Finns det verkligen en sådan regel eller är din personliga uppfattning?man får inte vingla eller köra kors och tvärs över banan i alla lägen bara för att man är först.
Vilka "moves" gör han som tydligt har för avsikt att sätta av Luthi?
Finns det verkligen en sådan regel eller är din personliga uppfattning?
Gäller regeln i så fall också direkt före, i och direkt efter kurvor? Vore mycket intressant att se regeltexten!
Det lät ju inte bara lite uppgivet.
Synd, Rossi hade gärna kunnat komma 5<->3a hela säsongen, men huvudsaken att dom som hävdar att andra borde ha presterat bättre på pastamaskinen blir tysta.
Varför ska han lämna en meter? Jag fattar inte. Ska man alltid lämna en meter för att det kanske kommer någon bakifrån som vill bromsa om? Han är först, han har kört om Luthi på rakan. De är inte sida vid sida. Han kan inte veta om Luthi är precis vid hans bakhjul eller 5 meter bakom, det kräver ju att han vänder sig om och tittar. Luthi är omkörd och det är han som får anpassa sig tycker jag, men du tycker tydligen att Marquez som är först skall anpassa sig till bakomvarande?Vid 4.47 gör han en sidoförflyttning som tar honom ända ut till kerben.http://www.youtube.com/watch?v=HY7tGWN0vyM
Han kunde lämnat en meter om han varit en sportsman.
Alltså, dina definitioner av "mitt på en raka" och "vräka ut armbågen" går inte av för hackor.
Om Marquez varit förbi, dvs hela hans hoj är framför Luthis, hade Luthi bara tagit innerspåret. Eller tror du att någon medvetet väljer ytterspåret på curbsen?Marquez är först och Luthi försöker ta en ytterrökare, Luthi bajsar i byxan för att han får köra på curbsen och går rakt fram. Det är racing, chansar man på att bromsa om på yttern och hänga kvar får man nog acceptera att det blir trångt.
Mycket tycka och tro här om rätt till spår/plats i och kring kurvor! Och samma snack återkommer ett par-tre gånger varje säsong - år efter år.
Finns det ingen som kan länka till - eller kopiera - vad reglementet verkligen säger om detta så vi slipper sådant tjafs?
Varför ska han lämna en meter? Jag fattar inte. Ska man alltid lämna en meter för att det kanske kommer någon bakifrån som vill bromsa om? Han är först, han har kört om Luthi på rakan. De är inte sida vid sida. Han kan inte veta om Luthi är precis vid hans bakhjul eller 5 meter bakom, det kräver ju att han vänder sig om och tittar. Luthi är omkörd och det är han som får anpassa sig tycker jag, men du tycker tydligen att Marquez som är först skall anpassa sig till bakomvarande?
Marquez kör EXAKT samma linje som Luthi kör vid 1:00 och 3:02. Han gör inte det för att preja ut någon, han kör den normala racelinjen. Att Luthi samtidigt försöker bromsa sig förbi kan inte Marquez veta.
Så du tycker inte att det vore bra att alla känner till de grundläggande reglerna för RR och diskuterar utgående ifrån dessa?Ja så vi slipper diskutera! Bästa är kanske att ersätta forumet med lite faktasidor kring roadracing. Allt är ju ändå svart och vitt, jämt....
Det finns domare på plats som med sin gemensamma erfarenhet vet vad man får och inte får göra. Den infon hittar du inte i någon regelbok.Så du tycker inte att det vore bra att alla känner till de grundläggande reglerna för RR och diskuterar utgående ifrån dessa?
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|