Fullständigt suveränt. Men ännu bättre vid 1.19. Är det inte Stig Blomqvist som får publiken att fullständigt tappa hakorna? Och det får ju MotoGP att framstå som både säkert och måttfullt.
Jo, visst är det Blomkvist, 1984.
Ja, ska man jämföra så är ju GruppB närmast att liknas med dom mest hysteriska åren av tvåtaktseran
Do or die och inte en massa teamorder om att ta det lugnt och tänka på poäng...
Walther Röhrl var IOFS en måttfull förare som ofta slog av och nöjde sig med andraplatser för att plocka poäng, men dom flesta andra såg dom enskilda segrarna som minst lika viktiga som sammanräkningen av poängen i slutet på året, vilket ledde till full attack.
Begränsningar tar udden av prototypracing och tas udden av materialet tas udden av förarna.
Det vore bättre med mindre cylindervolym och fortfarande prototypracing än att hålla på och begränsa med varvtalsregulatorer och skit så att udden blir trubbig.