MotoGP - GRAN PREMIO bwin DE ESPAÑA

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701
Klart det var en race incident - i annat fall skulle väl Dorna utdela någon form av straff?

Cry Baby De Luxe på Stoners kommentarer om Rossis ursäkt:
”For sure, I would prefer if Valentino did it away from the cameras and would say something to me quietly without always having to have proof,” commented Stoner. ”For sure Valentino doesn’t do this for himself, he just wants to show to everybody that he has apologised.”

Det 'trista' med Stoner är att han säger vad han menar, vilket ofta uppfattas som gnäll. Jag uppskattar dock hans ärlighet, men tycker han skulle gått en kurs eller två i PR. Jag kan hålla med honom om att mycket av det Rossi gör, görs för att det ser bra ut framför kameran. Han är en showkille.

Stoners kommentar till Rossi (när Rossi rusar in med hjälmen på skallen för att be om ursäkt) misstänker jag var ett skämt från Stoners sida, men det hade nog fungerat bättre mellan fyra ögon utan alla kameror där.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Kanonrace, spännande av bara fan...inte en lugn stund framför tv:n.

Rossi....grymt tempo, grymt att se honom på attack - och så fruktat oväntad miss från honom, trist att en lowsidande ducce klipper ut Stoner igen bara... ( :hihi ) ...men som många sagt redan.

Hur jäkla B är det inte av Stoner att sitta och fundera ut något fräsigt, för det var ju rätt tydligt, det hade varit mer rakryggat att skälla lite, än att säga något som Rossi förmodligen inte plockade upp på plats, och sedan sitta och grina över det på nätet?

Det är ju inte troligt att Rossi gjorde det med flit, han ville för mycket bara.

Stoner har varit en favorit hos mig, idag gjorde han en liten Biaggi tycker jag...

Lider med Sideshow Bob med, han såg rätt knäckt ut.

...och vad höll Spies på med, mr. cool himself?

Händelserikt och underhållande, man skulle haft aktier inom kolfiberindustrin en dag som denna. :hihi

Trök-Jorge. :fakta

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Kanonrace, spännande av bara fan...inte en lugn stund framför tv:n.

Rossi....grymt tempo, grymt att se honom på attack - och så fruktat oväntad miss från honom, trist att en lowsidande ducce klipper ut Stoner igen bara... ( :hihi ) ...men som många sagt redan.

Hur jäkla B är det inte av Stoner att sitta och fundera ut något fräsigt, för det var ju rätt tydligt, det hade varit mer rakryggat att skälla lite, än att säga något som Rossi förmodligen inte plockade upp på plats, och sedan sitta och grina över det på nätet?

Det är ju inte troligt att Rossi gjorde det med flit, han ville för mycket bara.

Stoner har varit en favorit hos mig, idag gjorde han en liten Biaggi tycker jag...

Lider med Sideshow Bob med, han såg rätt knäckt ut.

...och vad höll Spies på med, mr. cool himself?

Händelserikt och underhållande, man skulle haft aktier inom kolfiberindustrin en dag som denna. :hihi

Trök-Jorge. :fakta

Håller med om alla din åsikter. Speciellt "Sideshow Bob", nämnde det öknamnet till frugan när vi tittade i eftermiddags och hon älskade liknelsen. :D Plus att hon nästan började lipa när han gick omkull. Kvinnor... :)

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Jag verkligen älskar hur det är Rossi som torpedar ut Stoner så är ändå allt Stoners fel! :D Rossi torpedar honom och kommer dessutom iväg själv, sen säger han förlåt med 500 kameror bakom sig och då hatar alla Stoners svar. Det spelar absolut ingen roll vad han säger, alla verkar hata honom ändå. Han säger vad han tycker ALLTID. Alla HATAR det. Stoner äger allt och alla.

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Vad är det för fel på Stoner? Tror han Rossi "bowlade" ner honom med flit eller? Rossi gjorde ett misstag, visst, och tror inte han var speciellt glad själv över det. Sitta och lipa över det hjälper väl knappast. Shit happens.

Stoner kan ju vara glad över att han slipper hjärnspöken iaf som han hade fått när han vurpat ut på egen hand, vilket han högst sannolikt gjort.
Ja, garanterat. Han har kraschat sjukt mycket med hondan i år. :va

Han sitter inte och lipar.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Jag verkligen älskar hur det är Rossi som torpedar ut Stoner så är ändå allt Stoners fel! :D Rossi torpedar honom och kommer dessutom iväg själv, sen säger han förlåt med 500 kameror bakom sig och då hatar alla Stoners svar. Det spelar absolut ingen roll vad han säger, alla verkar hata honom ändå. Han säger vad han tycker ALLTID. Alla HATAR det. Stoner äger allt och alla.

Jag hatar honom absolut inte. Men ogillar hans gnäll.

Hatar inte Lorentzo heller, men ogillar hans stil.

Hat är ett lite för starkt ord som missbrukas lite.

Ja, garanterat. Han har kraschat sjukt mycket med hondan i år. :va

Han sitter inte och lipar.

Det sa jag inte heller att han gjort. Det kommer nog är min starka övertygelse.

Lipar och lipar, han var ju förbannad som bara den och det kan man ju förstå. Men som jag skrev innan gjorde knappast Rossi det med flit, han fick ju lida för det med även om han klarade sig bättre. Ingen idé och sitta och vara långsint över det.

Last edited:

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Har letat lite här i tråden, utan att få veta...exakt VAD var det Stoner sa till Vale som var så dumt?

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Har letat lite här i tråden, utan att få veta...exakt VAD var det Stoner sa till Vale som var så dumt?

Vad jag hörde under TV-sändningen sa han, ironiskt, "Problems with your shoulder" 4 eller 5 gånger samt "your ambition is higher than your talent".

Dumt eller inte vet i fan...

Edit: Jag hade nog tyckt att "jaja, det var dumt och nu glömmer vi det men gör fan inte om det" hade suttit bättre.

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: SGM

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Stoner (smiling): “How's your shoulder? Is it okay?”
Rossi (helmet still on): “I'm very sorry.”
Stoner: “Okay. You have some problem with your shoulder?”
Rossi: “I make a mistake”
Stoner: “Yeah. Obviously your ambition outweighed your talent.”
Rossi: “Eh?”
Stoner: “Ambition is more than the talent.”
Rossi: “I'm very sorry.”
Stoner: “No problem.”

Rossi till Italia1:
"I don't know, maybe he doesn't know exactly who I am! But it's okay, it's fair enough, he's angry and I would be too. I've made a mistake and for me it was important to apologise. I'm not so interested in what he says."

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj

Rossi till Italia1:
"I don't know, maybe he doesn't know exactly who I am! But it's okay, it's fair enough, he's angry and I would be too. I've made a mistake and for me it was important to apologise. I'm not so interested in what he says."

Det var ganska drygt det också. Två ganska dryga snubbar med lite för stora egon. Stärker mitt hejande på Hayden och Pedrosa... (Och Spies).

hjelmfrillan

En otrolig blick för spelet
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
xt660r

Rossi till Italia1:

Helt underbart! Alldeles underbart. Heja Stoner.
Även om jag har Rossi som favvo så tycker jag att Stoner vart riktigt rolig.
Hahahaha :banana

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Har Mr. Cool (inte i slutet av regnrace med brända däck) Spies gett någon intervju om hur han lyckades att kasta bort sina podiumchanser med genidraget han fick att köra om pedrosa och bygga upp en lucka med uppbrunna regndäck i samband med att det börjat regna igen? Såg ngt om att han sa att han hade kört safe på andraplatsen och bara krashat då men jag tyckte han låg på rätt bra både när han körde om pedrosa och efteråt, han drog ju upp en bra lucka på ett halvt varv. Sen krashade han, känns inte som att han safade där direkt.
Han var för kåt på andraplats så han körde bara på.. Idiotiskt att kasta bort podiet för att kanske lyckas med att komma tvåa med helt bränt däck och när nytt regn kom i slutet av racet. Hade han verkligen bara hållt sig cool efter omkörningen och safat så hade inte peddot vågat köra om lr om han bara kunde ligga kvar trea och safa så hade han iallafall fått ngt med sig.

Jaja, han var inte den enda som gjorde bort sig idag men han kunde varit den som tjänade på att dom andra gjorde bort sig men han blev för kåt och så fick han ingenting tillslut.

Måste vara ngt slags rekord i antal krascher på ett motogp race lr race med flest raceledare lr nånting? Helt sjukt race.....

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Stoner o Rossi...sånt händer och nästa gång kan det lika gärna vara Stoners tur o tabba sig. Däremot kan vi börja snacka lite när RDP kraschar ut sig själv och tar med andra, den mannen är ett arbetsmiljöproblem för andra gp förare:) Ne, skämt å sido...Jag tycker det ska mycket till innan man säger som Stoner gör till en 9-time champion som dessutom direkt efter racet inte direkt står och storfirar, utan kliver in och ber om ursäkt upprepade gånger...Stoner hade ju tom Rossis namn på t-shirten som en av hans hjältar/förebilder i livet när han blev mästare

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Stoner o Rossi...sånt händer och nästa gång kan det lika gärna vara Stoners tur o tabba sig. Däremot kan vi börja snacka lite när RDP kraschar ut sig själv och tar med andra, den mannen är ett arbetsmiljöproblem för andra gp förare:) Ne, skämt å sido...Jag tycker det ska mycket till innan man säger som Stoner gör till en 9-time champion som dessutom direkt efter racet inte direkt står och storfirar, utan kliver in och ber om ursäkt upprepade gånger...Stoner hade ju tom Rossis namn på t-shirten som en av hans hjältar/förebilder i livet när han blev mästare

Jag tycker han var för snäll mot ett Mega ego som Rossi..... Rossi är en föredetting som folk borde gulla lite mindre med... tycker synd om Stoner som skall behöva ha sådana konkurenter.... en rak höger eller en pungspark i direktsändning skulle varit skitkul:D

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Hayden på pallen och Hopper top-10, ska det kallas VM i roadracing?

utan kliver in och ber om ursäkt upprepade gånger...

Fast det var ju bara ett spel för galleriet, som Stoner fattade, och passade på att svara med några syrliga kommentarer. Bara det faktum att Stoner börjar med att fråga om axeln visar ju på en stor portion humor :lol

Last edited:

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Jag tycker han var för snäll mot ett Mega ego som Rossi..... Rossi är en föredetting som folk borde gulla lite mindre med... tycker synd om Stoner som skall behöva ha sådana konkurenter.... en rak höger eller en pungspark i direktsändning skulle varit skitkul:D

:sissy live hade varit roligt, det har du rätt i.

sark

Bitter och otrevlig
Gick med
31 Jan 2008
Hoj
r6
Va det något jag inbillade mig eller sprang det ut ett Rossifan mot banan under "vinkvarvet" som såg ut att vara redo att slå ihjäl Rossi?

Trist race iaf som avgjordes med en T20. Själv anser jag att "incidenten" var en race incident. Tyvärr råkade det vara två av de tre stora primadonnorna som alla gillar att ha en åsikt om som va inblandade. Skulle Hopkins dragit med sig Abraham på samma sätt (eller, jag vet inte, säg Cluzel/Marquez) skulle knappt någon brytt sig, och resten bara skrivit av det som en del av sporten.

Men fan, Edwards? Han kunde väl ändå fått en pallplats till skänks? :mad:

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...