Murmeldjuret
Gudomlig sporthojare
Är det på tisdag testerna börjar?
Edit: Yep! 10-17 Tisdag och Onsdag
Edit: Yep! 10-17 Tisdag och Onsdag
Last edited:
Vid målflagfsn så känns det som att det borde ha varit MM/Rossi/Iannone som förtjänade pallplatserna.
Så killen som förnedrade de andra och som mest ledde med fem sekunder innan han sejfade hem vinsten - och dessförinnan mördade kvalrekordet - förtjänade inte en pallplats...? Vi lever onekligen i en värld med olika åsikter...
Kan hålla med om att underhållningsvärdet i MotoGP-racet var högst begränsat jämfört med Moto2. Do-or-die fight utan någon som helst tanke på att bevara däck. Tror aldrig jag har sett så sönderköttade bakdäck som hos de som fightades värst. Att Morbidelli och Rins överhuvudtaget undvek ren och skär punktering på grund av allt gummi som slipats bort är helt otroligt och att Zarco kunde hålla undan ändå till mållinjen är bortom mitt förstånd.
MotoGP-test i Valencia tisdag-onsdag och sedan i Jerez slutet av nästa vecka. Moto2/3-test i Jerez onsdag-torsdag och i Valencia nästa måndag-tisdag.
Lorenzo fick ju bland annat en såpass stor lucka genom att det var så tight racing om andraplatsen. Marquez kunde ju köra 1,31,4 i slutet av racet. skulle Lorenzo klara av att hålla MM stången om MM inte hade fastnat såsom hade gjorde?
Jag är jätteimponerad över Lorenzos bedrift under hela helgen. Och självklart förtjänar han en pallplats. Vinales också som tog rygg såpass bra som han gjorde. Det kommer bli såå intressant att följa honom under 2017. Men nu får man bara välja tre förare till pallen och då valde jag bort Lorenzo (och Vinales). Kanske pga alldeles för lite tv-tid. Men jag tror inte att han hade varit så överlägsen om MM hade fått fri väg från början.
Jag tycker inte om JL ett dugg men han slog varvrekordet redan på andra varvet vilket är helt sjukt. Hans körning är lika bajstråkig som mästerlig och han var bäst idag utan tvekan.
Tror ingen rått på Lorre idag oavsett start.
Tack för 2016 alla OTROLIGA förare!
Säga vad man vill om Lorenzos beryktade "personlighet", eller hans "sociala kompetens". Jag är inte något större fan av honom som person, men man kan ju inte undgå att bli så sjukt jävla imponerad av hans körning när han väl befinner sig i sin "zon", och bara matar på varv efter varv utan ett enda misstag som nån jäkla robot... Helt sjukt!
Om kör man en google-image sökning på värdig vinnare, så borde det dyka upp en bild på Lorenzo överst på pallen på Valencia. Pole, solklar vinst, och nytt varvrekord...
Tråkig racing, javisst... Men man måste ju ändå uppskatta det han gör... och rolig racing bjöds vi ju stundtals på precis bakom Lorenzo i fighten om dom resterande pallplatserna.
Kolla bara Loroenzo's 6 första varv...
1'31.179
1'31.189
1'31.218
1'31.171
1'31.341
1'31.172
Makalöst...
Jag tror inte Marquez hade rått på Lorenzo även om han gjort en bättre start. Enda skillnaden hade blivit att han hade ensamseglat in på en andra plats, och den fighten vi nu såg om 2:a och 3:e plats, istället bara have varit om sista pallplatsen....
Annat som jag noterade var toppfarterna...
Dom där kryssningsmissilerna till Ducatis låg på 322,9 km/h (Iannonne) och 321,8 km/h (Dovi), medans den där slöa Suzukin som har problem med knuff i motorn låg på 321,7 km/h (Viñales) och 316,5 km/h (Espargaro).
Rossis bästa toppfart låg på 317,9 km/h och Lorenzos på 313,0 km/h utan ett anda varv med slipstream då förståss...
Självklart påverkas siffrorna mycket av slipstreamen, men kollar man på alla toppfartsnoteringar så ligger inte Suzuki speciellt mycket sämre till än andra fabrikat. Dom enda som sticker ut lite, åt det negativa hållet, verkar vara Tech3 Yammorna och... hmm... Tito Rabat's Honda...
Är bara nyfiken, hur vet vi det? Lorre om någon brukar ju gå ut stenhårt och leda racen länge (om han känner sig bekväm med greppet) och vad kan vara mer stressande än att ligga först och ha 20 hojar bakom sig och ingen att ta rygg på?Så klart bara spekulationer nu men är det nåt vi vet om Lorenzo så är det att hans mojo kryper ihop som ett ollon i 4-gradigt vatten när han är hotad eller stressad. Och med Marquez hack i häl från start tror jag att det hade kunnat se väldigt annorlunda ut.
Fyrtakt, enhetsmotorer i prototypracing, avgifter som t.ex. Laguna Seca inte har råd med etc. etc.Vissa hävdar att Dorna är roadracingens dödgrävare.
Jag hävdar att de gör någonting väldigt mycket rätt...
Så klart bara spekulationer nu men är det nåt vi vet om Lorenzo så är det att hans mojo kryper ihop som ett ollon i 4-gradigt vatten när han är hotad eller stressad. Och med Marquez hack i häl från start tror jag att det hade kunnat se väldigt annorlunda ut.
Är bara nyfiken, hur vet vi det? Lorre om någon brukar ju gå ut stenhårt och leda racen länge (om han känner sig bekväm med greppet) och vad kan vara mer stressande än att ligga först och ha 20 hojar bakom sig och ingen att ta rygg på?
Tyckte jag läste att han tex har varit i ledning under 88 av de senaste 90 varven på Valencia. Och förra året gjorde han inte ett enda misstag i finalracet trots att titeln stod på spel och han hade två fabrikshondor efter sig under hela racet.
Jag tvivlar på att Lorre blir varken mer eller mindre stressad än Rossi, MM eller någon annan av utomjordingarna. Annars hade han inte vunnit i 28% av racen han har kört i MotoGP eller hamnat på pallen i 69% av dem.
Däremot så kör han ju så klart sämre om han inte känner sig bekväm med hojen och greppet, precis som alla andra. Och med hans körstil med extremt hög kurvhastighet så lider han nog mer när det inte klaffar.
Det är jag också nästan säker på att han hade försökt.Om Marquez hade fått ta rygg tidigt på Lorenzo, är jag nästan säker på att han hade försökt attackera så snabbt som möjligt. Och Lorenzo har väl inte gjort sig känd på man mot man-situationer?
En del har turen att få bli berörd av självaste Rossi. Hon kommer nog aldrig tvätta de där byxorna
https://youtu.be/jyrwcRXGSQA
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |