Har funderat lite på hela den här grejen med Lorenzo till Ducati och jag blir fan inte klokare eller känner mig mer säker på vad jag tycker.
Kul att se honom på annat material för att få svaret på om han är så överdjävligt bra som han visar på Yamaha. Har ju hemskt svårt att tro att det bara är kombination Yamaha + Lorenzo som gör honom så ruskigt snabb och säker..
Men samtidigt vet jag inte, en i Italien, illa omtyckt spanjor i det kanske mest anrika motorstallet de har känns lite... Märkligt. Sen tror jag att han klär jävligt illa i rött.
Det blir jävligt kul att bevittna nästa års spektakel i alla fall.
Vi är nog fler som inte riktigt helt seriöst mentalt ännu kan placera Jlo hos de röda. Tror det hänger på utfallet. Om Jlo från dag ett lyckas förmedla ett positivt intryck hos Italienarna i allmänhet samt tar Ducati till den absoluta toppen iom en VM titel, har nog de flesta röda fans stort överseende med vad det står i Jlo:s passhandlingar.. Om bitarn låt säga under försäsångsträningarna 2017 inte faller på plats och mediabilden ensidigt blir en negativ, sur o butter Jlo, då får han "passfokus" och en inte helt lätttämjda Italienska fans att ta hand om som inte Desmosedici GP17 vore tillräckligt. .