MotoGP - försäsongstugg!

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Om Lorenzo hoppar på Ducati tåget så är nog siktet inställt på att slå Rossi, han har slagit Rossi på Yamaha material i samma team, lyckas han slå Rossi och även ligga i toppen med Ducati så är det en fjäder i hatten för hans ego eftersom Rossi inte lyckades vidare på Ducati materialet.
Och eftersom dom inte känns som "best buddies" och trivs i samma depåbox så why not, ska bli intressant och se om det kommer någon klarhet i situationen senare.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jag har under vintern verkligen gått och hoppats på ett Dani år i år. Kändes efter avslutningen 2015 att dörren till en stor pokal för Dani åtminstone stod mer än halvt öppen. Det jag inte vet eller blir klok på är om Dani har svårt med 2016 Repsol Honda eller i värsta fall att armpumpen kom tillbaks?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har under vintern verkligen gått och hoppats på ett Dani år i år. Kändes efter avslutningen 2015 att dörren till en stor pokal för Dani åtminstone stod mer än halvt öppen. Det jag inte vet eller blir klok på är om Dani har svårt med 2016 Repsol Honda eller i värsta fall att armpumpen kom tillbaks?

Dani har i intervjuer sagt att han rent fysiskt är riktigt bra form, bland den bästa i sin karriär, och att det är hojen han och teamet måste klura ut hur de ska få ordning på.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Låter lovande att Dani inte fått tbx armpumpen :tummenupp

Tänkte på en grej. Är Jlo = Repsol Honda helt ute ur bilden? (Har inte stenkoll på Dan:s kontrakt)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

Tänkte på en grej. Är Jlo = Repsol Honda helt ute ur bilden? (Har inte stenkoll på Dan:s kontrakt)

Danis kontrakt är väl uppe för diskussion precis som resten av fältet?

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas

Hondan verkar ju inte vara helt i toppform så jag har svårt att tänka mig att Jlo skulle vara intresserad av den.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Hondan verkar ju inte vara helt i toppform så jag har svårt att tänka mig att Jlo skulle vara intresserad av den.

Kan inte tänka mig två mer olika körstilar än JL och MM samt att jag tror att JL vill vara obestridd försteförare vilket är helt uteslutet i Honda sålänge MM finns där.

Får backa angående mitt tips om Zarco och ktm då han kan vara intressant för Suzuki om Viñales sticker.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det är sant, Formen på Hondan har det diskuterats livligt om ett tag nu. Marquez ser väl till att de än sålänge kan gå med rak rygg i depå. Tyckte bara jag mer o mer sett Jlo och Marquez vara rejält tajta och verkar trivas riktigt bra tillsammans. Vilket iofs inte säger nått alls. Kanske tillochmed Repsol Hondan inte ens alls passar Jlo.s 250cc stajl :tungan

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Och det verkar ju som om det blir AI som får stryka på foten i teamet med. Kommentatorerna sa något om att Ducati sagt att det inte är av intresse att diskutera hans kontrakt. :gnissla

Kanske AI om inte förr är rätt man att smiska upp Suzuki på pallen 2017?

:banana

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Kanske AI om inte förr är rätt man att smiska upp Suzuki på pallen 2017?

:banana

Hade iofs hoppats på att få se Vinales göra det i år, och vara så nöjd att han sitter kvar på den och tar titeln 2017 på suzukin. :D

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
AI på Suka, det vore något det...gillar friskusen, även om han är väl ivrig och skulle behöva prata racecraft med doktorn...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Petrux såg ju riktigt intressant ut i slutet av förra säsongen och på testerna... Synd att han fick en toktrasig hand. Hade varit intressant att se hur han står sig i år.
HAn var ju dessutom ganska uppfriskande på intervjuerna han fick vara med på. :hihi

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Och det verkar ju som om det blir AI som får stryka på foten i teamet med. Kommentatorerna sa något om att Ducati sagt att det inte är av intresse att diskutera hans kontrakt. :gnissla

Ducati har sagt att dom frös förhandlingarna efter hans torpedering inte att dom är avbrutna. Jag tror att han blir kvar då Dovi nog nått sin fulla potential men det kan även bli Dovi som blir som Edwards var för VR i yamaha.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vad ryktet sagt är väl att det skulle kunna komma ett besked till helgen i Jerez 24/4. Om det är menat under den helgen eller efter är det ju iallafall ett tag kvar. Fast jag vill oxå ha ett besked, så man åtminsone kan gå tillbaka till vardagen och släppa denna olidliga anspänning ; )

Last edited:

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Man undrar varför Lorenzo väljer att byta team och dröjer med svaret.

Yamaha verkar ha Rossi som försteförare då han skrev på först för 2 år. Vilket kanske inte är så bekvämt för Lorenzo? Den gamla rivaliteten verkar inte lagt sig och kanske svårt att ha 2 toppförare i ett team som ska driva utvecklingen.

Sannolikt handlar det om detta och villkor som given världsmästare har råd att vänta och kräva vara 1e förare i ett team som han skulle få i Ducati men inte i Yamaha, eller som någon sa Giacomo Agostini has described as a "super offer"..
En annan faktor verkar vara att Ducati verkar ha bra material efter att Gigi Dall'Igna kommit in i Ducati men dom saknar en vinnare.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Man undrar varför Lorenzo väljer att byta team och dröjer med svaret.

Yamaha verkar ha Rossi som försteförare då han skrev på först för 2 år. Vilket kanske inte är så bekvämt för Lorenzo? Den gamla rivaliteten verkar inte lagt sig och kanske svårt att ha 2 toppförare i ett team som ska driva utvecklingen.

Sannolikt handlar det om detta och villkor som given världsmästare har råd att vänta och kräva vara 1e förare i ett team som han skulle få i Ducati men inte i Yamaha, eller som någon sa Giacomo Agostini has described as a "super offer"..
En annan faktor verkar vara att Ducati verkar ha bra material efter att Gigi Dall'Igna kommit in i Ducati men dom saknar en vinnare.

Fast enligt ryktet så ska Lorenzos bud från Yamaha vara större än Rossis, så det verkar mer vara att han får ett riktigt bra erbjudande från Ducati som får honom att överväga att byta hoj. Han har ju upprepade gånger sagt att han tänkt köra hela sin karriär i MotoGP på en Yamaha tidigare...
Sedan verkar ju de båda förarna inte komma överens så värst bra...

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Som sagts tidigare så tror jag oxå att Jlo är måttligt intresserad av att fortsätta "tillsammans" med VR. Syns tydligt mer o mer. Att gå till Ducati som 1:a förare tror jag blir hur bra som helst. Undrar hur många race det skulle ta innan 1:a vinsten? Skulle personligen tippa på 1 eller 2 race :tummenupp

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA