MotoGP - försäsongstugg!

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
DP är en exceptionell testförare. Kanske världens bäste. Definitivt världens känsligaste. Jag kan dra hur många historier som helst där han detekterat skillnader vid blindtester av mikroskopiskt små förändringar.

Tidigare generationer Honda-ingenjörer (de som kunde göra sin röst hörd ungefär 2006-2012) hade mycket stor tilltro till honom av en enda orsak - om man gav de saker han tyckte om till andra förare så kände de inte alltid någon skillnad. Men de åkte alltid fortare. Alltid. Oavsett körstil och kroppshydda.

De sista två-tre åren har andra krafter regerat med följden att man inte alltid velat lyssna på DP. Hur det hade gått om man verkligen lyssnat på DP är också spekulationer, men jag tror i alla fall att de motorproblem man haft de sista arton månaderna hade varit mycket mindre om man följt DP's ideer redan från början.

Så ja, en stor del av Casey's VM-guld grundlades genom Dani's kvalitet som testförare.

Mycket bra förklaring! :tummenupp Då har jag lite mer förståelse att man behåller Dani. Känns annars som att han passerat sin peak. Har svårt att se honom komma bättre i slutställningen en max trea-fyra denna eller de närmaste två säsongerna heller.

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Why not? :)
Det är väl bara Smith som är signad ännu eller har jag (som vanligt) missat något?

Det är öppet men frågan är väl om han skulle vilja chansa med KTM om han fick välja. Suzukin börjar väl ta sig sakta men säkert.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Iannone:tummenupp

Kalle krycka på en fabrikshamaha, inte en chans!

Läste nånstans att Movistar som sponsrar Yamaha ville ha en spanjor i teamet. Så Vinales är väll perfekt, men om han inte vill så vette tusan vem det blir. Läste nån nämna Crutchlow men som sagt det känns ju lite långsökt även om han kändes vass på tech3 hojen.

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Va de inte ngt rykte om att Suzuki skulle ha rätt att neka Vinales gå till Yamaha?
Borde inte Iannone vara ett hett alternativ för Yamaha att plocka in?

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Läste nånstans att Movistar som sponsrar Yamaha ville ha en spanjor i teamet. Så Vinales är väll perfekt, men om han inte vill så vette tusan vem det blir.

Fullt förståeligt men jävligt trist. Hur länge sträcker sig Movistars kontrakt med Yamaha? På tal om sponsorer, vad är Ecstar? Smörjmedel ägt av Suzuki?

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Det är faktiskt skittråkigt då han inte kommer tillföra något till toppstriden utan ständigt prenumerera på platsen efter alla aliens. Ianonne må vara osäker men han tillför spänning.

Dovi har spöat alla aliens. Bara inte alla samtidigt än.
Men visst, vm vinnare blir han nog aldrig

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Dovi har spöat alla aliens. Bara inte alla samtidigt än.
Men visst, vm vinnare blir han nog aldrig

Det är mer en önskan än fakta...

Om samtliga fyra aliens håller sig på hjulen och inte har några direkta problem så är han inte i närheten av dom och funkar det för AI så är han efter honom också.
Hans enda seger var ju inte direkt en utklassning av konkurrenterna heller....

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Tycker inte att det finns den tydliga uppdelningen mellan fyra aliens och övriga längre.

Tror att KTM eller Aprilia vore helt fel för The Maniac. Utan att ha något konkret att grunda det på så känns det inte som att han är testföraren som tålmodigt ska utveckla dessa. Tror inte heller att en stor pengapåse från Aprilia är det han prioriterar högst.
Han behöver en redan snabb hoj som kan ta honom till den topp3 placering i ett mästerskap han har potential för och visa Ducce att de valt fel. Suzuki är det klart bästa alternativet!

Svalans

ratbiker
Gick med
12 May 2010
Hoj
ZX9-R och Scrambler 1200XC
Ja, hoppas Iannone går till Suzuki! Extremt tråkigt om han skulle vara tvungen att ta nån skit som Aprilia eller KTM. De kan säkert bli konkurrensmässiga maskiner så småningom men jag vill se The Maniac nu.
Man kan garva när han torpederar den ena efter den andra men han underhåller:yoparty
Får lite Cimoncellivibbar av honom. Allt eller inget.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ja, hoppas Iannone går till Suzuki! Extremt tråkigt om han skulle vara tvungen att ta nån skit som Aprilia eller KTM. De kan säkert bli konkurrensmässiga maskiner så småningom men jag vill se The Maniac nu.
Man kan garva när han torpederar den ena efter den andra men han underhåller:yoparty
Får lite Cimoncellivibbar av honom. Allt eller inget.

Går vinales till yamaha tror jag nog att suzuki kommer att erbjuda iannone ett kontrakt, faktum är att jag tror det redan är klart dvs att vinales har kritat på för yamaha och iannone för suzuki, observera, tror, inte vet! Det lär nog släppas lite info antingen innan helgen eller strax efter:tummenupp

Hansen

#68 Formerly known as Gixxer Jonas
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
GSXR 1000
Går vinales till yamaha tror jag nog att suzuki kommer att erbjuda iannone ett kontrakt, faktum är att jag tror det redan är klart dvs att vinales har kritat på för yamaha och iannone för suzuki, observera, tror, inte vet! Det lär nog släppas lite info antingen innan helgen eller strax efter:tummenupp

Trodde att det var ute och klart med MV till Yama. Bara att dom väntar till PC imorgon för att gå ut.
MV är tydligen anmäld som deltagare, vilket iofs borde vara fallet iom hans första pallplats senast.
http://www.gazzetta.it/Moto/moto-GP...yamaha-pedrosa-resta-honda-150663555057.shtml

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Trodde att det var ute och klart med MV till Yama. Bara att dom väntar till PC imorgon för att gå ut.
MV är tydligen anmäld som deltagare, vilket iofs borde vara fallet iom hans första pallplats senast.
http://www.gazzetta.it/Moto/moto-GP...yamaha-pedrosa-resta-honda-150663555057.shtml

Jag har bara läst spekulationer men spekulationerna pekar mot att han kör för yamaha! Vinales har inte bekräftat det, suzuki har inte bekräftat det, yamaha har inte bekräftat det mig veterligen eller har jag missat ngt:va

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring