Motogp Catalunya 2012.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Kul han den där Crutchlow, adrenalinet lär ju spruta ordentligt på Silverstone!!

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Det är inte kattskit, men längre än dit kommer han inte... Men att ha en kille i teamet som man vet aldrig kommer vinna Vm är ju med konstigt. Sånt märks och syns. Visst dom tror på sin kille osv. Men nånstans måste det väl rinna över?

Har inte trott nånsin att pedrosa kommer vinna vm i motogp heller. Då får man ha mer vinnarskalle än vad den killen har och kommer ha.

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Med den hojen han har, så tycker jag det är inte nåt vidare.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Att han aldrig kommer att vinna titeln i stora klassen är ju en högst subjektiv uppfattning som jag inte tror att hans management och HRC delar med mig. Kan han undvika skador en hel säsong samtidigt som Stoner och Lorenzo drabbas av lite otur (skador, krascher etc) så finns chansen.

Smagatusk

Guest
Det är inte kattskit, men längre än dit kommer han inte... Men att ha en kille i teamet som man vet aldrig kommer vinna Vm är ju med konstigt.

Men så länge Honda har mer än en förare i teamet så VET de ju att en av dem aldrig kommer att vinna VM. Menar du att de bara ska ha en förare i fabriksteamen?

xgame

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Hoj
Honda
Alla får väl ha sin åsikt, de är väl de ända man kan ha om inte man är anställd eller något liknande inom gp.
Min åsikt är att de blir väldigt svårt att ersätta någon fabriks-förare just nu till någon bättre. Det är brutal nivå

Snarare så att flera förare förtjänar att sitta på fabriksmaterial än tvärtom :)

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Marquez har fått ett straff för incidenten med Espargaro. han får en minuts tillägg vilket gör att han hamnar 23:a och inte tvåa. Han tappar också till fjärde i totalen.
felaktigt beslut eftersom man inte bestraffade honom i Qatar. Detta var en race incident.

Rossi om incidenten.
Marc Martín ‏@marcmartintw
ROS on MAQ-ESP crash: "from my view marquez is not guilty. Pol had no space to be in there"

Marquez team har överklagat och Stoner, Lorenzo tycker det var fel.
Matthew Birt ‏@birtymotogp
Marquez's team has appealed the penalty. No decision on appeal as yet

More on the topic.
Casey Stoner ‏@Official_CS27
Can't believe they gave Marc Marquez a 1min penalty!! Another reason why this championship needs some sorting out! I've seen much worse.

Matthew Birt ‏@birtymotogp
Opinion divided on Marquez/Espargaro crash in Moto2. Rossi and Lorenzo say unlike Qatar,this was not his fault

Situationen med Espargaro kan ju helt klart ses på olika sätt. Tycker dock att Marquez gör en ännu konstigare grej på första varvet när han nästan trycker av Aegerter. Ingen annan som reagerade på det? Ser jävligt konstigt ut på reprisbilderna från hojen som ligger bakom.

Gillar normalt sett aggressiva förare, Schwantz, Chili, Capirossi och Sic har varit mina favoriter genom åren men Marquez och han sätt att köra göra mig bara förbannad. Blir arg bara jag ser grabbens ansikte på tv-bilderna innan racen. Forza Iannone!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Är dem? Stoner lämnar ju.
Vad jag menade var att Pedrosa har suttit relativt säkert eftersom han är spanjor i ett team som har en spansk huvudsponsor. Om Marquez får en plats behöver inte HRC tänka så mycket på den andra förarens nationalitet. Helt spanskt har det väl inte varit på väldigt länge i Repsol.

Last edited:

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Det var ett hackande på Spies.
Visst är han/har varit off, men han har det i sig vilket glädjande tittade fram en stund igår. I sinom tid, i sinom tid!

Ang Marques
Har man tappat spår och momen/fart pga incident, så går ju gränsen någonstans för när det inte är ok att bara dyka in och täppa till raceline igen utan att bekymra sig om ev bakomvarande trafik (oavsett om man har hjulet före vid ev kollisionspunkt). Tyckte detta var hyfsat väl inom acceptabel gräns, även om man kunde ana sig till en säkerhetsmässigt osympatisk stängningsaviskt i Marquesanda.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Hoppas det går bättre för Spies i nästa race, men ärligt talat... tråkigare förare får man ju leta efter. Glömmer inte när han vann racet i Assen förra året, det var samma gamla visa i intervjun:

-"Yeah ourr BaaAAYYK worked really well and the Yamahaaaa made a good effort" i samma tonläge som alltid. Whhat the fyck?

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Nej, men killen har kört nu ett tag för repsol. Det har hunnit varit en del förare i teamet medans han kör kvar men alltid 2 i teamet. Sen tycker jag personligen att den där taxen ska vara mer arg och satsa mer än vad han gör idag. Jävla mjäkandet han håller på med, fixar man inte att se på. Det är slöseri på tv tid.

Nu är detta lite off topic....

Alla gnällde på sic när han körde även taxen pedrosa, men där fanns det en passion och en kärlek som kan liknas med senna, som var enorm. Såna förare kommer tyvärr för sällan. Även Rossi som kommer 2.a med ducatin ljublar som det vara första racet han vann... fan lite krigar hjärta.

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Nu är vi inne på semantik, detaljer och tolkningar av vad de olika förarna säger när de ger intervjuer. :)

Om man lyssnar på Pedrosas intervju efter racet idag så säger han att "I could not control the bike, I tried as hard as I could but was not able to maintain my pace" osv. Dvs han konstaterar att han inte var lika snabb som Lorenzo och säger att han måste jobba hårt för att kunna vinna.

När Stoner inte vinner så säger han saker som att "the rear tire had no grip, we had a lot of chatter, we got arm pump, wrong tire pressure" osv. Det finns alltid en utomstående förklaring till varför han inte vinner, dvs det är något eller någon annans fel när han inte vinner.

Båda är ärliga och säger som det är men det finns en tydlig skillnad i vad de säger mellan raderna. Pedrosa, Lorenzo osv säger att de måste bli bättre, jobba hårdare osv. Stoner säger att om inte om vore skulle han vinna allt.

Medveten om att det är tolkningar och de påverkas av subjektivitet men jag kan inte påminna mig en enda gång där Stoner inte haft en orsak förutom hans egen insats som förklaring på varför han får stryk.

:)
Förstår bättre vad du menar nu, och jag förstår varför du tycker det är jobbigt, det hade jag med tyckt om det inte varit för att jag gillade förändringen som Stoner givit mästerskapet. Alltså fler potentiella mästerskapsvinnare än Rossi.

Tycker Marquez ska ha bestraffningen, men inte för denna incidenten. Jag vill se det som ett straff för Qatar-incidenten som jag anser han förtjänar. Rätt beslut men vid fel tillfälle. Denna gången var det faktiskt en race incident.

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Hojlös :-(
Vad jag menade var att Pedrosa har suttit relativt säkert eftersom han är spanjor i ett team som har en spansk huvudsponsor. Om Marquez får en plats behöver inte HRC tänka så mycket på den andra förarens nationalitet. Helt spanskt har det väl inte varit på väldigt länge i Repsol.

Helt spanskt har det väl aldrig varit? Dock två spanjorer i teamet på samma gång, men då har teamet varit 3-4 förare stort.

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!