MotoGP 2016: Gran Premio Motul de Valenciana

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Tråkigt att han verkar knäa henne med flit med vänsterbenet. Det ser inte riktigt ut som att han försöker väja utan snarare att han är väldigt irriterad på folk som råkar vara i vägen. Hans ursäkt kanske inte var den bästa heller med ursäkter som att folk ibland försöker ta hans keps eller ställa sig framför moppen. Man får liksom inte generalisera så grovt att det går ut över oskyldiga. Men är man irriterad så är det nog svårt att vara hollywood-ängel i 100% av fallen.

På instagram går skämten om att hon minsann inte gick ner för en spark trots avsaknad av bromsgreppsskydd :rodnar
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
Det är jag också nästan säker på att han hade försökt.

Lorre har nog inte gjort sig känd för det nej, kanske för att han ofta kvalar bra och dessutom ofta kommer iväg från alla andra tidigt i racen. Men han har ju varit med i långa dueller med kanske de två bästa man-mot-man förarna (Rossi o MM) och ibland till och med kommit segrande ur dem så helt kass kan han ju inte vara på det heller.

Så jag ser ändå inte att han skulle bli mer stressad än någon annan av att ha någon bakom sig.

Ja, ok det kan jag väl hålla med om. Men jag tycker att han ser obekväm ut i närkamper. Mer obekväm än andra förare jag kan komma att tänka på.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Fyra olika Honda / Yamaha fabriksförare har vunnit race.
Två olika Ducati har vunnit race.
En sunkig jävla Sukka halv-kross har vunnit race.
Två olika satellithojar har vunnit tre race, till och med på torrt underlag.

Vissa hävdar att Dorna är roadracingens dödgrävare.
Jag hävdar att de gör någonting väldigt mycket rätt...

Vad gör Suzukin så kass?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Laguna Seca var det väl säkerheten som inte kunde garanteras? Har för mig att förarna en tid innan haft åsikter om några kurvor och dess bristfälliga avåkningszoner. Och då Laguna Seca inte kunde bygga ut pga bl.a av berg etc eller nått, ströks Laguna Seca. Finns säkert grejer att ifrågasätta, men att de (dorna, förarna etc) tar hänsyn till säkerheten bör inte vara ett kriterie.

Även Brno har haft svårt med avgifterna som jag förstått det. Har för mig att det är många banor som har svårt att få det att gå ihop utan stöd från myndigheter. Finns ju en anledning till att många race hamnar i oljerika länder...
 

Täppas

Guest
Tråkigt att han verkar knäa henne med flit med vänsterbenet. Det ser inte riktigt ut som att han försöker väja utan snarare att han är väldigt irriterad på folk som råkar vara i vägen. Hans ursäkt kanske inte var den bästa heller med ursäkter som att folk ibland försöker ta hans keps eller ställa sig framför moppen. Man får liksom inte generalisera så grovt att det går ut över oskyldiga. Men är man irriterad så är det nog svårt att vara hollywood-ängel i 100% av fallen.

På instagram går skämten om att hon minsann inte gick ner för en spark trots avsaknad av bromsgreppsskydd :rodnar

Allvarligt ? En selfie zombie backar runt med telefonen på en pinne och är fullt fokuserad på sig själv i ett depåområde... och det känns bra at kritisera föraren ????
(oavsett vem det är )
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Allvarligt ? En selfie zombie backar runt med telefonen på en pinne och är fullt fokuserad på sig själv i ett depåområde... och det känns bra at kritisera föraren ????
(oavsett vem det är )

Man kör självklart inte på någon sådär oavsett. Prova att byt ut benämningen selfie zombie mot kvinna så kanske det låter bättre. Och man behöver definitivt inte sätta upp knät på människan.
Ponera att det var ett barn istället. Hur skulle du känna då? Och om det är någon skillnad; är det okej att göra så enbart för att personen är en kvinna?

Jag ser inget fel alls inatt kritisera vilken förare som helst för det. Sen kan jag tycka att folk inte riktigt har i depåområdet att göra. Det måste framförallt finnas en fri väg för team att röra sig.

Vi kan ta diskussionen vidare i PM om du vill, annars tycker jag att vi håller oss mer ontopic :krama
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jo. så är det väl. pengaproblem just i brno förvånar mig lite. har för mig tjeckerna håller hårt i sitt motogp arrangemang och har alltid helhjärtat stöd från stan /kommunen /staten! ! Sen behöver anläggningen ju en rejäl uppdatering till något som åtminstone påminner om att det nästa år är 2017 ..
 

Täppas

Guest
Man kör självklart inte på någon sådär oavsett. Prova att byt ut benämningen selfie zombie mot kvinna så kanske det låter bättre. Och man behöver definitivt inte sätta upp knät på människan.
Ponera att det var ett barn istället. Hur skulle du känna då? Och om det är någon skillnad; är det okej att göra så enbart för att personen är en kvinna?

Jag ser inget fel alls inatt kritisera vilken förare som helst för det. Sen kan jag tycka att folk inte riktigt har i depåområdet att göra. Det måste framförallt finnas en fri väg för team att röra sig.

Vi kan ta diskussionen vidare i PM om du vill, annars tycker jag att vi håller oss mer ontopic :krama

+1 på on topic ;-)
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Tycker det knappast ser ut som att han sparkar henne med flit, vid det där tillfället verkar det mest vara han bakpå som ser henne. När Rossi väl ser henne tror jag han sätter ut benet för att hon inte ska krocka med styret så att han ramlar.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top