Det där såg inte bra ut
Men jävlar vad bra racing det kommer att bli nu när Lorenzo troligen är borta!
Det där såg inte bra ut
Nej, har jag påstått det ?Har någon hävdat motsatsen?
Det är bekräftat officiellt så tyvärr stämmer det.Fan vad trist om det stämmer! =(
Haha, nja eller nä det har du inte. Jag var lite ironisk och lite seriös på samma gång. Lorenzo är inte överlägsen bara för att han är snabb, han är överlag inte nämnvärt snabbare än pedrosa eller MM. MEN han är ju så sjukt jämn... Pedrosa kan hänga på Lorre, och köra snabbare vissa varv, men han är inte lika jämn som lorre och tappar i längden. Om pedrosa skulle vara en av de förare som ska bli snabbare som du sa, så skulle han ju köra ifrån lorenzo. De ja vill komma till är att de andra förarna (pedrosa MM) är lika snabba som lorenzo, men inte lika jämna som han, utgår man från det och gör pedrosa och MM snabbare, så kör de ju ifrån hanVart har jag skrivit att de skall bli så mycket bättre att de kör ifrån honom? Då blir det bara omvänd ordning, det fattar väl en sjuåring? Det jag menar är att om de kommer upp i hans tempo och "nivå" så skulle det bli fight om förstaplats = mer spänning. Förstår inte vart ifrån du fick att de skulle bli SÅ mycket bättre att de kör ifrån honom.........
faaaan så trist med Lorenzo
Peddo har ju iof. kraschat oprovocerat förut och med Marquez fladdrandes runt sig kan "vad som helst" hända. Hoppas vi får se Lorenzo komma tillbaka hungrig. Vet någon hur länge de brukar vara borta efter nyckelbensbrott?
Haha, nja eller nä det har du inte. Jag var lite ironisk och lite seriös på samma gång. Lorenzo är inte överlägsen bara för att han är snabb, han är överlag inte nämnvärt snabbare än pedrosa eller MM. MEN han är ju så sjukt jämn... Pedrosa kan hänga på Lorre, och köra snabbare vissa varv, men han är inte lika jämn som lorre och tappar i längden. Om pedrosa skulle vara en av de förare som ska bli snabbare som du sa, så skulle han ju köra ifrån lorenzo. De ja vill komma till är att de andra förarna (pedrosa MM) är lika snabba som lorenzo, men inte lika jämna som han, utgår man från det och gör pedrosa och MM snabbare, så kör de ju ifrån han
Bortsett från hur stökigt mitt resonemang blev, så handlar det i min bok inte om att lorenzo är för snabb, han är för JÄMN.
...men är inte Espargaro det stora utropstecknet under första träningen?
Fimpen spelar mot öppen kasse, en miss på titeln i år oxå kan han lika gärna lägga hjälmen på hyllan! (om han når upp vill säga )
Hoppades faktiskt på att Lorre skulle trilla. Inte under FP och självklart inte skada sig. Utan snarare att han trillar i racet så det blir lite stämning nu när både Rossi trillat två gånger och Marc en gång. För att jämna ut odsen så att säga.
Men detta är ju tråkigt. Blir det regn på lördag hade det ju kunnat bli ett bra race ändå.
Inte för att förringa förarens insats, men det är i alla fall ett bra bevis på att däcksreglementet jämnar ut lite av skillnaderna mella prototyp och CRT-hojar.
Prototyphojarna har som vanligt ett hårt och ett mjukt däcksalternativ. Det hårda alternativet är i vanlig ordning ett skämt. Jag kan inte minnas att någon har rejsat på detta alternativ sedan Sachsenring förra året då alla tvingades att använda detta av "säkerhetsskäl". Det mjuka alternativet är...tja...marginellt mjukare...? I vilket fall som, med de förhållanden som råder i Assen så kan prototyphojarna inte ens hitta grepp med det mjuka alternativet. Detta alternativ råkar vara CRT-hojarnas hårda alternativ. Detta innebär alltså att CRT-hojarna har tillgång till ytterligare ett mjukare alternativ än prototyperna, vilket de använder och vilket uppenbarligen fungerar.
Orättvist eller rättvist utjämnande av prestandaskillnader...?
Nu leder ju Pedrosa faktiskt VM så hur det kan "jämna" ut VM förstår jag inte!
Tycker det är orättvist men får de däcken att prestera lika bra under ett helt race?Detta innebär alltså att CRT-hojarna har tillgång till ytterligare ett mjukare alternativ än prototyperna, vilket de använder och vilket uppenbarligen fungerar. Orättvist eller rättvist utjämnande av prestandaskillnader...?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|