Motogp Catalunya 2012.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Nej, men killen har kört nu ett tag för repsol. Det har hunnit varit en del förare i teamet medans han kör kvar men alltid 2 i teamet.
Han har vunnit 15 race i stora klassen och stått på pallen totalt 60 gånger.

2007, 2008, 2009 och 2010 var han bästa Honda i totalen.

Det går liksom inte att snacka bort och jag ser inte så många andra, icke fabriksförare, som hade kunnat göra det så mycket bättre på hans plats.

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
S&S3M: Säger inte att han är kass. Men lite arg blir man när man ser han. Det verkar som att dom är nöjda med vad han presterar. Har dom en kille i teamet som vinner VM, så är det som att dom låter pedrosa vara.

Sen att "jag ser inte så många andra, icke fabriksförare, som hade kunnat göra det så mycket bättre på hans plats." det är nåt vi aldrig får veta. Det jag kan lova är att han är en andra förare och kommer aldrig att vinna ett VM.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Det jag kan lova är att han är en andra förare och kommer aldrig att vinna ett VM.

Han har redan tre VM-titlar i de lägre klasserna, betydligt fler än vad många andra har som du förmodligen tycker skulle ta hans plats i Repsol. Han har dessutom tagit över 200p varje säsong han kört i stora klassen. Jag är övertygad om att Pedrosa kommer vinna VM även i stora klassen, frågan är bara mot vilket motstånd och på vilken cykel. Nånting säger mig att hans körstil skulle passa bättre på Yamahan.. En sak som är säker (japp!) är dock att vare sig Bradl eller Bautista skulle göra bättre ifrån sig på samma cykel än vad Pedrosa gör.

Smagatusk

Guest
Alla gnällde på sic när han körde även taxen pedrosa, men där fanns det en passion och en kärlek som kan liknas med senna, som var enorm. Såna förare kommer tyvärr för sällan. Även Rossi som kommer 2.a med ducatin ljublar som det vara första racet han vann... fan lite krigar hjärta.

Ja, du har en enorm förkärlek till Italien och allt som kommer därifrån. Vi kan det där nu. Men man måste inte fördöma alla som inte är lika yvigt gestikulerande och sprudlande glada hela tiden som italienarna. Pedrosa är en toppförare, oavsett hans humör, och så länge det inte är en personlighetstävling så tror jag att Honda behåller honom tills de får någon bättre på kroken.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det ligger ju en hel del pengar i att ha förare med personlighet.
Skulle tippa att kepsar med #46 säljer lite bättre än #26.

Det är bra för sporten med såna mega-stjärnor som Stoner och Rossi.
De namnen är kända även utanför MotoGP kretsen = pengar! :tummenupp
Och är det något som spelar större roll i sport än sportsliga resultat så är det PENGAR.
Så jag tror nog att teamen (och MotoGP) vill ha förare med stora personligheter också. :)

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Smagatusk: Handlar inte om att jag har förkärlek till Italien. Nu råkar dom med lite roliga personligheter komma därifrån. Pedrosa är en toppförare som aldrig kommer vinna VM i stora klassen. Svårare än så är det inte. Vad talar för att han skall det, hans poäng han samlar ihop osv. Men att vinna VM är en annan sak.... Han är ju nöjd med sina resultat anser jag. Hans tid i Repsol är nog räknad tror jag, jag kanske har fel. Antingen vinner du Vm eller så är du borta. Då kanske det skulle bli mer fart på den taxen.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Smagatusk: Handlar inte om att jag har förkärlek till Italien. Nu råkar dom med lite roliga personligheter komma därifrån. Pedrosa är en toppförare som aldrig kommer vinna VM i stora klassen. Svårare än så är det inte. Vad talar för att han skall det, hans poäng han samlar ihop osv. Men att vinna VM är en annan sak.... Han är ju nöjd med sina resultat anser jag. Hans tid i Repsol är nog räknad tror jag, jag kanske har fel. Antingen vinner du Vm eller så är du borta. Då kanske det skulle bli mer fart på den taxen.
Realistiskt så är det ju bara två till max tre förare som kan vinna VM varje år. Pedrosa är en av dem varje år och har ju aldrig varit sämre än fyra i VM sedan han som Rookie kom femma. Det finns ju ingen som helst anledning att sparka ut honom med tanke på hans meriter, fart och bristen på starkare alternativ. Även om han skulle vara andreförare är han dn starkaste andreföraren du kan hitta.

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Realistiskt så är det ju bara två till max tre förare som kan vinna VM varje år. Pedrosa är en av dem varje år och har ju aldrig varit sämre än fyra i VM sedan han som Rookie kom femma. Det finns ju ingen som helst anledning att sparka ut honom med tanke på hans meriter, fart och bristen på starkare alternativ. Även om han skulle vara andreförare är han dn starkaste andreföraren du kan hitta.

Om alla hade dom förutsättningar Pedrosa har, tror du att det är bara 2-3 då ? Tycker du då också att det är bra resultat med det matrialet och teamet? sUre han har kört in poäng och varit med i toppen. Men det sista fattas och det är de som gäller. Men dom verkar nöjda med han och han verkar nöjd med sina placeringar.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Om alla hade dom förutsättningar Pedrosa har, tror du att det är bara 2-3 då ? Tycker du då också att det är bra resultat med det matrialet och teamet? sUre han har kört in poäng och varit med i toppen. Men det sista fattas och det är de som gäller. Men dom verkar nöjda med han och han verkar nöjd med sina placeringar.
Vem skulle du sätta på Pedrosas hoj som skulle presterat bättre resultat? han har ju varit väldigt olycksdrabbad också och inte kört en enda säsong utan allvarliga benbrott.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Kan inte se vilka du skulle vilja lyfta här. Finns ju flera i fältet som också haft fabriksstyrningar som ligger bakom. Så som Dovi, Spies, Hayden och Edwards.
Skulle något tydligt vara en kandidat så skulle väl den föraren konstant prestera bättre än sin team-kamrat, men i resultatlistan så är det mycket upp&ner på de förare som ligger bakom. Möjligen Cal då, så förhoppningsvis är ett namn för framtiden. Möhligen Bautista.

Men nämn gärna något namn som du tror kunnat prestera bättre hos Repsol i år än Pedrosa.

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Blev det nåt beslut ang. Marq och Pol?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det är juh viktiga poäng för totala mästerskapet på spel.
Jag tror Pol's team griper efter halmstrån för att minska luckan lite.
Får Marc straff så är det, som andra också varit inne på, mer för att han förtjänat ihop det totalt.

Nog inte så många förare som vill :fyllisar med Marc. :3freak

Smagatusk

Guest
Det ligger ju en hel del pengar i att ha förare med personlighet.
Skulle tippa att kepsar med #46 säljer lite bättre än #26.

Det är bra för sporten med såna mega-stjärnor som Stoner och Rossi.
De namnen är kända även utanför MotoGP kretsen = pengar! :tummenupp
Och är det något som spelar större roll i sport än sportsliga resultat så är det PENGAR.
Så jag tror nog att teamen (och MotoGP) vill ha förare med stora personligheter också. :)

Visst kan det vara så. Men att Rossi är väldigt populär är ju inte bara för hans personlighet. Som du själv säger är Stoner också välkänd och generar pengar men det nog inte pga av hans charm.

Men absolut, Rossi är det bästa av två världar. En enastående förare med en personlighet som matchar.

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Vem skulle du sätta på Pedrosas hoj som skulle presterat bättre resultat? han har ju varit väldigt olycksdrabbad också och inte kört en enda säsong utan allvarliga benbrott.

Rossi skulle jag säga, det tvekar jag inte en sek på. Nu råkar han köra en hoj som är byggd med för mycket pasta kärlek och den funkar inget vidare... Men visst kollar man bakåt i fältet bakom Pedrosa så kanske det inte finns nån just nu som är bättre. Det skulle då vara Cal och Bautista. Drömmen hade varit sic & rossi för repsol :)

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Rossi skulle jag säga, det tvekar jag inte en sek på. Nu råkar han köra en hoj som är byggd med för mycket pasta kärlek och den funkar inget vidare... Men visst kollar man bakåt i fältet bakom Pedrosa så kanske det inte finns nån just nu som är bättre. Det skulle då vara Cal och Bautista. Drömmen hade varit sic & rossi för repsol :)
När HRC valde förare inför säsongen så använde de nog fakta före drömmar som dina. Vi vet varför Sic inte är här. Rossi var en omöjlighet. Cal var sämsta Yamaha-förare och väldigt ojämn, 10s efter Spies. Han har visat god utveckling i år, men högst sannolikt inget HRC ens övervägde ersätta Pedrosa med.
Bautista gjorde några hjälteinsatser på sin fabriks-Suzuki ifjor, spanjor dessutom. Men 13:e i totalen säger mig ändå att hans CV inte på långa vägar kunde få HRC att överväga att skicka Pedrosa till ett satellit-team.

Nu kanske vi kan sluta gnälla om att få bort #26? Trots skadan så var han ändå fyra ifjor totalt med tre vinster och nästan alltid på pallen.

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Du hör ju själv, "nästan" tyvärr det är så det kommer vara tills nån tar hans plats. Han är bortglömd direkt.

Det är så det kommer vara med pedrosa, "nästan" nåt mer blir det inte. PUNKT!

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Du hör ju själv, "nästan" tyvärr det är så det kommer vara tills nån tar hans plats. Han är bortglömd direkt.

Det är så det kommer vara med pedrosa, "nästan" nåt mer blir det inte. PUNKT!
Pedrosa, liksom Stoner och Rossi etc. kommer att få efterträdare i MotoGP. Men faktum är att Pedrosa är den bästa andreföraren som HRC har tillgänglig för 2012, här kan du sätta din PUNKT!
Det kommer nya talanger, och Honda kommer att ha fler förare i sitt stall än världsmästare även i framtiden. Det är jag övertygad om. Vidare tror jag att "dina" föreslagna förare är bakom Dani i totalen när säsongen summeras.

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
Om man skall ta bort alla förare som aldrig kommer, eller har slutat att leverera mer än bara "nästan" blir det ett väldigt tunt startfält.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC