MotoGP - försäsongstugg!

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Även om jag gillar Dovi så vore det vansinnigt att välja honom före Iannone. Dovi har redan haft sin chans på de bästa hojarna och lär knappast nå en högre nivå. AI är fortfarande ett framtidshopp. Historien har ju visat att det är lättare att få en snabb förare att bli stabil än tvärtom.

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Jag tror...Ducce vore dumma om de fimpade AI...men det beror på hur de ser på det.
Dovi är ju en stabil poängplockare som sällan chansar, lite ducces Pedrosa...

/J

Dovi kan kanske hantera situationen bättre med att spela andrefiolen. Men han är karaktärslös om man nu får säga så :hihi

AI kom 5a före dovi förra året och vann inbördes kampen.
Jag skulle vilja se AI med Rossi i samma team.

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Dovi kan kanske hantera situationen bättre med att spela andrefiolen. Men han är karaktärslös om man nu får säga så :hihi

AI kom 5a före dovi förra året och vann inbördes kampen.
Jag skulle vilja se AI med Rossi i samma team.

Dovi kanske inte syns eller hörs mest. Men karaktär har han mer än de flesta i motogp

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Kan tycka att det är jävligt synd att en kille som Jonathan Rea inte får en chans till en hel säsong i MotoGp innan han är alldeles för gammal. Tror han kunde gjort riktigt bra ifrån sig. Sitter väl på fel fabrikat just nu kanske.

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
E la MM som kan hota Rossis stats kanske tom passera då han trots allt fick börja sin karriär i ett fabriksteam till skillnad från Rossi. Dock så är enligt mig motståndet mycket hårdare nu för MM då det finns många unga förare som kommer antagligen vara med i motogp lika länge som MM själv. Rossi hade enligt mig enbart två utmanare, Biaggi och min favvo av alla utmanare till Rossi, Dajiro Katoh, :Bugar.

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
E la MM som kan hota Rossis stats kanske tom passera då han trots allt fick börja sin karriär i ett fabriksteam till skillnad från Rossi. Dock så är enligt mig motståndet mycket hårdare nu för MM då det finns många unga förare som kommer antagligen vara med i motogp lika länge som MM själv. Rossi hade enligt mig enbart två utmanare, Biaggi och min favvo av alla utmanare till Rossi, Dajiro Katoh, :Bugar.

Kato?? Minns inte att han var i närheten av att hota Rossi. Sete och Max däremot tycker jag är två rätt underskattade förare som hade oturen att möta en Rossi när han var som bäst.

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Kan tycka att det är jävligt synd att en kille som Jonathan Rea inte får en chans till en hel säsong i MotoGp innan han är alldeles för gammal. Tror han kunde gjort riktigt bra ifrån sig. Sitter väl på fel fabrikat just nu kanske.

Ja det vore skoj. Vet inte hur hans kontraktsituation ser ut. Han gjorde rätt bra ifrån sig när han bara blev inslängd 2012 (?)

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Kato?? Minns inte att han var i närheten av att hota Rossi. Sete och Max däremot tycker jag är två rätt underskattade förare som hade oturen att möta en Rossi när han var som bäst.

Han va ju den som fightades om vinster mot Rossi, ända fram tills att han omkom. Sen fick ju Giberenau hans hoj i princip. Minns det som igår.

Last edited:

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Triumph Bonneville
Han va ju den som fightades om vinster mot Rossi, ända fram tills att han omkom.
Nja, säsongen 2002, som var Katos enda säsong i MotoGP, han dog på tredje varvet i första racet 2003, mäktade han med två pallplatser och slutade sjua i mästerskapet. Ukawa hade nio pallplatser och en seger och blev trea i mästerskapet, kanske honom du tänker på.

Bifogat

• Skärmavbild 2016-04-17 kl. 12.32.34.png
    Skärmavbild 2016-04-17 kl. 12.32.34.png
    71.5 KB · Visningar: 97
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tja, om det inte är spikat så är det nära nu.
Yammas Lin Jarvis kommer till Torsdagens pressträff vilket väl aldrig händer?
Så samtalet kommer nog hamna kring Lorres nya Ducatikontrakt kan man tro. :)

Läs mer här från David Emmett.
https://motomatters.com/analysis/2016/04/18/lorenzo_to_ducati_why_it_happened_and.html

Nåväl, kul tycker jag att det ruskas om lite i ankdammen.
Att Lorre är en(den?) av de bästa piloterna i cirkusen råder väl knappast någon tvekan om.
Att Ducati behöver en toppförare (räknar inte in AI eller AD där trots att jag gillar båda) för att ta det där lilla sista klivet till toppen är nog också säkert.

Så kul tycker jag inför 2017. :tummenupp

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Sjukt roligt! Vore riktigt kul om det blev tre märken som slåss om förstaplatsen

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Skrev i motogp-tråden från us and a att lorenzo log överdrivet mkt när han skakade tass med ducatiteamet i parc ferme och att man fick känslan att det var en såndär: ge mig kardan så syns vi nästa säsong, då låg det ändå ngt i lorenzos överdrivna flin!

Detta öppnar upp för maverick till yamaha, det hade varit grymt om det blir så, en påläggskalv som bara gör bättre och bättre ifrån sig och med vale som mentor kan han ev bli den som tar upp jakten på MM, to be continued......

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Skrev i motogp-tråden från us and a att lorenzo log överdrivet mkt när han skakade tass med ducatiteamet i parc ferme och att man fick känslan att det var en såndär: ge mig kardan så syns vi nästa säsong, då låg det ändå ngt i lorenzos överdrivna flin!

Detta öppnar upp för maverick till yamaha, det hade varit grymt om det blir så, en påläggskalv som bara gör bättre och bättre ifrån sig och med vale som mentor kan han ev bli den som tar upp jakten på MM, to be continued......
Rossi kommer nog vara väldigt trevlig och stöttande ända tills Viñales kör ifrån honom

Ska bli väldigt spännande med Lorre och Ducce!

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Nja, säsongen 2002, som var Katos enda säsong i MotoGP, han dog på tredje varvet i första racet 2003, mäktade han med två pallplatser och slutade sjua i mästerskapet. Ukawa hade nio pallplatser och en seger och blev trea i mästerskapet, kanske honom du tänker på.

Jo när man kollar på resultaten så ser det inte så imponerande ut, men jag gillade ju han av en anledning. precis som Simoncielli så va han där å bjöd på sig å utmana. Fick ju inte den bästa hojen som kunde utmana Rossi utan en anledning. Minns hur stort det va för mig varje gång han va på banan, precis som med Marco kunde man ju inte sitta still i soffan å va faktiskt där å utmana. Sen ska jag inte säga att man minns allt som det kanske va, men så va det :p höhö

Lorre till Ducati, som Abethebabe säger så va Jorge lite väl kelig med ducatisnubbarna den dagen. Kul, att han går vidare, nu vill vi se stoner(gnällpellen) tebax i sadeln igen. :p

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...