudet före, helst innan fullbordat kontrakt
Nu jag förstår hur lite jag egentligen själv kan om racing. Tack för att du delar med dig!Om föraren själv upplever ett problem som prestandahämmande så försöker man naturligtvis göra något åt det redan innan han åker ut igen. Eftersom alla ändringar under en träning sker under stor tidspress så blir problemlösningen baserad på mycket lite information från föraren själv och endast en snabb studie av några få kanaler på dataloggningen. Åtgärden mot problemet blir kanske inte helt perfekt, men i alla fall något i den riktning som föraren efterfrågar.
Mellan träningar och under kvällen och natten finns betydligt mer tid till att fördjupa sig i förarkommentarer såväl som datastudier. Fler kanaler studeras och korsrefereras och detta genererar ofta en mer precis åtgärd mot ett problem.
En åtgärd man gör mot ett problem behöver dock inte alltid resultera i en omedelbar förbättring i varvtid. Många förändringar kan kräva ett antal varv för föraren att förstå innan varvtiden kommer. En del åtgärder görs för att förbättra hanterbarheten eller förarens förtroende för hojen. De behöver inte generera en varvtidsförbättring överhuvudtaget, men föraren får en hoj som fungerar bättre i en racesituation med omkörningar, försvar mot omkörningar och så vidare.
Va det verkligen fel byte då? Ducatin blir ju bättre och bättre hela tiden. Det e bara CC som inte lyckas i min värld. Nu får han iaf chansen att köra bra hoj igen då är det upp till bevis
I min värld skulle han stannat kvar hos tech3. Ibland är inte pengar allt och jag tycker att han hade ngt på g med yamahan och tech3-stallet och kunde absolut bjuda upp till kamp trots att han inte hade tillgång till fabriksmaterial fullt ut. Om jag inte missminner mig erbjud tech3 honom en bra löneförhöjning samt nära identiskt hoj med fullfabriks-yamahan som jag tror att alla i hans dåvarande position hade slagit klackarna i taket för men girigheten tog överhanden tyvärr och med girigheten sumpade han förmodligen sin karriär, synd!
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |