MotoGP - försäsongstugg!

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
Man undrar varför Lorenzo väljer att byta team och dröjer med svaret.

Yamaha verkar ha Rossi som försteförare då han skrev på först för 2 år.

Vad jag förstått så hade Lorenzo redan fått ett erbjudande när Rossi fick sitt, hörde det uttalandet i en intervju som jag inte kan hitta nu.
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Yamaha gick iaf ut och sa att både Lorre och Rossi fick erbjudande samtidigt. Enligt Lorres manager så var det det bästa erbjudande han hade fått under hela sin karriär så antagligen är väl Ducatis erbjudande ännu bättre. Rossi har väl inte mycket annat att välja på då han inte är välkommen hos Honda, och vad det gäller Ducati är nog båda parterna lite skeptiska till att försöka igen, så för Rossi var det väl väldigt enkelt att skriva på.

Jag hoppas att Ducati-äventyret inte förstör Lorres karriär nu när han är halvvägs till 10 titlar :)

Edit: Och att svaret dröjer ska enligt medierna vara för att de vill vänta med det till MotoGP-cirkusen kommer till Europa med mycket större medieuppbåd.
 
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Det jag inte riktigt förstår är varför erbjudandet i pengar skulle spela så stor roll? Alltså jag förstår att det bör vara mer än VR får då JL trots allt är regerande världsmästare men vi snackar ju om killar som är ekonomiskt oberoende flera gånger om. Det enda som kan vara viktigt är huruvida möjligheterna till att bli världsmästare blir bättre eller liknande. Jag ser inte det i Ducatin med den förartyp JL är utan snarare MM eller varför inte CS. Om det är för att han verkligen inte fixar att ha VR i samma team så undrar jag hur han tror det blir med AI rosa moln och blomdoft eller...?

Personligen tror jag att han inte står ut med att VR tar så mkt uppmärksamhet trots att JL vann VM.
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Pengar kan ju mycket väl vara en tävling det med, att tjäna mer än någon annan för sina färdigheter.

Sen kan ju nya utmaningar och äventyr vara en sporre i livet. Bli världsmästare på två märken och speciellt med en underdog som Ducati. Speciellt om man är en av de två bästa förarna i världen nu och självförtroendet är på topp.

Han kanske även inser att det blir svårt att ta 10 titlar (för att bli ännu mer historisk) med Marquez och andra hetsporrar som motståndare, och har då inget att förlora på att testa Ducati. Går det bra - succé. Går det dåligt - då är han ändå i gott sällskap med andra som har misslyckats med Ducati.

Om Lorre inte stod ut med Rossis popularitet så borde han väl ha bytt för länge sen? Nu har han flera gånger visat att han är bättre än Rossi på samma material och kan lägga den inbördes tävlingen bakom sig. Och om Lorre blir världsmästare på Ducati kommer han även ha det trumfkortet.



Skickat från min SM-G800F via Tapatalk
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Pengar kan ju mycket väl vara en tävling det med, att tjäna mer än någon annan för sina färdigheter.

Sen kan ju nya utmaningar och äventyr vara en sporre i livet. Bli världsmästare på två märken och speciellt med en underdog som Ducati. Speciellt om man är en av de två bästa förarna i världen nu och självförtroendet är på topp.

Han kanske även inser att det blir svårt att ta 10 titlar (för att bli ännu mer historisk) med Marquez och andra hetsporrar som motståndare, och har då inget att förlora på att testa Ducati. Går det bra - succé. Går det dåligt - då är han ändå i gott sällskap med andra som har misslyckats med Ducati.

Om Lorre inte stod ut med Rossis popularitet så borde han väl ha bytt för länge sen? Nu har han flera gånger visat att han är bättre än Rossi på samma material och kan lägga den inbördes tävlingen bakom sig. Och om Lorre blir världsmästare på Ducati kommer han även ha det trumfkortet.



Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Att vinna i pengar mot Rossi kan han göra på årsbasis men att försöka slå honom i totalen är bara att glömma då han varit fabriksförare i 15år(och toksponsrad) men han kanske ser det annorlunda.

Ducati är ingen underdog det är bara materialet som inte lirat annars ligger tobakspengarna på hög och Audi hejar på för fullt. Fatta hur rökta alla är om det klickar och deras monstermotor får ett perfekt chassie...

Svårt att sia om hur han skulle fixa en ducce men vill gärna att han testar men ser inte vad som lockar honom då yamahan är överlägset bästa hojen just nu.
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Att vinna i pengar mot Rossi kan han göra på årsbasis men att försöka slå honom i totalen är bara att glömma då han varit fabriksförare i 15år(och toksponsrad) men han kanske ser det annorlunda.

Ducati är ingen underdog det är bara materialet som inte lirat annars ligger tobakspengarna på hög och Audi hejar på för fullt. Fatta hur rökta alla är om det klickar och deras monstermotor får ett perfekt chassie...

Svårt att sia om hur han skulle fixa en ducce men vill gärna att han testar men ser inte vad som lockar honom då yamahan är överlägset bästa hojen just nu.

Självklart är det årsbasis eller typ "bäst betalda förare genom tiderna" som gäller. Rossi är väl 9-10 år äldre så jag tror att alla, inkl Lorre, förstår att Rossi har tjänat mest av de två hittills.

Aha. Eftersom Ducati bara har en MotoGP-titel trodde jag att de räknades som underdogs.

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Kollar man parc ferme efter us and a racet så tyckte jag mig se en översmilande Lorenzo när han gick runt och skakade tass med ducatisnubbarna, nästan som att: vi ses i boxen nästa år grabbar;)
 
Last edited:

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
jag tror mycket väl att Duccen passar JL, Duccen verkar inte vara en maskin som mår bra av att köra på gränsen som MM gör med sin honda och Stoner gjorde med gamla Duccen. För mig är Duccen en snabb hoj som mår bra av att föraren har valt ett spår å följer det till punkt å prick precis som JL körstil e. Mjuk på gasen å allt ser odramatiskt ut men ändå väldigt snabbt så länge man håller sig till sitt spår.

Enligt mig e det därför JL inte klarar av Knepiga situationer för han e lite för avslappnad i sin körstil å redan planerat ut sitt spår å vad som ska göras å när något oväntat sker ja då hinner han inte reagera som ex MM som verkar vara rena rama motsatsen.

JL e som ett snabbtåg medans MM e mer som ett ostabilt jaktplan. Så duccen lär nog passa JL. Sen kan det va kul om Maveric får tag på yamman, enligt mig e han lite som MM iaf på Suckan, så det kan bli kul å se hur yamman kommer fungera med en hurtig liten knatte som inte kan sitta still på sadeln :p
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Som sagts tidigare så tror jag oxå att Jlo är måttligt intresserad av att fortsätta "tillsammans" med VR. Syns tydligt mer o mer. Att gå till Ducati som 1:a förare tror jag blir hur bra som helst. Undrar hur många race det skulle ta innan 1:a vinsten? Skulle personligen tippa på 1 eller 2 race :tummenupp

Jag tror iof att rivaliteten mellan Ducatiförarna är högre än i Yamahateamet så bytet känns mer motiverat åt det ena hållet.
Men Yamaha vet att Rossi har ett högre värde då han får mycket större massmedialt intresse, detta kan vara svårt för #99.
Hans status skulle öka att kanske blir den första på 6år att vinna ett race på en Ducati och komma före Rossi.

Det verkar enligt källor nästan 99% säkert för ett byte, och tror Motogp skulle behöva det.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jag tror iof att rivaliteten mellan Ducatiförarna är högre än i Yamahateamet så bytet känns mer motiverat åt det ena hållet.
Men Yamaha vet att Rossi har ett högre värde då han får mycket större massmedialt intresse, detta kan vara svårt för #99.
Hans status skulle öka att kanske blir den första på 6år att vinna ett race på en Ducati och komma före Rossi.

Det verkar enligt källor nästan 99% säkert för ett byte, och tror Motogp skulle behöva det.

Ok, Har personligen inte sett någon rivalitet alls utåt inne hos Ducati, Jag får hålla gluggarna mer öppna till nästa gång så får vi se :tummenupp
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Ok, Har personligen inte sett någon rivalitet alls utåt inne hos Ducati, Jag får hålla gluggarna mer öppna till nästa gång så får vi se :tummenupp

Dovi verkar fortfarande mindre imponerad av AI när man lyssnade på vad han sa om Danis krasch i klippet After The Flag :brynad
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Självklart är det årsbasis eller typ "bäst betalda förare genom tiderna" som gäller. Rossi är väl 9-10 år äldre så jag tror att alla, inkl Lorre, förstår att Rossi har tjänat mest av de två hittills.

Aha. Eftersom Ducati bara har en MotoGP-titel trodde jag att de räknades som underdogs.

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Förvånar mig att hans ego skulle vara så skört men vem vet. Summorna tenderar att bli större med åren så visst kommer Rossi bli slagen både en och två gånger men går man efter nuvärde dvs det värde som en tidigare summa är värd idag så blir det nog krångligt då han flera år varit med på listan för bäst betalda idrottsutövare. Detta säger jag inte som Rossi-fan utan bara för att jag tycker att motivet mest pengar iår är blekt.
Som världsmästarkandidat borde han ha mer vm-titlar som främsta motiv för ett byte vilket i min värld är yamaha.

Dock förstår jag att jag och JL inte tänker på samma sätt efter ha sett hans dokumentär för den musiksmaken kan knappt beskrivas i ord...

Suzuki och Aprilia skulle jag säga är underdogs idag.
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Förvånar mig att hans ego skulle vara så skört men vem vet. Summorna tenderar att bli större med åren så visst kommer Rossi bli slagen både en och två gånger men går man efter nuvärde dvs det värde som en tidigare summa är värd idag så blir det nog krångligt då han flera år varit med på listan för bäst betalda idrottsutövare. Detta säger jag inte som Rossi-fan utan bara för att jag tycker att motivet mest pengar iår är blekt.
Som världsmästarkandidat borde han ha mer vm-titlar som främsta motiv för ett byte vilket i min värld är yamaha.

Dock förstår jag att jag och JL inte tänker på samma sätt efter ha sett hans dokumentär för den musiksmaken kan knappt beskrivas i ord...

Suzuki och Aprilia skulle jag säga är underdogs idag.

Så kul för dig att du och Rossi har samma musiksmak och tänker likadant!! :)

Då är Ducati en middledog idag och var en underdog när Rossi körde, samt en topdog när Stoner körde.


Skickat från min SM-G800F via Tapatalk
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Förvånar mig att hans ego skulle vara så skört men vem vet. Summorna tenderar att bli större med åren så visst kommer Rossi bli slagen både en och två gånger men går man efter nuvärde dvs det värde som en tidigare summa är värd idag så blir det nog krångligt då han flera år varit med på listan för bäst betalda idrottsutövare. Detta säger jag inte som Rossi-fan utan bara för att jag tycker att motivet mest pengar iår är blekt.
Som världsmästarkandidat borde han ha mer vm-titlar som främsta motiv för ett byte vilket i min värld är yamaha.

Dock förstår jag att jag och JL inte tänker på samma sätt efter ha sett hans dokumentär för den musiksmaken kan knappt beskrivas i ord...

Suzuki och Aprilia skulle jag säga är underdogs idag.
Och då kanske du vet varför Rossi bytte till Ducati? Var det för att det var större chans att ta fler vm-titlar med dem?

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Och då kanske du vet varför Rossi bytte till Ducati? Var det för att det var större chans att ta fler vm-titlar med dem?

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Han bytte väl för att han trodde sig kunna göra skillnad och för att yamaha fokuserade mer på JL. Du fattar också grejen med Ducati och en italienare.
Men det känns inte som yamaha prioriterar någon av förarna mer än den andre så vad Jörgen grinar om vet jag inte men han får gärna byta. Det som intresserar mig är motivationen till att han gör det men det får jag väl aldrig veta.
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Han bytte väl för att han trodde sig kunna göra skillnad och för att yamaha fokuserade mer på JL. Du fattar också grejen med Ducati och en italienare.
Men det känns inte som yamaha prioriterar någon av förarna mer än den andre så vad Jörgen grinar om vet jag inte men han får gärna byta. Det som intresserar mig är motivationen till att han gör det men det får jag väl aldrig veta.
Hur vet du att Lorre grinar om något?

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Ok, Har personligen inte sett någon rivalitet alls utåt inne hos Ducati, Jag får hålla gluggarna mer öppna till nästa gång så får vi se :tummenupp

Jag tror det är nervöst i Ducati lägret, dom vet att någon måste offras om världsmästaren kommer. Men frågan är vem?
Vi såg effekten av det i Argentina och även i Quatar. Tror AI inte värderas lika högt och blir den som får kliva av om Lorenzo kommer.
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Jag tror det är nervöst i Ducati lägret, dom vet att någon måste offras om världsmästaren kommer. Men frågan är vem?
Vi såg effekten av det i Argentina och även i Quatar. Tror AI inte värderas lika högt och blir den som får kliva av om Lorenzo kommer.

Fram till Argentina trodde iaf jag att AI var den främste kandidaten. AD har varit med länge och risken är större att han nått sin peak än att AI har det. Och kommer JL in så lär han vara den som drar det stora utvecklingslasset bland piloterna.

Efter Argentina blev det lite grumligare.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag tror...Ducce vore dumma om de fimpade AI...men det beror på hur de ser på det.
Dovi är ju en stabil poängplockare som sällan chansar, lite ducces Pedrosa...

/J
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tror...Ducce vore dumma om de fimpade AI...men det beror på hur de ser på det.
Dovi är ju en stabil poängplockare som sällan chansar, lite ducces Pedrosa...

/J

Fast, JL är ju en ganska stabil poängplockare han med. AD kan väl vara bra att ha eftersom att han är så fantastiskt jämn att det antagligen underlättar att utveckla en hoj. Frågan är om det behövs med JL i stallet.

AI, tja. :) Han får mycket kameratid oavsett om han är ute i gruset och slår kullerbyttor eller håller över mållinjen.
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top