magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Ort
- västkusten
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
hur ligger abris till nu?
Där han brukar, som den hardfisted all-in kille han är!!!!
Rossi är alldeles för långt bakom för att överhuvud taget kunna fightas med trion.
Imorgon är det MM, Lorre och Pedrosa som gäller för hela slanten. Svårt att dra vinnaren där dock... vi får se. Dock hoppas jag innerligt att Rossi förbättrar sitt race pace jämfört med de övriga träningarna. Några tiondelar hade funkat
Rossi är alldeles för långt bakom för att överhuvud taget kunna fightas med trion.
Imorgon är det MM, Lorre och Pedrosa som gäller för hela slanten. Svårt att dra vinnaren där dock... vi får se. Dock hoppas jag innerligt att Rossi förbättrar sitt race pace jämfört med de övriga träningarna. Några tiondelar hade funkat
Kanske lite mer hjärta än hjärna, tror inte de andra två försökte visa honom svängpunkter... å andra sidan heroiskt att ta sin sjätteplats.Vad tänker ni om Pol Espargaros kommentar efter kvalet?
”I saw Dovizioso and Redding pointing to let me know something wasn't right on the rear, but I couldn't see anything wrong with the bike as the oil leak was so small. Therefore I continued riding normally...”
Vad tänker ni om Pol Espargaros kommentar efter kvalet?
”I saw Dovizioso and Redding pointing to let me know something wasn't right on the rear, but I couldn't see anything wrong with the bike as the oil leak was so small. Therefore I continued riding normally...”
Nja, han såg något väldigt ”felaktigt”: flera förare vinkade/pekade mot hans hoj. Och vad brukar det betyda...?...inte se något uppenbart felaktigt så är det kanske inte så märkligt att köra vidare...
Nja, han såg något väldigt ”felaktigt”: flera förare vinkade/pekade mot hans hoj. Och vad brukar det betyda...?
Nej, det var inte kval....detta är kval i högsta serien...
Provade tålmodigt, systematiskt alternativa spår i varje kurva för att hitta hundradelar men det bet idag inte på kombinationen MM/Honda och då säkrade VR andraplatsen.skoj att se Rossi överallt för att försöka sätta press på MM. Rossi - vilken räv, men det var i sista ögonblicket han slog av för att ha framdäck nog att ta sig in före JL...
Nej, det var inte kval.
En dag som denna är det lätt att känns lite extra för en snubbe som Tito Rabat. Det hade onekligen varit kul med en finsk världsmästare, men det känns minst lika rätt och riktigt att Tito Rabat till slut vann. Även om han kommer från en mycket rik familj så har han inte haft en helt lätt väg genom livet. För några år sedan dog mamman, Tito tog detta mycket hårt, hamnade i allehanda problem och roadracingkarriären skenade brant utför. Han lyckades dock komma ur sin livskris och komma tillbaka starkare än förut.
Tito Rabat är förmodligen den av förarna i världstoppen som tränar mest roadracing "på riktigt". Mellan tävlingarna flyger han tillbaka till Almeria där han lever ett enkelt liv i en husbil och åker flera hundra varv Moto2-hoj varje vecka. Just denna Moto2-hoj var en starkt bidragande orsak till att han bytte team från Pons till Marc VDS. Tito ville ha en identisk kopia av sin racehoj just för att kunna träna på Almeria. Pons vägrade medans detta inte var något som helst problem för van der Straten. Så de svenskar som åker på bandag eller försäsongsträning på Almeria kan försöka mäta sina krafter med en Moto2-världsmästare...
Tito är dessutom en jävel på att meka själv och däckbyten är inga problem. Den spanske däckimportören älskar honom då han köper ungefär lika många däck som hela spanska mästerskapet. Han kan dessutom svetsa TIG-svets. Då Tito hittade en spricka i svingen åkte han ner till en verktygsaffär, köpte en TIG-svets, tog en online-kurs i svetsning och fixade svingen själv. Så kunde han träna de två-tre dagar det tog för Kalex att skicka en ny sving...
En dag som denna är det lätt att känns lite extra för en snubbe som Tito Rabat. Det hade onekligen varit kul med en finsk världsmästare, men det känns minst lika rätt och riktigt att Tito Rabat till slut vann. Även om han kommer från en mycket rik familj så har han inte haft en helt lätt väg genom livet. För några år sedan dog mamman, Tito tog detta mycket hårt, hamnade i allehanda problem och roadracingkarriären skenade brant utför. Han lyckades dock komma ur sin livskris och komma tillbaka starkare än förut.
Tito Rabat är förmodligen den av förarna i världstoppen som tränar mest roadracing "på riktigt". Mellan tävlingarna flyger han tillbaka till Almeria där han lever ett enkelt liv i en husbil och åker flera hundra varv Moto2-hoj varje vecka. Just denna Moto2-hoj var en starkt bidragande orsak till att han bytte team från Pons till Marc VDS. Tito ville ha en identisk kopia av sin racehoj just för att kunna träna på Almeria. Pons vägrade medans detta inte var något som helst problem för van der Straten. Så de svenskar som åker på bandag eller försäsongsträning på Almeria kan försöka mäta sina krafter med en Moto2-världsmästare...
Tito är dessutom en jävel på att meka själv och däckbyten är inga problem. Den spanske däckimportören älskar honom då han köper ungefär lika många däck som hela spanska mästerskapet. Han kan dessutom svetsa TIG-svets. Då Tito hittade en spricka i svingen åkte han ner till en verktygsaffär, köpte en TIG-svets, tog en online-kurs i svetsning och fixade svingen själv. Så kunde han träna de två-tre dagar det tog för Kalex att skicka en ny sving...
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |