Motogp Catalunya 2012.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Är det nån som sitter på en länk till en bra stream så skulle det vara grymt om ni kunde lägga upp den!
Är sjukt sugen att se racet!

Kolla om du inte har någon Fotbolls/Hockeynerd i bekantskapskretsen som prenumererar på ViaPlay.

En jobbarkompis till mig gör det, han betalar för helår, men just under MotoGP sesongen är det inte mycket han ser, så jag lånar hans viaplay när det är race.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag tror att han redan lagt av, han är nöjd nu. Skönt tycker jag, kan inte riktigt med honom.
Tror det var ett felbeslut att köra med det hårdare bakdäcket men han fick ändå stryk av Pedrosa samt Dovi. Var mest en passning för jag tycker Stoner ofta skyller på faktorer utom honom själv när han inte vinner istället för att säga att de andra var snabbare/bättre..

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Moto2 grymt som vanligt och även MotoGp var ju ganska spännande IGEN, dra på trissor :)

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Tror det var ett felbeslut att köra med det hårdare bakdäcket men han fick ändå stryk av Pedrosa samt Dovi. Var mest en passning för jag tycker Stoner ofta skyller på faktorer utom honom själv när han inte vinner istället för att säga att de andra var snabbare/bättre..[/QUO

Jovisst, däcket var nog ett felbeslut,

eller kanske det är så att Hondorna bränt det mjuka däcket snabbare än Yammorna, och inte klarat hela racet, det hårda kanske var enda alternativet för Hondorna?

Att jag inte gillar Stoner beror mest på hans fäktande och pekande när han närmar sig långsammare förare på träningarna och kvalen. De är ju också på banan för att sätta en snabb tid!

Och sen på Laguna Seca när han körde Ducce, och fick ge sig i fajten med Rossi och med tårar i ögonen grät ut och tyckte att Rossi körde farligt, buhuu...
Skitunge!
nu får jag nog hela Stoner-klacken efter mig

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Tror det var ett felbeslut att köra med det hårdare bakdäcket men han fick ändå stryk av Pedrosa samt Dovi. Var mest en passning för jag tycker Stoner ofta skyller på faktorer utom honom själv när han inte vinner istället för att säga att de andra var snabbare/bättre..

Du får gärna förklara varför det är dåligt att förklara varför man inte kunde vara med i toppen i senaste rejset. Jag tror inte han sitter och ljuger och hittar på anledningar, jag tror att han är helt ärlig. Han behöver ju knappast konstatera att dom andra var snabbare och bättre, det såg man ju ganska tydligt i rejset.

MC Doktorn

Guest

Det godtyckliga tyckandet är en sak men det är väl inte mer än att konstatera att Jorge leder Mästerskapet välförtjänt med 20 poäng.

Yamaha M1 verkar ha en bättre produkt i år men det är långt kvar på säsongen.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Du får gärna förklara varför det är dåligt att förklara varför man inte kunde vara med i toppen i senaste rejset. Jag tror inte han sitter och ljuger och hittar på anledningar, jag tror att han är helt ärlig. Han behöver ju knappast konstatera att dom andra var snabbare och bättre, det såg man ju ganska tydligt i rejset.
Nu är vi inne på semantik, detaljer och tolkningar av vad de olika förarna säger när de ger intervjuer. :)

Om man lyssnar på Pedrosas intervju efter racet idag så säger han att "I could not control the bike, I tried as hard as I could but was not able to maintain my pace" osv. Dvs han konstaterar att han inte var lika snabb som Lorenzo och säger att han måste jobba hårt för att kunna vinna.

När Stoner inte vinner så säger han saker som att "the rear tire had no grip, we had a lot of chatter, we got arm pump, wrong tire pressure" osv. Det finns alltid en utomstående förklaring till varför han inte vinner, dvs det är något eller någon annans fel när han inte vinner.

Båda är ärliga och säger som det är men det finns en tydlig skillnad i vad de säger mellan raderna. Pedrosa, Lorenzo osv säger att de måste bli bättre, jobba hårdare osv. Stoner säger att om inte om vore skulle han vinna allt.

Medveten om att det är tolkningar och de påverkas av subjektivitet men jag kan inte påminna mig en enda gång där Stoner inte haft en orsak förutom hans egen insats som förklaring på varför han får stryk.

:)

MC Doktorn

Guest

Exakt.

Att det finns en anledning och orsak till att man är i pole pos: men inte hänger med i toppen idag vilket är ganska uppenbart när förutsättningarna var helt annorlunda till racet.

Det är bara att konstatera att Yamaha och Lorenzo är bäst just nu, frågan är om vi inte börjar se en trend i årets Mgp?

Spies aktier måste sjunka som en sten nu när yamaha maffian var på plats.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Inte så säker på det. Han startade starkt, gjorde ett misstag men körde sedan lika fort som de som slogs om tredjeplatsen. Mycket bättre än tidigare race där han gjort misstag men även kört betydligt långsammare än toppen. Två tester nu innan Silverstone kommer vara kalas för Spies.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

Tyckte också det såg ut som ett antal undertryckta japanska svordomar över Spies avåkning. :gnissla

Moto2 10/10 Synd att inte Fenati kom ikapp några varv tidigare. 1 miljon omkörningar. :tummenupp
Moto3 10/10 Tycker Marques rädda upp sin miss bra och sen nog inte såg Espargaro. Ianonne!
MotoGP 6/10 Spies kör av, Lorre kör ikapp Peddo. Sen rätt segt.

Bonus till producenten som visade en voltande hoj i perfekt slow-mo. :D

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Marquez har fått ett straff för incidenten med Espargaro. han får en minuts tillägg vilket gör att han hamnar 23:a och inte tvåa. Han tappar också till fjärde i totalen.
felaktigt beslut eftersom man inte bestraffade honom i Qatar. Detta var en race incident.

Rossi om incidenten.
Marc Martín ‏@marcmartintw
ROS on MAQ-ESP crash: "from my view marquez is not guilty. Pol had no space to be in there"

Marquez team har överklagat och Stoner, Lorenzo tycker det var fel.
Matthew Birt ‏@birtymotogp
Marquez's team has appealed the penalty. No decision on appeal as yet

More on the topic.
Casey Stoner ‏@Official_CS27
Can't believe they gave Marc Marquez a 1min penalty!! Another reason why this championship needs some sorting out! I've seen much worse.

Opinion divided on Marquez/Espargaro crash in Moto2. Rossi and Lorenzo say unlike Qatar,this was not his fault

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Marquez har fått ett straff för incidenten med Espargaro. han får en minuts tillägg vilket gör att han hamnar 23:a och inte tvåa. Han tappar också till fjärde i totalen.
felaktigt beslut eftersom man inte bestraffade honom i Qatar. Detta var en race incident.

Håller med. Qatar var mycket värre och även en tidigare omkörning idetta race.
Men just den incidenten med Espargaro tror jag bara Marques försökte fixa upp.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
OK. here we go.
Chatter och Hondan överhettade de mjuka däcken tydligen.
Mat Oxley ‏@matoxley
Stoner said hard rear tyre never came in. RCVs couldn't race with soft rear because got too hot in practice. Also bedevilled by chatter.

Pedrosa fightades om segern i varje fall. ;) :D :tungan

Smagatusk

Guest
Nu är vi inne på semantik, detaljer och tolkningar av vad de olika förarna säger när de ger intervjuer. :)

Om man lyssnar på Pedrosas intervju efter racet idag så säger han att "I could not control the bike, I tried as hard as I could but was not able to maintain my pace" osv. Dvs han konstaterar att han inte var lika snabb som Lorenzo och säger att han måste jobba hårt för att kunna vinna.

När Stoner inte vinner så säger han saker som att "the rear tire had no grip, we had a lot of chatter, we got arm pump, wrong tire pressure" osv. Det finns alltid en utomstående förklaring till varför han inte vinner, dvs det är något eller någon annans fel när han inte vinner.

Båda är ärliga och säger som det är men det finns en tydlig skillnad i vad de säger mellan raderna. Pedrosa, Lorenzo osv säger att de måste bli bättre, jobba hårdare osv. Stoner säger att om inte om vore skulle han vinna allt.

Medveten om att det är tolkningar och de påverkas av subjektivitet men jag kan inte påminna mig en enda gång där Stoner inte haft en orsak förutom hans egen insats som förklaring på varför han får stryk.

:)

Men Stoners uttalande kanske visar att han VET detaljerat vad som inte stämde med hojen, medan Pedrosa inte orkar uttala sig, kan uttala sig eller kanske helt enkelt inte vet varför han inte kunde kontrollera hojen.

Bara en tanke. :)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Men Stoners uttalande kanske visar att han VET detaljerat vad som inte stämde med hojen, medan Pedrosa inte orkar uttala sig, kan uttala sig eller kanske helt enkelt inte vet varför han inte kunde kontrollera hojen.

Bara en tanke. :)
Jag tror Pedrosa vet exakt vad som var problemet med hojen också men väljer att uttrycka sig på ett annat sätt. Det är vad jag tror.
Stoners sätt att uttrycka sig går bara i linje med hur han har agerat på banan mot andra förare vid flera tillfällen. Han är övertygad om att han inte bara är bäst utan att han vet bäst också. Han uttalar sig alltid i absoluta termer - han vet exakt vad som är rätt och fel gällande MotoGP, racing, media osv.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är då själva faen att man inte kan hålla käften ibland. :D

Casey Stoner: "I didn't have the pace today, simple as that."

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Rossi 17 sekunder efter i mål och "bara" 8 efter Stoner måste väl ändå ses som ett litet fall framåt för Ducati. Vad Hayden håller på med kan man undra. Han sitter ju enligt Stoner på den bästa Ducatin någonsin.

Trist att Spies kraschade, han kunde nog ha stått på pallen annars.

Tycker Marquez straff var helt fel. Chansen att han själv hade kraschat var ju stor vilket för mig talar emot att han skulle ha gjort det med flit.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
MotoGP™ ‏@MotoGP
After Marquez team placed an appeal after his penalty from race direction, the decision was eventually overturned.

De verkar ha ändrat sig igen...

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
MotoGP™ ‏@MotoGP
After Marquez team placed an appeal after his penalty from race direction, the decision was eventually overturned.

De verkar ha ändrat sig igen...
Race direction blir bara mer och mer patetiska. De har ju tillgång till alla TV-kameror och ett par till men lyckas ändå inte ta ett beslut de kan stå för. Eller så är det politik som vanligt och någon höjdare som går in och ändrar beslut i efterhand.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Race direction blir bara mer och mer patetiska. De har ju tillgång till alla TV-kameror och ett par till men lyckas ändå inte ta ett beslut de kan stå för. Eller så är det politik som vanligt och någon höjdare som går in och ändrar beslut i efterhand.

Tydligen FIM som körde över race direction...detta domslut kan också överklagas...

Michel Turco ‏@M_Turco
The penalty of Marquez was cancelled by FIM stewards. Against the Race Direction... I thought the RD is FIM, Dorna and Irta representatives.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC