Är det inte just det att han är såååå sugen som är hans problem.Om möjligt, en rejält revansch sugen Ianonne 2017 på Suzuki skulle vara intressant! !
DP är en exceptionell testförare. Kanske världens bäste. Definitivt världens känsligaste. Jag kan dra hur många historier som helst där han detekterat skillnader vid blindtester av mikroskopiskt små förändringar.
Tidigare generationer Honda-ingenjörer (de som kunde göra sin röst hörd ungefär 2006-2012) hade mycket stor tilltro till honom av en enda orsak - om man gav de saker han tyckte om till andra förare så kände de inte alltid någon skillnad. Men de åkte alltid fortare. Alltid. Oavsett körstil och kroppshydda.
De sista två-tre åren har andra krafter regerat med följden att man inte alltid velat lyssna på DP. Hur det hade gått om man verkligen lyssnat på DP är också spekulationer, men jag tror i alla fall att de motorproblem man haft de sista arton månaderna hade varit mycket mindre om man följt DP's ideer redan från början.
Så ja, en stor del av Casey's VM-guld grundlades genom Dani's kvalitet som testförare.
Dovi blir alltså kvar i Ducati....rätt val tror jag. Nu väntar vi bara på att den unge spanjoren ska ge besked att han kör yamaha nästa säsong.
http://www.motogp.com/en/news/2016/...onfirmed-with-ducati-for-2017-and-2018/201065
Iannone borde ta sig till KTM
Dovi blir alltså kvar i Ducati....rätt val tror jag. Nu väntar vi bara på att den unge spanjoren ska ge besked att han kör yamaha nästa säsong.
http://www.motogp.com/en/news/2016/...onfirmed-with-ducati-for-2017-and-2018/201065
Why not?
Det är väl bara Smith som är signad ännu eller har jag (som vanligt) missat något?
Vem kan vara Yammas andra alternativ om inte vinales hoppar på? Crutchlow känns ju lite otippat
Iannone
Kalle krycka på en fabrikshamaha, inte en chans!
Läste nånstans att Movistar som sponsrar Yamaha ville ha en spanjor i teamet. Så Vinales är väll perfekt, men om han inte vill så vette tusan vem det blir.
Det är faktiskt skittråkigt då han inte kommer tillföra något till toppstriden utan ständigt prenumerera på platsen efter alla aliens. Ianonne må vara osäker men han tillför spänning.
Dovi har spöat alla aliens. Bara inte alla samtidigt än.
Men visst, vm vinnare blir han nog aldrig
Ja, hoppas Iannone går till Suzuki! Extremt tråkigt om han skulle vara tvungen att ta nån skit som Aprilia eller KTM. De kan säkert bli konkurrensmässiga maskiner så småningom men jag vill se The Maniac nu.
Man kan garva när han torpederar den ena efter den andra men han underhåller
Får lite Cimoncellivibbar av honom. Allt eller inget.
Går vinales till yamaha tror jag nog att suzuki kommer att erbjuda iannone ett kontrakt, faktum är att jag tror det redan är klart dvs att vinales har kritat på för yamaha och iannone för suzuki, observera, tror, inte vet! Det lär nog släppas lite info antingen innan helgen eller strax efter
Trodde att det var ute och klart med MV till Yama. Bara att dom väntar till PC imorgon för att gå ut.
MV är tydligen anmäld som deltagare, vilket iofs borde vara fallet iom hans första pallplats senast.
http://www.gazzetta.it/Moto/moto-GP...yamaha-pedrosa-resta-honda-150663555057.shtml
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|