Bara två veckor tills testerna börjar!
Sjukt hype'ad efter förra säsongen.
Säsongens preppning påbörjad och frågorna börjar besvaras:
- Har jag bunkrat popcorn?
- Står ölkylen tillräckligt nära soffan?
- Är stora TV'n bokad och familjen åtsagd att vara tyst?
- Har jag memorerat teamens nya färger, och förarnas nummer, så det sitter i ryggmärgen?
Can't wait!
Edit:
Och grattis Vale 42 år ung.
Latest News MotoGP™ | Moto2 | Moto3 | MotoE
The latest MotoGP™, Moto2, Moto3 and MotoE news, analysis, reports and results written by official MotoGP journalists. Here you will find fresh news.www.motogp.com
Kymiring lär nog bli klart om nu inte nåt helt jävla drastiskt händer. Banan är klar, nu hålls depåbyggnaden på 10 000 kvm att färdigställas. Dom hade satsat 22-23 milj € fram till september ifjol när de fick löst 12,6 milj € till för att färdigställa allt runt om tills MotoGp i sommar. Sen ska det hållas MXGP där 21-22.8.21 så dom knatar nog på duktigt. Bild från dec från deras twitter på depån.
Jupp, hade en förra året med Ålands MC-gäng där vi skulle mötas upp på vägen (Mariehamn) men ställdes ju in pga orsak. En sån tur är även i år på G men tyvärr ser det inte särskilt ljust ut ?Om pandemin inte stökar, bör det inte dras ihop en SH resa på något sätt och se GP i finland?
Men som sagt, med den Kalle Anka-näbben på nya Aprilia så lär det gå som tåget
Jorge Lorenzo har lämnat racingen bakom sig men diva-fasonerna har fortfarande kvar i högsta grad.... Verkar som att de som fortfarande faktiskt racear har ruttnat rätt bra på honom, med tanke på svar från både Jack Miller och Aleix E.
MotoGP Gossip: Jorge Lorenzo criticised for Cal Crutchlow crash comments | MotoGP | Gossip
Men han är ju inte medtävlare?Jag läser det som en pik bland medtävlare. Tål man inte sånt ska man nog inte tävla seriöst i någon sport.
Lorenzo har visat att han kan köra med rätt förutsättningar. Självklart ska han njuta av det precis som Northug eller Zlatan.
Att vara med i MotoGP som utfyllnad är väl knappast någons mål.
En gång mästare, alltid mästare. Jag har aldrig gillat hans stil, men "bragging rights" har han skaffat sig.Men han är ju inte medtävlare?
Han har ju alltid framstått som att han aldrig tycker han fått tillräckligt mkt beröm för hur bra han är /var. Detta känns bara som att han vill få lite uppmärksamhet så ingen glömmer att han var väldigt duktig när han höll på....
Jag läser det som en pik bland medtävlare. Tål man inte sånt ska man nog inte tävla seriöst i någon sport.
Lorenzo har visat att han kan köra med rätt förutsättningar. Självklart ska han njuta av det precis som Northug eller Zlatan.
Hade det gällt pikar ang tider så håller jag med fullt när det gäller crasher tycker jag det är just j-vligt dåligt.Jag läser det som en pik bland medtävlare. Tål man inte sånt ska man nog inte tävla seriöst i någon sport.
Ingen kan någonsin frånta honom att han var otroligt bra men jag förvånas fortfarande lite av hur han tror att hans historia är jämförbar med AE och JM. Han togs in i det vid tiden absolut bästa teamet i MGP med den överlägset "enklaste" hojen att börja på medans AE presterade så bra på ett hopplock av delar att han fick en fabriksstyrning och Miller fick den hojen som EN person i hela världen lyckats tämja någorlunda med hela HRC i ryggen.En gång mästare, alltid mästare. Jag har aldrig gillat hans stil, men "bragging rights" har han skaffat sig.
Vissa förare har närmre till kraschandet än andra. Det spelar ingen roll hur fort man kan köra om man inte kommer i mål eller ännu värre, inte till start.Hade det gällt pikar ang tider så håller jag med fullt när det gäller crasher tycker jag det är just j-vligt dåligt.
Alla har vi vår "moraliska kompass" sas.Vissa förare har närmre till kraschandet än andra. Det spelar ingen roll hur fort man kan köra om man inte kommer i mål eller ännu värre, inte till start.
Man behöver inte ta sånt där så allvarligt, tycker jag. Det blir nästan som när folk tar fotbollstävlingar på allvar och ser det som någon form av religion som inte får kritiseras.
JL har alltid varit en surkart, men låt honom vara det. Det är ju bara kul om det får de övriga att fundera på vad de gör.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|