MotoGP Commercial Bank Grand Prix of Qatar

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Om det nu är så fruktansvärt spännande att se vem som har kvar bensin och däck de sista varven så har jag två tips till MotoGP: Samma däck under träning och tävling och ingen påfyllning av bensin innan tävling.
Då måste det ju bli ännu mera spännande att titta på. Eller hur. :va
Jag har efter sett det här loppet fått en helt ny förståelse för de som anser att 1/8 eller 1/4 mile är det enda form av racing som finns. Tyvärr.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tyckte gpracet var klart roligare än det brukar vara. :) Börjar (obehagligt nog) gilla J-Lo mer och mer (egentligen gillar jag alla, utom stacey moaner :hihi ).

Oväntat hård körning av Crutchlow med, trodde inte han skulle rå på Dovi, och Pedrosas uppkörning...riiispekt.

Rossi - för i helsefyr...snyt dig och börja veva i rullen, kan Hayden köra såpass bra, så kan du.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Oh herregud. Det är väl fan tur att ni inte är några domare iaf. När marquez och luthi börjar bromsa och förbereda sig för kurvan, så leder marquez. Först går först som sagt. Hade dem legat jämte varandra och han pressat ut honom, som biaggi gjorde mot rossi på suzuka för en massa massa år sedan, då hade jag reagerat som ni siss(is):tuttar. Men så var det inte. Anledningen till att inte en enda vart putt förutom Tobbe, ni och luthi är för att det inte var något fel i den.

Vad var det Tobbe sa under motoGP?? " Så där skulle Luthi ha gjort " När lorenzo korsar hela banan. Hade stoner i det fallet bromsat på sig, ja då hade ju självklart skulden gått till lorenzo. Men auzzie kunde tänka steget längre än att försöka bromsa sig om på yttern.

Nuff said and problem solved.

Vi tycker uppenbarligen olika. Om inte Marquez får skäll av domarna för detta har du uppenbarligen rätt, rent regelmässigt. Sen tycker jag att den enda sissien här är Marquez; den som under en RR tävling måste ta till så omanliga metoder för att vinna race/tjäna placeringar, att han gör moves som TYDLIGT har avsikten att sätta folk bredvid banan, den är grymt mesig. Kan man inte komma om genom GOD racecraft, så förtjänar man inte att ligga före.

Probably NOT nuff said and problem still lingers....

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Tyckte det såg ut som att han gick ut för att förbereda sig för kurvan? Dock så visste han ju om att han precis passerat och att han antagligen skulle stänga ute Luthi genom att gå ut som han gjorde... Jag som amatör skulle ha lämnat plats, men om det hade stått en jävla massa på spel (läs: VM-mästerskap) så kanske man hade satsat lite hårdare (läs: inte lämnat plats).

Last edited:

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
...det är skillnad på att inte lämna plats, & att ta bort plats där någon redan finns.

Var det inte i ett lopp i 125 förra året, där någon blev av med racevinsten efter att ha gjort motsvarande, fast ut ur kurvan på målrakan?

MC Doktorn

Guest
Rossi - för i helsefyr...snyt dig och börja veva i rullen, kan Hayden köra såpass bra, så kan du.

Okey... tydligen så verkar det inte så enkelt.

Tycker det är pinsamt uppenbart vart problemet sitter och att en karriär är på väg mot sitt slut.

Vi tycker uppenbarligen olika. Om inte Marquez får skäll av domarna för detta har du uppenbarligen rätt, rent regelmässigt. Sen tycker jag att den enda sissien här är Marquez; den som under en RR tävling måste ta till så omanliga metoder för att vinna race/tjäna placeringar, att han gör moves som TYDLIGT har avsikten att sätta folk bredvid banan, den är grymt mesig. Kan man inte komma om genom GOD racecraft, så förtjänar man inte att ligga före.

En annan tolkning av samma händelse.

Marques är stenhård och viker av för att få ett bättre spår in i kurvan, Tom Luthi råkade befinna sig på fel plats.
Han borde insett att en omkörning på yttern inte hade en rimlighet att lyckas.

Helt klart en raceincident skulle man också kunna tolka det.

Moto2 ger grymt underhållande och täta race och konsekvensen ser vi, Marques är den GP förare som verkligen ger allt.
Är det inte sån racing vi vill se?

Nästa Motogp Stjärna!

Äntligen är Motogp säsongen igång:lol

MC Doktorn

Guest
...det är skillnad på att inte lämna plats, & att ta bort plats där någon redan finns.

Var det inte i ett lopp i 125 förra året, där någon blev av med racevinsten efter att ha gjort motsvarande, fast ut ur kurvan på målrakan?

Tänkte samma sak.
Terol/Zarco incidenten.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Moto2 FTW

Bara hoppas vi får se Kallio och Lundh på lite roligare placeringar så man får bli lite patriotisk också.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Fast Terol/Zarco var ju inte riktigt samma sak, det var mitt på en raka och Zarco vräkte ut armbågen ordentligt för att 'knuffa bort' Terol. Faktiskt.

Jag tror KANSKE Zarco hade klarat sig om han inte hade tryckt ut armbågen.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Oh herregud. Det är väl fan tur att ni inte är några domare iaf. När marquez och luthi börjar bromsa och förbereda sig för kurvan, så leder marquez. Först går först som sagt. Hade dem legat jämte varandra och han pressat ut honom, som biaggi gjorde mot rossi på suzuka för en massa massa år sedan, då hade jag reagerat som ni siss(is):tuttar. Men så var det inte. Anledningen till att inte en enda vart putt förutom Tobbe, ni och luthi är för att det inte var något fel i den.

Vad var det Tobbe sa under motoGP?? " Så där skulle Luthi ha gjort " När lorenzo korsar hela banan. Hade stoner i det fallet bromsat på sig, ja då hade ju självklart skulden gått till lorenzo. Men auzzie kunde tänka steget längre än att försöka bromsa sig om på yttern.

Nuff said and problem solved.
”Först går först”? Samma logik som störst går först.

Last edited:

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Fast Terol/Zarco var ju inte riktigt samma sak, det var mitt på en raka och Zarco vräkte ut armbågen ordentligt för att 'knuffa bort' Terol. Faktiskt.

Jag tror KANSKE Zarco hade klarat sig om han inte hade tryckt ut armbågen.
Alltså, dina definitioner av "mitt på en raka" och "vräka ut armbågen" går inte av för hackor.

Memory check, från 0:45:
http://www.youtube.com/watch?v=5UAmtq2RnSc

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S

Vilka "moves" gör han som tydligt har för avsikt att sätta av Luthi? Marquez kör om Luthi på rakan, han är förbi och utnyttjar sen hela banans bredd för att få en bra linje genom kurva 1. Helt normalt väl? Luthi vill inte se sig besegrad och sätter allt på ett kort, han försöker bromsa sig tillbaka förbi på yttern.

6914107822_2d8c24bdbf_z.jpg

Han hoppas helt enkelt att Marquez ska ge honom plats på yttern genom en kurva på sista varvet, men varför måste Marquez ge honom den chansen? Faller på eget grepp tycker jag.

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Jag håller med Jide !
Men det finns en sportsmanasida som tyvärr blev bortglömd..
Det är att ge varandra så mycket utrymme så att det räcker.
Kolla tex Dovi Cal när dom fightades om 4e platsen.
Aldrig en ful stängning eller trängning.
Luthi skulle ha backat av 2mm och tagit sig om på insidan istället..
Marc visste precis var Luthi var och han ville helt enket stänga han..

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Oh Först går först som sagt.
Jepp, så enkelt är det! Eller som de sa på licenskursen en gång i forntiden: "Skit i vad som händer bakom dig, är du före så åker du var du vill!"

Och allt annat är orimligt. Eller ska de ha backspeglar och blinkers plus nya regler om vaksamhet och hänsyn till bakomvarande?

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Oh herregud. Det är väl fan tur att ni inte är några domare iaf.

Det går ju att tycka att manövern är ful och med misstänkt onda avsikter utan att tycka att en bestraffning ska utdelas. Marquez behöver inte göra den sista parallellknycken men väljer ändå att göra den, fullt medveten om vad han utsätter Luthi för. Inte bara fult, han förstörde spänningen i de sista varven också! Bara en sån sak :)

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Och allt annat är orimligt. Eller ska de ha backspeglar och blinkers plus nya regler om vaksamhet och hänsyn till bakomvarande?

Det senare är inget nytt, man får inte vingla eller köra kors och tvärs över banan i alla lägen bara för att man är först.

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!