Motogp Catalunya 2012.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Grymt skoj GP-race idag, med lite kamp i toppen. :) Rossi gör framsteg med, inte fel. Sitter och väntar på honeybadgerns första pallplats med, skall den komma på hemmaplan?

JLo är jäkligt cool får man säga, idag var det både hammare och smör... :rock

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
Hade det varit någon annan än Marques så hade det inte dömts ut något straff,( han har samlat på sig helt enkelt ).
Denna gång tycker inte jag att han gjorde sig skyldig till något fel,.
För övrigt trevlig race helg, det enda jag hade kunnat önska var att Bradl kommit in lite högre upp och att Pedrosa kunnat visa någon typ av glädje. (Hans sura uppsyn kändes lite barnslig)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Marquez får inget straff eftersom FIM körde över Race Direction efter att domen hade överklagats...

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Den här slo mo-sekvensen var ju för jäkla fin :kär

vlcsnap-2012-06-03-22h54m23s135.jpg

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Problemet med Marquez är att han stjäler för mycket spår. Visst han såg inte Pol men han borde förstå att han skulle försöka på innern efter sitt misstag. Han borde lämnat plats för en hoj till för säkerhets skull...

Han omkörningar på start och mål ser också väldigt vådliga ut. Han bara kastar sig ut i vänsterkanten med väldigt små marginaler. Det är klart att det tillslut blir för tajt.

\Masonit

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Problemet med Marquez är att han stjäler för mycket spår. Visst han såg inte Pol men han borde förstå att han skulle försöka på innern efter sitt misstag. Han borde lämnat plats för en hoj till för säkerhets skull...
Varför ska han lämna plats för säkerhets skull? Det bör väl alla göra i alla kurvor i så fall - om någon försöker köra om menar jag.
Espargaro är ju inte alls nära när de går in i kurvan så att Marquez ska räkna med att en hoj ska komma i ett aldeles för tight spår mitt i kurvan är ju inte helt självklart.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Varför ska han lämna plats för säkerhets skull? Det bör väl alla göra i alla kurvor i så fall - om någon försöker köra om menar jag.
Espargaro är ju inte alls nära när de går in i kurvan så att Marquez ska räkna med att en hoj ska komma i ett aldeles för tight spår mitt i kurvan är ju inte helt självklart.

Om man bommar sitt spår och ska ansluta igen, bör man då inte se till så att det är fritt när man då ansluter?

Just idag tycker jag dock att det var en gränspuck och rätt av FIM att dra tillbaka straffet.

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.

Kanske för att inte trycka av Pol..?

I detta fallet var det väll rätt självklart i o m Marquez var halvt av hojen och tappade väldigt mycket fart i kurvan.

\Masonit

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Om man bommar sitt spår och ska ansluta igen, bör man då inte se till så att det är fritt när man då ansluter?

Just idag tycker jag dock att det var en gränspuck och rätt av FIM att dra tillbaka straffet.
Fast Marquez är först in i kurvan och de satsar båda mot samma punkt på kurvan men Pol hinner inte in i den lucka som uppstår i tid och de krockar. Pol kraschar och det är en race incident.

Kanske för att inte trycka av Pol..?

I detta fallet var det väll rätt självklart i o m Marquez var halvt av hojen och tappade väldigt mycket fart i kurvan.

\Masonit
Varför är det självklart att du ska lämna plats för att du precis klarat av ett släpp och ligger före en annan förare och båda försöker ta sig ut ur kurvan asap. Marquez ligger ju före och hinner även till punkten för kollisionen precis före Pol. En solklar race incident där tyvärr Pol kraschar. Det är ju trots allt racing och inte banåkning.

Marquez kör jävligt hårt och ibland över gränsen för avd som är ok men detta var verkligen inte ett av de tillfällena. Surt för Pol men han tar chansen att hinna in i luckan innan Marquez hinner täppa till den men misslyckas och då går inte chansingen hem.

MC Doktorn

Guest
Tyckte också det såg ut som ett antal undertryckta japanska svordomar över Spies avåkning. :gnissla

MotoGp Spies kör av, Lorre kör ikapp Peddo. Sen rätt segt.

:D
Ja Spies omkörning var verkligen värd en rookie award :hihi

Annars var det det ett race lika tråkigt som alla andra efter att Jorge passerat Pedrosas sen dog spänningen.

OK. here we go.
Chatter och Hondan överhettade de mjuka däcken tydligen.
Mat Oxley ‏@matoxley
Stoner said hard rear tyre never came in. RCVs couldn't race with soft rear because got too hot in practice. Also bedevilled by chatter.

Pedrosa fightades om segern i varje fall. ;) :D :tungan

Varför skulle det vara konstigt att man i en materialsport Kan drabbas av detta. Skulle det vara annorlunda om någon annan förare klagade på materialet?

Inte så säker på det. Han startade starkt, gjorde ett misstag men körde sedan lika fort som de som slogs om tredjeplatsen. Mycket bättre än tidigare race där han gjort misstag men även kört betydligt långsammare än toppen. Två tester nu innan Silverstone kommer vara kalas för Spies.

Enligt varvtiderna så hade han racets 7:e tid
En bra start men ett idiotiskt omkörningsförsök, nästan desperat och han presterar återigen sämst av M1 förarna vilket knappast förstärker hans CV.
Årets besvikelse bland fabriksförarna, verkar vara hans trend i år.

Den gråtande Espargaro får borsta av dammet och inse att en raceincident är en verklighet.

Annars var helgens störst insats i Moto2 där Iannone som verkligen svarade Marques med samma mynt på dennes hemmaplan.

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Ut med Spies och Pedrosa. Det måste finnas förare som är så mycket mer taggade. Även dovi verkar vara nöjd med sina jävla 3-4 platser. Pedrosa klarar man ju inte att se mer. Nån mer jävla loser än han finns inte.

xgame

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Hoj
Honda
Dovi fixade precis pallplats åt tech3. Det tycker jag är bra presterat

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Ut med Spies och Pedrosa. Det måste finnas förare som är så mycket mer taggade. Även dovi verkar vara nöjd med sina jävla 3-4 platser. Pedrosa klarar man ju inte att se mer. Nån mer jävla loser än han finns inte.
Ja, fy! Bort med alla förare som inte står överst på podiumet. Pedrosa har ju inte bara missat att vinna ett race, han har även hamnat utanför podiumet i år, ligger bara trea - bu för honom!
Dovi är visserligen bästa icke fabriksförare - men lär inte vinna race och som du skriver så är han säkert glad över att vara "bara" fyra. Medemåtta!

Återstår bara att fundera ut var alla dessa fantastiska förare med vinnarpotential går att hitta, annars lär det bli ensamt för Lorenzo där ute på banan nästa år.

:crash

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Sluta trolla för du gör det utan någon som helst finess.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
...och att Pedrosa kunnat visa någon typ av glädje. (Hans sura uppsyn kändes lite barnslig)
Normalt håller jag med om att Pedrosa är en tråkig typ men i går hade jag förståelse för att han var sur efter att ha kommit tvåa. Han kände nog att han kunde ha vunnit och förbannade sig själv för missen när Jorge tog sig förbi.

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Det är ingen som trollar. Det är så de är. Fan hur många år ska pedorsa få i Repsol ? har dom inte fattat att han är alex ersättare ?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är ingen som trollar. Det är så de är. Fan hur många år ska pedorsa få i Repsol ? har dom inte fattat att han är alex ersättare ?
Ja du har ju visat totalt brist på logik och omdöme förut så jag är ju inte direkt förvånad. :)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Pedrosa är 3:a i mästerskapet och 10 poäng efter Stoner. Det är inte kattskit direkt. Men med din logik ska alla utom Jorge och Casey har sparken?

Jag sa för flera år sedan att Pedrosa aldrig kommer att vinna VM men han vinner enstaka race och placerar sig bra i totalen. Det tycker iaf jag är tillräckligt för att få köra i ett fabriksteam. Men hans dagar är onekligen räknade nu när Marquez är på väg in i Repsol-teamet, de måste ju ha minst en spanjor med tanke på huvudsponsorn.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC