MotoGP 2021 #11:Bitci Motorrad Grand Prix von Österreich

maxido

Ny medlem
Gick med
12 May 2016
Hoj
Harley davidson forty eight -11*såld* Honda cbr fireblade -98*såld* Yamaha fz1-n -09 *Såld*
Är det verkligen något team som kommer vilja ha honom?
Kan ju bli att samma historia upprepar sig hos tex Aprilia om något år, jävligt lågt att försöka sabba cykeln på det sättet.

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Får citera Swedie "liksom, what?".

Det låter ju för j@vligt minst sagt. :3freak
Ni som kan, det finns ingen chans att det var något mekaniskt/elektroniskt fel?
In mot/i pit-lane, vid ca 3 och 3:20 min in på videon, ser man ju tydligt hur Vin bottnar gasen.
Vinales lade, enligt MotoGP's kommentatorer, upp på sin "story" att han skulle berätta vad som hänt "när han kunde".

Antar att Yamaha försökt lösa det, prata med Maverick innan man gick ut i media.

Frågan är ju vad Aprilia kommer göra? :va
Klart det finns en chans att det kan vara mekaniskt/elektronisk fel, det har ju MV också hävdat själv, vilket verkar troligt eftersom hans varvtider helt plötsligt sjönk med 5 sek

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Klart det finns en chans att det kan vara mekaniskt/elektronisk fel, det har ju MV också hävdat själv, vilket verkar troligt eftersom hans varvtider helt plötsligt sjönk med 5 sek
Alltså, att han skippade att växla upp på rakan och några andra ställen när ha borde ha gjort det (och därmed tappar massor av tid) plus att det ser ut som han sitter och cruisar sista varven kan ju också haft något med saken att göra…

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Kan ju bli att samma historia upprepar sig hos tex Aprilia om något år, jävligt lågt att försöka sabba cykeln på det sättet.

Det kommer säkert finnas något team. Romano Fenati fick ju ny styrning efter att ha försökt bromsa en konkurrent av banan. Kanske inte i MotoGP dock?!

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Vart det ett idealvarv av Zarco?
Grafiken funkade inte på sändningen, viaplay när de skulle summera....

Har bara sett en gång tidigare av MM på en träning och det har jag för mig var ett där det var sämre förhållanden som bättrades på slutet så det var inte så många som satsade, ovanligt iaf om det är så.

He rik

Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Läste också det här med att Vinales får stå över pga varvat för mycket haha... lät så skumt:

... men läser era kommentarer här som att han med mening försökt spränga motorn? ... liksom, what?
Är väl yamma som säger så, vilket man väljer att tro är ju valfritt! :tungan

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vart det ett idealvarv av Zarco?
Grafiken funkade inte på sändningen, viaplay när de skulle summera....

Har bara sett en gång tidigare av MM på en träning och det har jag för mig var ett där det var sämre förhållanden som bättrades på slutet så det var inte så många som satsade, ovanligt iaf om det är så.
Yupp, snabbast i alla sektorer och nytt varvrekord. :tummenupp

He rik

Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det kommer säkert finnas något team. Romano Fenati fick ju ny styrning efter att ha försökt bromsa en konkurrent av banan. Kanske inte i MotoGP dock?!
Precis, money talks!

Rätt backning så är nära nog vad som helst förlåtet.

Kan vara en bidragande orsak till att vissa gör lite vad dom vill utan att tänka, konsekvenserna är små och bara ett "förlåt" så är man tillbaka till normalt....

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Kan det inte vara så att han låt bli att växla upp till 6:an för att motorn gick mindre bra på lägre varvtal såsom han beskriver det i:
"I don't know why, but when I opened the gas, the bike was making failing, like 'boh-boh-boh-boh', so I don't know why. So I thought I had some kind of problem, but I kept running and running and running and it was OK, but in the last laps, I don't know why, it kept doing it more."
Sen att han i depågatan gasar upp till varvstopp utan belastning i frustration är ju mindre bra.

Jag tror det ligger något mer och värre bakom avstängningen.
Jag misstänker också att det finns vissa kriterier som måste uppfyllas för att ett team ska få dra tillbaka ett deltagande i race vilket också kan påverka vilka skäl man hänvisar till.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tycker det verkar mycket märkligt det här med Vinales.
Fick han inte i 6:ans växel ?
Fel på varvräknar displayet ?
Fel så displayet visar lägre varvtal än det verkliga varvtalet ?
Mental ohälsa ?

Själv undrar jag lite över Franco Morbidelli.
2020 slutade FM som 2:a i MotoGP.
20210813 har FM 13:e plats i MotoGP. Har FM också drabbats hårt av ohälsa 2021 ? Vurpat ? Skadad ?
Eller är Yamahan bara konkurrenskraftig 2021 i FQ's händer ?

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Fin "Tack för senast"" av Marc på Mir där. :hihi

På yr.no verkar det som det ska regna lätt på söndag kl 14...

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Är det jag som inbillar mig eller hade Bridgestone bättre kvalitetskontroll på sina däck i MotoGP än vad Michelin har? Vi har förvisso Shinya Nakanos crash på Mugello 2004, där hans Bridgestone bakdäck exploderade men att minns inte att det upplevdes som så ojämnt som det verkar vara nu. Apropå att bitar ur Oliveiras framdäck lossnade efter bara några varv

image.jpg

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Är det jag som inbillar mig eller hade Bridgestone bättre kvalitetskontroll på sina däck i MotoGP än vad Michelin har? Vi har förvisso Shinya Nakanos crash på Mugello 2004, där hans Bridgestone bakdäck exploderade men att minns inte att det upplevdes som så ojämnt som det verkar vara nu. Apropå att bitar ur Oliveiras framdäck lossnade efter bara några varv

View attachment 463268
Hur många gram behövs för att balansera dom där bitarna ? Märks det att nått är fel på hojen ?
Eller upptäcks det först i depå för i MotoGP kör man med balanskulor ?

Last edited:

Stonemountain

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2019
Hoj
Honda CBR 1000 RR 2012 racehoj
Känns som Yamaha börjar närma sig Honda med bara en förare som klarar av tempot och kan det vara så att Yamaha utvecklar efter FQ som Honda gjort med MM.

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Hoj
BMW
Jag tror det ligger något mer och värre bakom avstängningen.
Mental ohälsa ?
Tror att Maverick Vinales är rejält lågbegåvad. 14 procent av populationen har IQ mellan70
-85. Ger stora och generella svårigheter i grundskolan, ett torftigt språk och generellt sänkt problemlösningsförmåga. Kanske är andelen bland professionella mc-förare lägre. Kanske 10 procent. Hur många är förarna sammanlagt i Moto3, Moto2 och MotoGP – 70? I så fall har 7 förare en IQ mellan 70–85. Jag gissar att Vinales är en av dem och att det vi ser – påfallande torftigt innehåll i svaren när han intervjuas vid parc fermé, samma oförmåga att verbalisera (själv förstå?) hinder när det går dåligt och detta senaste med oförmåga att förutse de sociala konsekvenserna av att avsiktligt plåga motorn – inte är något annat än normal respons när omgivningen pressar en lågbegåvad person att prestera (intellektuellt) som en normalfungerande person. Låg begåvning tenderar att gå i arv och jag har alltid tänkt att normalfungerande vuxna döper inte sina barn efter karaktärer i amerikanska filmer.

Bifogat

• bell-curve.png
    bell-curve.png
    42.6 KB · Visningar: 15
  • 8870f3dfdb243500f32398c661394202-Top_20Gun.jpg
    8870f3dfdb243500f32398c661394202-Top_20Gun.jpg
    626.2 KB · Visningar: 15
Last edited:

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Hoj
BMW
Precis vad jag har tänkt. Skulle vara just Aprilia då, som verkar minst nogräknade i val av förare bland alla team. Finns likheter med Romano Fenati, även om Vinales märkliga beteenden inte har de aggressiva likheterna med Fenati. Återstår att se ifall Vinales har samma förmåga som Fenati att lappa ihop sin karriär.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Tror att Maverick Vinales är rejält lågbegåvad. 14 procent av populationen har IQ mellan70
-85. Ger stora och generella svårigheter i grundskolan, ett torftigt språk och generellt sänkt problemlösningsförmåga. Kanske är andelen bland professionella mc-förare lägre. Kanske 10 procent. Hur många är förarna sammanlagt i Moto3, Moto2 och MotoGP – 70? I så fall har 7 förare en IQ mellan 70–85. Jag gissar att Vinales är en av dem och att det vi ser – påfallande torftigt innehåll i svaren när han intervjuas vid parc fermé, samma oförmåga att verbalisera (själv förstå?) hinder när det går dåligt och detta senaste med oförmåga att förutse de sociala konsekvenserna av att avsiktligt plåga motorn – inte är något annat än normal respons när omgivningen pressar en lågbegåvad person att prestera (intellektuellt) som en normalfungerande person. Låg begåvning tenderar att gå i arv och jag har alltid tänkt att normalfungerande vuxna döper inte sina barn efter karaktärer i amerikanska filmer.
Jag tror inte någon lågbegåvad kan nå så långt i MotoGP som Vinales gjort. 3:a eller 4:a 2016 - 2019.
Jag tror faktiskt tom att du aldrig kommer till MotoGP om du inte är skärpt i huvudet. I tekniska frågor.
Vilket inte hindrar social obegåvning, en annan sak.
Förarna är verkligen inga Galopphästar. (De mest korkade hästar en vän ridit....)
Men om nått inte fungerar,
man får felaktig information, och handlar efter den då kan väl väldigt många bli frusterade. Om det blir fel.

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...