Dom är vassa, hela högen i toppen, och det finns absolut något extra i MM.
Kollar man tiderna så är det ingen som är slut eller sopa av de, de är jämna från första varvet till sista.
Skillnaden, förutom det lilla extra MM kastar in i leken då, verkar vara materialet och hur väl de klarar att maxa det.
Yamahan är lite efter, det syns om inte annat på toppfarten vilken verkar komma ur accelerationen och då troligen fästet, det gör det lite svårare att köra om och även vara konstant i race så resultatet för yammaförarna var nog så bra de orkade med utan att riskera att gå av.
Idag var ju till och med MMs Honda en trött moppe toppfartsmässigt så det var nog anledningen att Miller kunde vara med så bra i början och störa MM, men som sagt, MM har lite extra.
Quart***ro(tm
)ville lite mer än resten över några enstaka varv men det var nog hemmakänsla och viljan att riskera en sväng i fållan när racet utvecklades på det sätt det gjorde för honom, över hela distansen körde han jämt med resten av sina märkeskollegor, annars tyckte jag han körde som Vinales brukar göra och tappar massor i starten och början för att sen vara som snabbast i slutet av racet, sneglat på hans setting lite för mycket kanske.
Om Rossi får en hoj som levererar fäste så det kan bli lite toppfart så är jag säker på att han är med överst på pallen och konstant i toppen igen men, för att ta en titel så måste nog den Yamahan gå ett snäpp bättre än Hondan annars är sannolikt MM före i slutänden.
Är sen hojen tillräckligt mycket bättre än Hondan så är troligen både Vinales och Q---**. ? .. med och förklarar för Rossi att det är fler som vill vinna så en titel kommer bli kämpig att ta ändå.
Men, inget tyder på att han inte skulle kunna.
Sen verkar ju KTM fått fart på grejerna, funkade iaf. bra i dessa förhållandena men jag väntar nog lite innan jag börjar tro på det..