MotoGP Commercial Bank Grand Prix of Qatar

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Så du tycker inte att det vore bra att alla känner till de grundläggande reglerna för RR och diskuterar utgående ifrån dessa?

Det har jag ingenting emot, men jag tycker att det går bra att diskutera sånt här även utan den kunskapen. Dessutom är regler bara en utgångspunkt, de ska sedan tillämpas och tillämpningen är alltid diskuterbar.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Kollade Lorenzos varvtider. Alla varv utom ett låg han mellan 1.56 och 1.56,5. Stabilt!

:näsblod

Jag tycker tyvärr att Stoner ser oroande mycket snabbare ut än Lorenzo även i år. Men förhoppningsvis är skillnaden mindre iaf så vi får fler tajta race dem emellan.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Kanske jag som är trög, men vad menar Rossi med det här? :confused:

When Barbera passed me, with a hard move that pushed me into the runoff area, he had only one objective: getting in front of me. The actually race position didn't matter.

tyder på "larger then life" syndrom fronm rossis sida! barbera är en skit, men sluta lipa champ det klär dig inte!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kan ju vara så att Marquez körde förbi, sen kom Luthi in i hans luftström och slipstreamingen tog honom i för hög fart framåt. Han tvingades då göra ett val, yttern, på, eller innern. Det blev yttern, då hans momentum troligen var på väg ditåt, och i med att de bromsar så förbannat sent så blev det på kurbsen och vidare av banan. Det var halvfult att lämna noll utrymme, men fortfarande en hel del "race incident".

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag har funderat hela helgen på varför det bara verkade vara just Tech3-hojarnas skivor som "glödde"?
Alla kör väl med samma saker från Brembo?

Crutchlow körde med "low mass" skivor vilket förklarar varför de glödde. Han gillar dem bättre än de andra tydligen.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Kanske jag som är trög, men vad menar Rossi med det här? :confused:

When Barbera passed me, with a hard move that pushed me into the runoff area, he had only one objective: getting in front of me. The actually race position didn't matter.
Read more: http://www.gpone.com/index.php/en/2...non-e-la-Ducati-che-volevo.html#ixzz1rcFdmPlr
Haha, snacka om bittert uttalande från Ross(t)i(g)!
Han gick lite brett i ingången till högerkurvan och Barbera dök på innern direkt, precis som Rossi skulle ha gjort på den tiden det begav sig. Barbera råkade trycka till honom lite, precis som Rossi brukade göra och le brett åt på presskonferenserna efteråt.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Haha, snacka om bittert uttalande från Ross(t)i(g)!
Han gick lite brett i ingången till högerkurvan och Barbera dök på innern direkt, precis som Rossi skulle ha gjort på den tiden det begav sig. Barbera råkade trycka till honom lite, precis som Rossi brukade göra och le brett åt på presskonferenserna efteråt.
Gillar man inte Rossi är det klart att man kan tolka det så.

Jag lutar mer åt att han bara återger vad som faktiskt hände och sen var det inget mer med det. Det är inte Stacey Moaner vi pratar om.

@Gustav: Ja, jag såg det i går kväll :tummenupp

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Om man läser intervjun med Stoner så var det alltså armpump som var problemet och inte däck eller shatter..

Tror ni detta kommer bli samma historia som när han hade strul med magen? Eller tror ni han kommer över detta och dominerar som förra året? Han verkade ju onekligen rätt mycket snabbare än både pedrosa och lorenzo tills det var 5 varv kvar.

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Ktm 950sm
Om man läser intervjun med Stoner så var det alltså armpump som var problemet och inte däck eller shatter..

Tror ni detta kommer bli samma historia som när han hade strul med magen? Eller tror ni han kommer över detta och dominerar som förra året? Han verkade ju onekligen rätt mycket snabbare än både pedrosa och lorenzo tills det var 5 varv kvar.

Jag tror att han kommer över det, dock tror jag inte att han kommer att dominera lika hårt som förra året.

MC Doktorn

Guest
Gillar man inte Rossi är det klart att man kan tolka det så.

Jag lutar mer åt att han bara återger vad som faktiskt hände och sen var det inget mer med det. Det är inte Stacey Moaner vi pratar om.

@Gustav: Ja, jag såg det i går kväll :tummenupp

På vilket sätt skulle man tolka det annorlunda om man gillar eller inte gillar Rossi?

Tolkningen att han är bitter bygger på att han är näst sämste föraren på en fabrikshoj och blir passerad av en förare på en satellit hoj av samma märke.
Samt att han är närmare CRT hojarna än pallplatsen och är en 7 faldig världsmästare som har ambitioner på pallplatser.
Dessutom byggdes GP 12 som anpassades till honom och det går sämre än någonsin.

Jag tror han är besviken och bitter eller är det en feltolkning?

MC Doktorn

Guest

Ganska vanligt vad jag förstår att armpumpssyndromet är ett problem för många och leder till en operation hos vissa.
Tyckte han var ärlig och beskrev problemet, magproblemet berodde på en laktosintolerans som då var okänd.

En frisk Stoner som håller ett helt race är i vanliga fall den som är snabbast. :fakta

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Jag har då god lust att spränga den där jävla Ducatin som Rossi kör på. VAD fan ÄR problemet.?? :mad:

Nää...känns hopplöst alltså. Visst. Han testar. Och provar. Testar igen. Men HALLÅÅ!! :4skrika

Åh...nu blir jag sådär upprörd igen. SKIT!! :näsblod

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Om man läser intervjun med Stoner så var det alltså armpump som var problemet
Han kanske skulle åka motorcykel lite oftare än bara under racehelger?

Armpump får väl alla som varit på en crossbana - försvinner snabbt genom regelbunden träning på hoj!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Om man läser intervjun med Stoner så var det alltså armpump som var problemet och inte däck eller shatter.
Det heter chatter :D

På vilket sätt skulle man tolka det annorlunda om man gillar eller inte gillar Rossi?
Jag skulle tex kunna tolka intervjun med Stoner ovan som ett överdrivet gnäll. Att han försöker bortförklara sin mediokra prestation (med hans mot mätt) genom att skylla på ont i armen, att han knappt kunde hålla sig kvar på hojen osv. Om jag ville alltså.

Precis på samma sätt som jag inte tar dina sågningar av Rossi på riktigt allvar. Du jobbar ju hårt på att få in lite Rossi-gnäll på varje sida ;)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA