Folger till Tech 3 - https://motomatters.com/news/2016/05/05/jonas_folger_joins_tech_3_in_motogp_for.html
Kanske dags för en silly season-tråd istället?
Kanske dags för en silly season-tråd istället?
Kalle krycka säger på twitter att han skrivit på för 2 år. Nån som vet var?
https://twitter.com/calcrutchlow?cn=ZmxleGlibGVfcmVjcw==&refsrc=email
Säkert Alpinestar, de vill ha honom som skinnställstestare.
Smart val av Maverick. Nu hoppas jag bara att vi slipper se Peddot två år till på Repsol Hondan, men det är väl för mycket att hoppas på...
Jag är ledsen att göra dig besviken: http://www.motorsport.com/motogp/news/pedrosa-to-stay-with-honda-motogp-team-until-2018-736949/
Pedrosa till Honda i 2 år till.
Nu hoppas jag bara att vi slipper se Peddot två år till på Repsol Hondan, men det är väl för mycket att hoppas på...
Hondas problem är väl ungefär samma som ditt problem - hur gärna ni än vill så kan ingen av er nämna ett tillgängligt namn som kommer att prestera bättre än honom.
Om vissa krafter inom Honda dessutom får som de vill så kommer man att gå tillbaka till det arbetssätt man hade för några år sedan. Det vill säga att lyssna på Dani's kommentarer och fullständigt ignorera feedbacken från andra sidan av garaget. Så kanske Hondan återigen blir en konkurrenskraftig motorcykel.
Äntligen!!Det är väl en illa dold hemlighet att Pedrosa är en fantastisk utvecklare som är känslig och ger precis feedback. Däremot har naturligtvis Marquez och hans team haft ledningens öra i takt med hans exceptionella framgångar, däremot innebär inte alltid en gudagåva i form av att köra hoj alltid motsvarande talang när det gäller att utveckla materialet....Om vissa krafter inom Honda dessutom får som de vill så kommer man att gå tillbaka till det arbetssätt man hade för några år sedan. Det vill säga att lyssna på Dani's kommentarer och fullständigt ignorera feedbacken från andra sidan av garaget. Så kanske Hondan återigen blir en konkurrenskraftig motorcykel.
...Ett parallellfall kan i viss mån finnas mellan JLo och VR46. Det är värt att notera att Yamaha och JLo hade svårt att göra sig gällande gentemot Honda under de år när VR körde rödlackerade maskiner.
Njae, notera att jag skrev "kan i viss mån" just för att inte vara kategorisk och reta någon. Men de ligger ju något i att dåvarande tekniske direktören sades tro stenhårt på sin teknik och att VR46 inte fick gehör för sina synpunkter. Å andra sidan kanske VR avfärdade hela maskinen som en skitprodukt vilket knappast gagnar samarbete och de som bestämmer ser naturligtvis enorma kostnader i att börja om från början i stället för att bara hitta en liten magisk lösning när det gäller en okänslig frontända...Å andra sidan var de rödlackerade maskinerna inte särskilt konkurrenskraftiga under den eran heller. ...
...Jag trodde förarna bara kunde påverka i det lilla sas, inte förstöra en hoj?
Hondas problem är väl ungefär samma som ditt problem - hur gärna ni än vill så kan ingen av er nämna ett tillgängligt namn som kommer att prestera bättre än honom.
Om vissa krafter inom Honda dessutom får som de vill så kommer man att gå tillbaka till det arbetssätt man hade för några år sedan. Det vill säga att lyssna på Dani's kommentarer och fullständigt ignorera feedbacken från andra sidan av garaget. Så kanske Hondan återigen blir en konkurrenskraftig motorcykel.
Dani Pedrosa kvar på Repsol Honda i 2 år:
http://www.motorcyclenews.com/sport...-remain-with-repsol-honda-for-two-more-years/
EDIT: Lite efter märkte jag nu..
Vore inte det ett väldigt märkligt förfarande, att ignorera feedbacken från teamets snabbaste förare och titelkandidat och enbart ta feedback från en kille som är långsammare, har en helt annan körstil och betydligt mindre kroppshydda? Menar du att man gjorde så under Stoners tid hos Honda?
Finns en rad förare jag hellre skulle sett i det stallet vid säsongens början. Vilka resultat de skulle presterat jämfört med Pedrosa kan vi ju bara spekulera i. Skulle hellre sett t.ex Rins, P.Esp, Vinales, Petrucci eller Iannone.
DP är en exceptionell testförare. Kanske världens bäste. Definitivt världens känsligaste. Jag kan dra hur många historier som helst där han detekterat skillnader vid blindtester av mikroskopiskt små förändringar.
Ge oss gärna några.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |