MotoGP Commercial Bank Grand Prix of Qatar

Insomnia

#76 R1000
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
Aprilia RSV4, Yamaha Tracer 700
Har haft MotoGP.com tidigare och enda problemet jag haft, är att dom spoilar resultatet när man vill gå och se på racet i efterhand. De har alltid vinnarna i preview-bilden = all spänning försvinner. Så puckat gjort av dom. De måste fixa en spoilerfri väg för att se på senaste racet!

Det finns det redan.

http://www.motogp.com/en/videos-nospoiler

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Precis som Insomia skriver så har det funnits i flera år Swedie. :tungan

Motogp.com är klart prisvärt tycker jag. Bara att racen är reklamfria är värt massor..

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Även vid starten? Jag köpte nån gång men blev tokig när bilden frös till och från de första varven. Som ofta också är de mest spännande. Sedan har jag inte vågat.

Även vid starten. Har haft kontot i 3 år och aldrig varit missnöjd. Men jag startar alltid sändningen när det börjar och inte vid Racestart exakt. Jag tycker det är lika roligt att höra på Julian Ryder oh Emmet som det är att se racet. =)

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Är det någon som kört Viaplay på Ubuntu?
MotoGP.com kör jag redan och det har funkat fint.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Jag kör Viaplay för 199:-/mån och då får man förutom MotoGP även F1, NHL, TV-program, filmer osv.

Har testat att se F1 live, som sänds på Viasat Motor HD, och det funkar riktigt bra.
Strömmar från iPad via Apple-TV till TV:n.

Det där får du gärna förklara närmare! Kräver tjänsten bara Silverlight om du är på Mac eller Windows, och Javascript om du använder den via iPad? För Silverlight kan man ju inte köra på en iPad.

EDIT: eller finns det en app måntro?

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Härligt! Ska prova motogp.com i år, körde Viasat förra säsongen men det suger ju när jag inte vill ha allt annat så det blir ju mkt dyrare.. det verkar ju fungera för er så jag provar så får vi se om jag är lika nöjd... hoppas :)

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Jag säger bara.. Änligen!!!!!
En som ska bli kul att följa i år är Bautista, tror han kan bli farlig och utmana om en del podium placeringar efter ett par race..
Men i racet nu så blir det väl som vanligt..
1. Stoner
2. Lorenzo
3. Pedrosa

Tråkigt men sant..

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag kör Viaplay för 199:-/mån och då får man förutom MotoGP även F1, NHL, TV-program, filmer osv.

Har testat att se F1 live, som sänds på Viasat Motor HD, och det funkar riktigt bra.
Strömmar från iPad via Apple-TV till TV:n.

Man har ingen uppsägningstid så är man inte nöjd är det bara att avsluta efter första månaden.

Tror tyvärr att det blir ett tråkigt race med Stoner som vinnare, före Lorenzo och Pedrosa.
Hoppas Stoners motor skär, att Lorenzo kör av lite lagom snällt, att Pedrosa inte kommer till start, att Hayden vinner före Rossi med Bautista på 3:e :tungan

Visar Viasat allting från MotoGP? Även träningar för icke-GP klasser m.m? Eller kan det ibland bli krock eller är det streaming live oavsett om låt säga F1 och MotoGP går samtidigt?

Jag har Viasat via min LG 55" med Netcast och det vore ju ypperligt smidigt om man kan se allting därigenom istället för via dator och motogp.com.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Det blir väl Stoner som tar det men alla överraskningar är välkomna! Skulle klubban hålla samma takt och mot alla odds Rossi så knäcker deras vinnarskalle Stoner alla dagar i veckan...

Nästan två sidor inlägg och inte en enda kommentar om Lundh? Jag hoppas på en 15:e plats!

Skall fö kolla min första säsong utan Viasat abonnemang men kommer titta på lokala sportbaren istället så får man gott käk och sällskap samttidigt!

Last edited:

nIKOLa

www.nikorace.com
Gick med
27 Jun 2004
Hoj
Yamaha R1 2009
Precis nyss anlände min nya parabol & hd box ifrån Viasat. Nu ska det njutas av GP i hd och göttans ljud. :yoparty

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det där får du gärna förklara närmare! Kräver tjänsten bara Silverlight om du är på Mac eller Windows, och Javascript om du använder den via iPad? För Silverlight kan man ju inte köra på en iPad.

EDIT: eller finns det en app måntro?
Ja, det finns en iOS-app men den suger. Så fort man lämnar appen eller låser skärmen dör uppkopplingen till Apple-TV:n. Istället så surfar man in med Safari från iPrylen till www.viaplay.se och blir då automatiskt omdirigerad till deras mobilsajt. Där kan man spela upp allt utan Silverlight och det går även att strömma till Apple-TV och släcka skärmen.

Nu har jag inte hunnit se så mycket men kvalitén är helt okej och kanske något bättre än vanliga SD-sändningar (när det är en HD-sändning på Viaplay), dock inte lika bra som HD-sändningar på vanliga TV:n.

(OT: Microsoft har tydligen lagt ner utvecklingen av Silverlight så Viasat lär ändra till något annat med tiden)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Visar Viasat allting från MotoGP? Även träningar för icke-GP klasser m.m? Eller kan det ibland bli krock eller är det streaming live oavsett om låt säga F1 och MotoGP går samtidigt?
Allt vet jag inte men jag tittade som hastigast på helgens sändningar och de startar på torsdag med träningspassen. De brukar flytta MotoGP till en annan kanal om det krockar med F1 för det går alltid först.

Om jag förstått det hela rätt så finns det en Viaplay-app för LG och Samsung TVs.
Tyvärr inte till Panasonic :4skrika

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Allt vet jag inte men jag tittade som hastigast på helgens sändningar och de startar på torsdag med träningspassen. De brukar flytta MotoGP till en annan kanal om det krockar med F1 för det går alltid först.

Om jag förstått det hela rätt så finns det en Viaplay-app för LG och Samsung TVs.
Tyvärr inte till Panasonic :4skrika

Har jag missförstått Viaplay om det inte är menat som en "on demand" produkt? Alltså, man ser det man vill se oavsett om det krockar med annat. För jag har ju valt MotoGP, om det då går F1 samtidigt så får jag väl fortsätta se MotoGP som planerat? Om du nu förstår vad jag ens menar :)

Jag kommer troligen prova på iaf, det är ju iaf utan bindningstid!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Har jag missförstått Viaplay om det inte är menat som en "on demand" produkt? Alltså, man ser det man vill se oavsett om det krockar med annat. För jag har ju valt MotoGP, om det då går F1 samtidigt så får jag väl fortsätta se MotoGP som planerat? Om du nu förstår vad jag ens menar :)
Förstår vad du menar :)

Det är ingen riktig VOD-tjänst (Video On Demand), som tex SVT Play. Läste på deras Facebook-sida att de jobbade på en lösning där man skulle kunna se allt som sänts de senaste 24 timmarna men det verkade oklart när det skulle komma.

Att man inte kan se det man vill när man vill är enligt mig en av de stora nackdelarna med Viaplay. Nu blir det mer som vanlig TV med tillägget att man kan se det "var som helst" via tex iPad och dator.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Rossi ser ut att sitta på planet till Qatar.

ApoRFA6CMAAKENe.jpg

Casey Stoner ‏ @Official_CS27
Just sitting on the plane ready to head to Qatar. Looking forward to getting the season started, no secret that I don't enjoy testing.

Edwards ser ut att ha det bra på sitt plan

ApmXq6QCMAIu_yV.jpg

Last edited:

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Rossi ser ut att ha tappat i vikt. Kanske bara en dålig bild...
Eller jag som e fet...

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...