MotoGP 2021 #9: Motul TT Assen

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Hoj
BMW
Tight i FP2 Moto3, när Foggia blev för girig efter slipstream och hans framdäck gled upp på sidan av Acostas bakfälg.

Bifogat

• Skärmavbild 2021-06-25 kl. 19.35.31.png
    Skärmavbild 2021-06-25 kl. 19.35.31.png
    658.7 KB · Visningar: 26
  • Skärmavbild 2021-06-25 kl. 19.39.20.png
    Skärmavbild 2021-06-25 kl. 19.39.20.png
    629 KB · Visningar: 25

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
En sån monsterhighsider från Marquez. Otroligt att han gick därifrån själv...

Gissning på söndagens pall,

Vid torrt

1. Oliviera
2. Quartararo
3 A. Espargaro

Vid blött

1. Miller
2. Oliviera
3. Petrucci

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
MM verkar inte helt nöjd och han kan nog ha en poäng i det han säger

"The thing is, only Honda riders have these kinds of highsides. In Portimao Alex and Pol. Here me. It was a similar crash in 2020 in Jerez."

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
MM verkar inte helt nöjd och han kan nog ha en poäng i det han säger

"The thing is, only Honda riders have these kinds of highsides. In Portimao Alex and Pol. Here me. It was a similar crash in 2020 in Jerez."

Ingen förare är ju nöjd förens det är perfekt men han uttryckte ju missnöjet med rätt bra ton ändå... Typ som att vi får börja om från där jag slutade och leta fart och lösningar..

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Moto3 fp3 slutar med krasch för 3-4 förare i sista kurvorna. Detta såklart när de redan tagit målflaggan. De campar för länge i depån och hinner inte ut på ett helt varv.
Få se vad det blir för bestraffningar…

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Härlig Q1.
Zarco visar kyla!
Lite synd om Iker som gjorde det så bra när han luggar Marc I sista chikanen.

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Oj, missat att tippa pallen..
(fegt efter Q2…:3freak?)

Bagnaia
Fabio Q
Oliveira (egentligen Vinalez, men nää…)

redigering:
Har nån på SH tippat helrätt pall nångång?

Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Om MM93 vinner imorgon blir jag sjukt imponerad.
Om han når mål blir jag lätt förvånad.

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Kollar på MotoE E-pole.
Där visar de i tv-rutan emellanåt aktuell däcktemperatur i realtid. Hur fungerar den tekniken?
Är det läsare/sensor fastmonterat ”ickeroterande” som likt en IR-termometer som kontinuerligt mäter? Varför får vi inte detta på övriga klasser? Vill vi ha det? Jag kan tycka det är lite ”perverst” med exakta siffror ibland. Som lutningsmätaren ex.
27292BD1-D1A3-455B-8DD1-F104B3646F9F.jpeg

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kollar på MotoE E-pole.
Där visar de i tv-rutan emellanåt aktuell däcktemperatur i realtid. Hur fungerar den tekniken?
Är det läsare/sensor fastmonterat ”ickeroterande” som likt en IR-termometer som kontinuerligt mäter? Varför får vi inte detta på övriga klasser? Vill vi ha det? Jag kan tycka det är lite ”perverst” med exakta siffror ibland. Som lutningsmätaren ex.
View attachment 461820
Det finns iaf sensorbåge med IR-termometer man kan köpa för att se det. Yt-temp kan ju vara lite missvisande, men de kanske testar nya saker att visa för tittarna i MotoE innan det kommer till GP?

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Kollar på MotoE E-pole.
View attachment 461820

Gissar bara men en möjlig anledning till att vi inte får det i MotoGP är att det troligen inte är något som teamen vill dela med sig av till konkurrenterna. Det skulle ju ge alla möjligheter att se var de andra är svagare (eller starkare), och utnyttja det till sin fördel. Åtminstone är jag ganska säker på att teamen redan idag mäter däcktemperaturen både i ytan och i stommen MYCKET noggrant.

-edit- Viñales alltså. Vilken jojo han är. Tyckte nästan att det var lite tråkigt att inte Quarten inte tog pole/varvrekord för man räknar liksom inte med att Vinales ska följa upp med solida resultat ändå så känns bortkastat att han tar det?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Gissar bara men en möjlig anledning till att vi inte får det i MotoGP är att det troligen inte är något som teamen vill dela med sig av till konkurrenterna. Det skulle ju ge alla möjligheter att se var de andra är svagare (eller starkare), och utnyttja det till sin fördel. Åtminstone är jag ganska säker på att teamen redan idag mäter däcktemperaturen både i ytan och i stommen MYCKET noggrant.

-edit- Viñales alltså. Vilken jojo han är. Tyckte nästan att det var lite tråkigt att inte Quarten inte tog pole/varvrekord för man räknar liksom inte med att Vinales ska följa upp med solida resultat ändå så känns bortkastat att han tar det?
Jo, han är den mänskliga jojon. :)
Om Vinales inte blir uppäten fram till kurva ett har han och Quarten en god chans att komma iväg direkt.
Jag tror Quarten har något bättre race pace men Vinales, om ohotad, kan ta en ganska klar andraplats.

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Hojlös :-(
Åter igen visar Alcoba vilket virke han är gjord av. Då menar jag inte kvalresultatet, utan beteendet i slutet av FP3. Laddar på efter att ha blivit omkörd av McPhee (som var på ett snabbt varv), kör om innan chikanen och slår av mer eller mindre direkt efter chikanen.

Bestraffningen av Dixon känns ju helt i par med hur RD agerar nuförtiden.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Kommentatorerna på motogp säger att det ryktas om att Vinales ska till aprilia nästa år.
Inget bekräftat.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Ingen direkt hård strid om segern i toppklassen.
Sommaruppehåll låter tråkigt!

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...