L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Får inte Suzuki gå ut i Moto2-depån och hämta nån lämplig gubbe till den lediga cykeln?
GuintoliFår inte Suzuki gå ut i Moto2-depån och hämta nån lämplig gubbe till den lediga cykeln?
Ska uppenbarligen inte köra den i helgen.Guintoli
Jag gissar att det just nu är fysiska hinder. MM har ofta kört på gränsen och gör man det blir det ibland över gränsen men klarat sig genom att han varit stark nog att för att orka rädda tex. framhjulssläppen.Honda har en del att jobba på.
MM. Är det fysiska hinder eller hjärnspöken? Är hans gräns numera 98% och inte längre 102%?
Pallen på söndag,
1. Morbidelli
2. A. Espargaro
3. Zarco
Verkar funka för mig iaf.Jag gissar att det just nu är fysiska hinder. MM har ofta kört på gränsen och gör man det blir det ibland över gränsen men klarat sig genom att han varit stark nog att för att orka rädda tex. framhjulssläppen.
Nu är MM inte längre stark nog för att orka rädda när han gått över gränsen.
Utan kraschar som de andra.
Vad gör jag för fel ? '
När jag går in på motogp.com Results för att se hur det går i FP så står det att #7 är Sachenring ?
12:11 Startade om webbläsaren och enabled all cookies och nu blev #7 Barcelona , skumt tycker jag.
Vilket dreamteam. Å andra sidan lätt att bli besviken om man antar att framstående förare i Moto2 ska göra succé i MotoGP. Se på Alex Marquez, Bastianini och Tito Rabat – var alla mästare i Moto2, men inte direkt framstående i MotoGP.[...] Fernandez bredvid Gardner [...]
Som apriliaägare är det med glädje att framstegen de gör 2021 (och resultatmässigt hintade om 2020). Kul för Aleix att ta P1 i FP1.
Ja verkligen ett dreamteam.Vilket dreamteam. Å andra sidan lätt att bli besviken om man antar att framstående förare i Moto2 ska göra succé i MotoGP. Se på Alex Marquez, Bastianini och Tito Rabat – var alla mästare i Moto2, men inte direkt framstående i MotoGP.
Jag har ingen aning hur det ser ut med budgetar hos teamen, men Suzuki måste lida av att ha så få inputs från förare om hur cykeln fungerar så de borde ha ett incitament att ha någon halvfigur i sadeln.Att bara ta valfri Moto2-snubbe till den "lediga" Suzukin är lättare sagt än gjort. Även Moto2-förare är bundna av kontrakt som man inte bara kan strunta i och jag tror inte heller att en helt ny förare utan tidigare erfarenhet av MotoGP vill inleda sin kärriär under tävling...
Minns inte nu, men varför gjorde Morbidelli inte livet i Moto2 mycket svårare för Marquez dy?Det känns som det är lite skillnad på en del av de Moto2 talanger som kommer upp. De som presterar bra från början i Moto2 känns ganska säkra (Rins, MV, Zarco) men tex. Alex Marquez har haft bra material från början men fick knappt ihop sin titel efter många år i klassen känns inte alls som ett bra val.
Nja, är ju son till Wayne Gardner. Född 1998 när hans pappa drev eget team i Australian Touring Car Championship. Så Remy Gardner är australier. Du kanske tänkte på Joe Roberts som är född i Los Angeles?Gardner [...] han är amerikan och det vill dorna gärna se i Motogp.
Gillar ju AE41 stenhårt, Aprilia såklart, men även för att han verkar vara en riktigt skön kille! Gillar verkligen att följa honom på Instagram (Där tappade man 90% av "sporthojarna"). Han är ju ett stort fan av cykelsporten, så som jag också är. Där kan någon/några göra en helt meningslös utbrytning i Tour de France eller valfritt 3-veckors lopp, alla vet att klungan kommer att hämta in dem och sedan gör spurtarna upp om segern. Kan det vara en liknande grej? Sponsorer och TV-tid, lite "buzz" att det går bra nu!? Fattade ingenting av detta när jag började följa cykel för snart 30-år sedan. men nu vet jag lite mer hur det funkar. Kanske har han tagit det till MotoGP! Snart får vi se alla gasa järnet på fredagen!!Alltid kul med framgång, men det finns också en orsak. AE41 var enda förare att "slösa" med två nya medium bakdäck. Vad jag såg åkte alla andra med ett och samma medium bakdäck under hela FP1. För mig högst oklart varför man drar till med en sådan manöver redan under FP1 då ytan på Catalunya brukar bli renare och renare ju fler varv som körs och därmed snabbare under FP3. Kanske är man övertygad om att FP3 regnar bort...?
Att bara ta valfri Moto2-snubbe till den "lediga" Suzukin är lättare sagt än gjort. Även Moto2-förare är bundna av kontrakt som man inte bara kan strunta i och jag tror inte heller att en helt ny förare utan tidigare erfarenhet av MotoGP vill inleda sin kärriär under tävling...
Spontant kan jag känna att det centrala regelverket borde reglera just detta. Om en målflaggsnisse skall stå vid mållinjen, på banan borde kurvan innan rimligtvis vara gulflaggad.Apropå repriserna som visas emellanåt från gamla lopp, när slutade den sista målflaggviftaren stå nere på banan/kanten?
Nu står (väl?) alla på pitwall/ motsvarande och viftar. Såklart mycket säkrare, men repriserna från gamla lopp ser ballare ut när de viftar i stort sett på banan.
Är det fastslagna regler för ligan eller respektive banas regler som säger vart viftaren kan stå?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |