MotoGP Assen

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Jag vill bara klargöra att jag också självklart vill ha spännande och tight racing om förstaplats men jag tycker inte ni skall lägga tyngden på att Lorenzo kör för fort. Tyngden skall ligga på att andra förare skall komma upp på hans "tråkiga" nivå.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Fan va trist med Lorre. :(

Jag har definitivt inget mot honom, han behövs såklart.
Men jag tycker inte det är så kul att se honom (lr Peddo lr Stoner) leda från start till mål.
Ingens "fel" inte Lorre och inte någon annan heller, det bara är så.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
faaaan så trist med Lorenzo :(

Peddo har ju iof. kraschat oprovocerat förut och med Marquez fladdrandes runt sig kan "vad som helst" hända. Hoppas vi får se Lorenzo komma tillbaka hungrig. Vet någon hur länge de brukar vara borta efter nyckelbensbrott?

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Vart har jag skrivit att de skall bli så mycket bättre att de kör ifrån honom? Då blir det bara omvänd ordning, det fattar väl en sjuåring? Det jag menar är att om de kommer upp i hans tempo och "nivå" så skulle det bli fight om förstaplats = mer spänning. Förstår inte vart ifrån du fick att de skulle bli SÅ mycket bättre att de kör ifrån honom.........
Haha, nja eller nä det har du inte. Jag var lite ironisk och lite seriös på samma gång. Lorenzo är inte överlägsen bara för att han är snabb, han är överlag inte nämnvärt snabbare än pedrosa eller MM. MEN han är ju så sjukt jämn... Pedrosa kan hänga på Lorre, och köra snabbare vissa varv, men han är inte lika jämn som lorre och tappar i längden. Om pedrosa skulle vara en av de förare som ska bli snabbare som du sa, så skulle han ju köra ifrån lorenzo. De ja vill komma till är att de andra förarna (pedrosa MM) är lika snabba som lorenzo, men inte lika jämna som han, utgår man från det och gör pedrosa och MM snabbare, så kör de ju ifrån han :tungan

Bortsett från hur stökigt mitt resonemang blev, så handlar det i min bok inte om att lorenzo är för snabb, han är för JÄMN. :)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
faaaan så trist med Lorenzo :(

Peddo har ju iof. kraschat oprovocerat förut och med Marquez fladdrandes runt sig kan "vad som helst" hända. Hoppas vi får se Lorenzo komma tillbaka hungrig. Vet någon hur länge de brukar vara borta efter nyckelbensbrott?

Ren spekulation men tror inte han kör på lördag men är tillbaka till Sachsenring som år nästa race om två veckor. Dock är både den och Laguna Seca som är racet efter vänsterbanor vilket kommer bli jobbigt med tanke på att det var vänster nyckelben han bröt.

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Hoj
Haha, nja eller nä det har du inte. Jag var lite ironisk och lite seriös på samma gång. Lorenzo är inte överlägsen bara för att han är snabb, han är överlag inte nämnvärt snabbare än pedrosa eller MM. MEN han är ju så sjukt jämn... Pedrosa kan hänga på Lorre, och köra snabbare vissa varv, men han är inte lika jämn som lorre och tappar i längden. Om pedrosa skulle vara en av de förare som ska bli snabbare som du sa, så skulle han ju köra ifrån lorenzo. De ja vill komma till är att de andra förarna (pedrosa MM) är lika snabba som lorenzo, men inte lika jämna som han, utgår man från det och gör pedrosa och MM snabbare, så kör de ju ifrån han :tungan

Bortsett från hur stökigt mitt resonemang blev, så handlar det i min bok inte om att lorenzo är för snabb, han är för JÄMN. :)

Absolut! Jag håller med dig. Jag ser ingen annan utväg tyvärr än att vi får ringa Lorenzos manager och be han köra mer ojämnt så vi får mer valuta för pengarna:tummenupp

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Hoj
Någon som vet ungefär återhämtningstid på brutet nyckelben? Har några polare som brutit nyckelbenen och det verkar vara ett helvete att ens göra någonting. Någon som har personlig erfarenhet utav detta? Två veckor till nästa race känns tight?:näsblod

Edit: Han får väl åka runt hög som ett troll på morfin, då jävlar blir det spännande racing med Lorenzo:hihi

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tittat på Lorres vurpa några ggr nu.
Verkar som han kom antingen på vatten direkt innan curben eller precis på curben och sedan inte "får med sig" hjulet tillbaka ut.
Hjulet verkar "kana" lite vänster så när han skall ut igen så har hjulet en konstig vinkel.
När hjulet sedan kommer ut där det greppar med den vinkeln börjar det vobbla och han klotar.
Men kan vara en svår överanalys av vanligt vatten också...:rodnar

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Fimpen spelar mot öppen kasse, en miss på titeln i år oxå kan han lika gärna lägga hjälmen på hyllan! (om han når upp vill säga ) :fakta

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Hoppades faktiskt på att Lorre skulle trilla. Inte under FP och självklart inte skada sig. Utan snarare att han trillar i racet så det blir lite stämning nu när både Rossi trillat två gånger och Marc en gång. För att jämna ut odsen så att säga.

Men detta är ju tråkigt. Blir det regn på lördag hade det ju kunnat bli ett bra race ändå.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
...men är inte Espargaro det stora utropstecknet under första träningen?

Inte för att förringa förarens insats, men det är i alla fall ett bra bevis på att däcksreglementet jämnar ut lite av skillnaderna mella prototyp och CRT-hojar.

Prototyphojarna har som vanligt ett hårt och ett mjukt däcksalternativ. Det hårda alternativet är i vanlig ordning ett skämt. Jag kan inte minnas att någon har rejsat på detta alternativ sedan Sachsenring förra året då alla tvingades att använda detta av "säkerhetsskäl". Det mjuka alternativet är...tja...marginellt mjukare...? I vilket fall som, med de förhållanden som råder i Assen så kan prototyphojarna inte ens hitta grepp med det mjuka alternativet. Detta alternativ råkar vara CRT-hojarnas hårda alternativ. Detta innebär alltså att CRT-hojarna har tillgång till ytterligare ett mjukare alternativ än prototyperna, vilket de använder och vilket uppenbarligen fungerar.

Orättvist eller rättvist utjämnande av prestandaskillnader...?

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Fimpen spelar mot öppen kasse, en miss på titeln i år oxå kan han lika gärna lägga hjälmen på hyllan! (om han når upp vill säga ) :fakta

Han kan få låna en trappstege av mig annars!!!

Hoppades faktiskt på att Lorre skulle trilla. Inte under FP och självklart inte skada sig. Utan snarare att han trillar i racet så det blir lite stämning nu när både Rossi trillat två gånger och Marc en gång. För att jämna ut odsen så att säga.

Men detta är ju tråkigt. Blir det regn på lördag hade det ju kunnat bli ett bra race ändå.

Nu leder ju Pedrosa faktiskt VM så hur det kan "jämna" ut VM förstår jag inte!

Inte för att förringa förarens insats, men det är i alla fall ett bra bevis på att däcksreglementet jämnar ut lite av skillnaderna mella prototyp och CRT-hojar.

Prototyphojarna har som vanligt ett hårt och ett mjukt däcksalternativ. Det hårda alternativet är i vanlig ordning ett skämt. Jag kan inte minnas att någon har rejsat på detta alternativ sedan Sachsenring förra året då alla tvingades att använda detta av "säkerhetsskäl". Det mjuka alternativet är...tja...marginellt mjukare...? I vilket fall som, med de förhållanden som råder i Assen så kan prototyphojarna inte ens hitta grepp med det mjuka alternativet. Detta alternativ råkar vara CRT-hojarnas hårda alternativ. Detta innebär alltså att CRT-hojarna har tillgång till ytterligare ett mjukare alternativ än prototyperna, vilket de använder och vilket uppenbarligen fungerar.

Orättvist eller rättvist utjämnande av prestandaskillnader...?

Ja livet är orättvist:rolleyes:

Mozz som fabriksförare nu tack!

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Nu leder ju Pedrosa faktiskt VM så hur det kan "jämna" ut VM förstår jag inte!

Jag menar att om Rossi placerar sig bra så kommer han närmare toppen. Pedrosa har ju vurpat förut. Tycker det är väldigt sällan Lorenzo gör det under ett race. Cal och Marc som ligger i toppen kan ju också vurpa bort sig, det såg vi senast förra racet av Cal.

Lorenzo har nästan alltid varit på pallen.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Detta innebär alltså att CRT-hojarna har tillgång till ytterligare ett mjukare alternativ än prototyperna, vilket de använder och vilket uppenbarligen fungerar. Orättvist eller rättvist utjämnande av prestandaskillnader...?
Tycker det är orättvist men får de däcken att prestera lika bra under ett helt race?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka