Fast Rossi fick ingen hjälp alls att rulla igång sin hoj, eftersom han drog in kopplingshandtaget vid vurpan för att hålla liv i motorn, medans Stoner medvetet stängde av sin motor när hojen låg ner. Funktionärerna reste upp Rossis hoj först (eftersom han låg med benet klämt under hojen), sen skötte sig Rossi själv medans 6 funktionärer försökte rulla igång Stoners hoj. Eftersom hondan verkar så otroligt svårstartad (man behöver tydligen sätt in två sprintar i kopplingen/växellådan för att den ska starta lätt) så vek dom av en efter en när deras ork tog slut eftersom det var uppförsbacke. Till slut var det vara en funktionär kvar när Stoner tydligen styrde in i idealspåret på banan medans han försökte starta hojen, och då vek den sista av också till slut.
Jag tycker inte man kan lasta funktionärerna för det här. Dom hjälpte den förare som låg klämd under hojen först, sen slet som djur för att få igång Stoners svårstartade Honda. Hade Stoner gjort som Rossi och inte stängt av hojen så hade han varit på banan bara nån sekund efter Rossi...
Nja, mycket riktigt som Torgo skriver nedan, och där man ser filmklippet,
så är det inte någon som hjälper honom de första 30 sekunder i klippet,
och sen när de väl gör det, EFTER att de fått iväg Rossi,
så är det ändå bara EN som försöker hjälpa honom igång, medans
de andra skiter idet. Kommer själv ihåg att jag reagerade mycket på
det när jag såg racet.
Och det var inte 6 funktionärer som försökte få igångs Stoner hoj, utan
1, de andra var bara med när det skulle styra han på rätt kurs (som
han redan höll på med själv typ)
Det va inte schysst mot Stoner, som desutom var oskyldig till kraschen.
Men men, shit happens.