MotoGP Assen

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Ni får väl kämpa i motvind bäst ni vill
:va Jag tror du blandar ihop mig med någon annan. Haydens resultat så här långt är inte bra, och nej - jag tror inte att en amerikan på 8:de eller 9:de plats kör för Repsol Honda. Hade han hetat Okada så kanske.
Det hindrar dock mig inte ifrån att erkänna honom som världsmästare, anse honom vara en skicklig förare samt att 2006 var bästa säsongen på länge. Långt bättre än årets så här långt.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ni får väl kämpa i motvind bäst ni vill men medge att om Hayden utan framgång får köra vidare för Repsol nästa år så är väl likheterna slående med Valmers hatobjekt nummer två - KRJr?
Det finns en världsmästare i Repsol. Han är inte pygmé.
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Lite OT, men när introducerades Traction Control i MotoGP? Jag kan inte hitta någonstans när man började med det...
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Under kvalet idag var det väldigt tydligt att Marco inte får fram attacken i körningen man är van att se. På partier där d övriga kämpade mot chassiets protester såg Marco ut att utan problem och ansträngning ta sig igenom samma partier. Jag antar att man testat ALLT, men är det någon som vet om Marco kör med TC eller minimalt TC eller rent av avstängt helt?
 

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki LS 650 -97
Bild på Gull och Watz. Vet inte om det syntes på tv men Barbera skulle bromsa om Watz efter start och mål men Watz bromsa ut honom så Barbera hamna i gruset :D Bra kört av båda svenskarna!!
 

Bifogat

  • watz.jpg
    watz.jpg
    54.6 KB · Visningar: 108
  • gull.jpg
    gull.jpg
    59.3 KB · Visningar: 102

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Bild på Gull och Watz. Vet inte om det syntes på tv men Barbera skulle bromsa om Watz efter start och mål men Watz bromsa ut honom så Barbera hamna i gruset :D Bra kört av båda svenskarna!!
Här är filmen!
Själv ska jag stå och flagga på Sviestad i morgon så jag hoppas det finns en stor fet skärm med projje där så man kan snika in och kika på racen!
 

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
TC fanns redan på 500-tiden, kanske inte lika välutvecklad men ändå.

Var det inte prat om att ta bort TC nästa säsong? Racemässigt så är det ju klart roligare om man minskar på datoriserade hjälpmedel, även om det tar utvecklingen framåt. Saknar powerslidar från tidigare år. Hondornas LC har ju varit bättre än de övriga i år.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Stoner ser ut att ha hittat hem på ducatin igen, han kör stenhårt, tror rossi och pedrosa kommer få svårt att stoppa honom resten av säsongen. Men jag hoppas att det inte blir fler utklassningssegrar för Stoner, är lite roligare om det är fight i varje race, än att en av dem utklassar de andra.
Fan vad surt för Hayden när han äntligen har en bra dag, liten revansch för Edwards för förra året då.. Edwards stod dock för en sjujävla uppkörning, han låg ju sist efter Rossis vurpa.
Lite roligt race idag iaf, fler ställen det var fight, som kom med i bild idag också.

Såg precis att Sturla vann red bull rookies idag också!
Stort jäkla grattis till det!!
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
shit, missade helt racet..

(lite synd om hayden, hoppas han kan prestera nästa race oxå och att randy får till ett bra lopp.)
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Uuuuuh... :va

Vad är det för Live-timing som jag sitter och kollar på nu då? Där ligger han just nu trea iaf....

Heh, stod att det var finalized med Sturla i topp på första sidan för ett tag sen, nu ser jag att det var tvåa med livetimingen uppe. Men tvåa är ju jäkligt bra det med :)
 

xeptme

Hayden Fan
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Huskvarna
Hoj
tyvärr inget på gång
shit, missade helt racet..

(lite synd om hayden, hoppas han kan prestera nästa race oxå och att randy får till ett bra lopp.)


Tror hayden var riktigt pisst idag efter racet, vad gäller randy så tror jag han hade blivit topp fem men förstår att rossi ville fram i täten direkt och satsade lite för mycket och kom in lite för snappt i kurvan
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Synd att Rossi klantade sig lite ... han hade behövts för att det skulle bli strid om andraplatsen ... å andra sidan tajtades VM-ställningen till lite.
 

Honda forever

livet börjar vid 14000rpm
Gick med
4 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
Honda CBR1000RR
å andra sidan tajtades VM-ställningen till lite.

Exakt, bra att det blev en ny VM-ledare, för spänningens skull. Synd o säga men det det var bra för VM-seriens skull med Rossi´s resultat. Om han hade tagit 20 poäng i dag (ingen hade en chans mot Stoner i helgen) hade han bara drygat ut sin ledning ännu mer.
Fan vad surt för Hayden, säsongen bästa race, o soppatorsk 200m innan mållinjen. (jag hade då tagit till flaskan i kväll om ja vore han:D )
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top