Vad är dealen med att 9 av 10 depåpersonal plötsligt bär cykelhjälmar på hövve, vad har jag missat?
Nja, Lorenzo körde ju till slut som en gud på Ducatin 2018 – ljusår mer framgångsrikt än Rossi någonsin gjorde. Vann på Mugello, vann nästa race i Barcelona, vann fair and square i närkamp mot Marquez på Red Bull Ring. Tvåa på Brno, en tiondel efter Dovizioso. Men så blev han ju påkörd av Marquez i första kurvan när han startade från pole på Aragon och skadade foten allvarligt. Där tog förra säsongen slut för Lorenzo. De fem återstående racen var han skadad och körde bara i mål i ett. Sedan till 2019 gjorde han ju det här olyckliga bytet till Honda och har inte alls anpassat sig till den. Tydligen bestämde Ducati ganska tidigt under säsongen 2018 att inte kontraktera Lorenzo för 2019 och när Lorenzo fick veta det skrev han på för Honda. Men därefter började han ju vinna och köra helt suveränt på Ducatin och då kan man ju tycka att det borde ha legat i båda parters intresse att, oavsett vad som skrivits på, fortsätta samarbetet minst en säsong till. Men så blev det inte.Men den tydligaste tendensen tycker jag är att Lorre tappar. År från år.
Är Lorre sjuk ?
1 - MM
2 - Dovi
3 - Rins
Det går inget bra för Abraham.
Kraschar på sighting lap, svart flagg i racet. Och så svär han i direktsändning.
Inte för att det bekommer mig, men allt är ju PK idag. Har för mig att Jenson Button fick
något straff för svordomar, Vettel likaså.
Så att Abraham skriker 'fucking' i direktsändning lär inte ses mellan fingrarna eftersom även minderåriga glor på denna sport.
Att genomföra ett helt race bakom Jack Miller ger onekligen en ny och föga smickrande bild av VR46....dags för vale att inse att det är över...hoppas att jag har fel men tror dessvärre inte det.
Är det Rossi som var dålig eller är det Miller som körde jäkligt bra?Att genomföra ett helt race bakom Jack Miller ger onekligen en ny och föga smickrande bild av VR46.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|