Ta en sån som den där tjecken, abraham, vad kommer han att bli ihågkommen för?
Jag kommer att komma ihåg honom som en oerhört trevlig kille som alltid är ytterst tacksam mot de människor som hjälper honom. Jag känner inte många andra förare som i ren sympati stannar kvar i depåboxen till midnatt då mekanikerna reparerar en totalkvaddad hoj. Jag känner inte heller någon annan förare som självmant dyker upp på studiebesök hos sina underleverantörer bara för att han är tekniknörd och vill lära sig hur saker fungerar. Jag känner inte heller någon annan förare som har tillräcklig intelligens för att ta en juristexamen samtidigt som man tävlar i MotoGP.
Att avfärda Karel Abraham som en nolla är lågt. Att man inte är topp femton i MotoGP betyder inte att man är värdelös på att åka hoj. Jag är ganska övertygad om att han skulle vara en pallkandidat i WSB och jag är väldigt övertygad om att han skulle göra rent hus i samtliga nationella mästerskap. Jag tror dock inte att Karel själv är särskilt intresserad av detta. Han är hellre en liten fisk i en stor damm än det omvända.