MotoGP - GRAN PREMIO bwin DE ESPAÑA

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Mitt tips gick hem och världsmästaren 2012 är nog densamme som 2011, lite uppdateringar på M1 så kan han matcha Hondorna i varje race.

Rossi visar att han är och räkna med trots kraschen.

Dagens tips:
Iannone vinner Moto2-VM och får Edwards plats i Tech3 2012.

Cluzel/Màrquez var lite bittert. En av de största talangerna i Moto2 är poänglös efter 2 race.

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ja, vad ska man säga?

Man vinner mästerskap med konsekvent goda resultat, Jörgen är kungen av just det :fakta

Vinnare 2011 är Jörgen, det har jag sagt länge och säger det igen.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Ja, vad ska man säga?

Man vinner mästerskap med konsekvent goda resultat, Jörgen är kungen av just det :fakta

Vinnare 2011 är Jörgen, det har jag sagt länge och säger det igen.

Även om jag inte gillar det du skriver håller jag med. Det jag däremot älskar är din avatarbild. :D

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Det 'trista' med Stoner är att han säger vad han menar, vilket ofta uppfattas som gnäll. Jag uppskattar dock hans ärlighet, men tycker han skulle gått en kurs eller två i PR. Jag kan hålla med honom om att mycket av det Rossi gör, görs för att det ser bra ut framför kameran. Han är en showkille.

Stoners kommentar till Rossi (när Rossi rusar in med hjälmen på skallen för att be om ursäkt) misstänker jag var ett skämt från Stoners sida, men det hade nog fungerat bättre mellan fyra ögon utan alla kameror där.
Eftersom Stoner uppenbarligen inte gillar Rossi så tror jag inte på snacket om att han hellre sett att han blev bjuden på te utanför kamerorna. MotoGP är show, men att ta på sig felet framför alla är en bra ursäkt - även om Cheysy inte uppskattar det.

Skämtet om axeln var antingen osmakligt eller så kanske det ska ses det som en komplimang?

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Eftersom Stoner uppenbarligen inte gillar Rossi så tror jag inte på snacket om att han hellre sett att han blev bjuden på te utanför kamerorna. MotoGP är show, men att ta på sig felet framför alla är en bra ursäkt - även om Cheysy inte uppskattar det.

Han ville ju bara ha något att negga över, hade Rossi tagit det där över en pilsner efter, så hade det neggats över att han inte kom på en gång. :D

När man sovit på saken:

* Edwards, skönaste liraren i gänget var värd en pallplats - skramlaha...

* Sideshow Bob - tragiskt, men han kommer nog få visa vad han kan, härligt respektlös och orädd. :yoparty

* Rossi - Viljan finns där! :banana

* Regnrace - FRÄNT! :yoparty

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701

Skämtet om axeln var antingen osmakligt eller så kanske det ska ses det som en komplimang?

En ursäkt backstage efter att media gått hem hade garanterat uppfattats som en ärligare och mer seriös gest. Angående hans kommentar till Rossi var det klockren humor. När man säger 'lack of talent' till en 9-faldig världsmästare är det rätt givet att man skämtar. Att det dessutom var Rossis egna ord gör det hela så mycket bättre.

Men folk är så inställda på att Stoner hela tiden gnäller så att om han hade sagt att solen skiner och livet är underbart hade folk lyckats vinkla även det till att han klagar.

Skit samma, Stoner är en överjävlig förare och det är det som räknas :yoparty ska man hänga upp sig för mycket på känslomässiga draman kan man lika gärna glo på Big Brother.

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
En ursäkt backstage efter att media gått hem hade garanterat uppfattats som en ärligare och mer seriös gest. Angående hans kommentar till Rossi var det klockren humor. När man säger 'lack of talent' till en 9-faldig världsmästare är det rätt givet att man skämtar. Att det dessutom var Rossis egna ord gör det hela så mycket bättre.

Men folk är så inställda på att Stoner hela tiden gnäller så att om han hade sagt att solen skiner och livet är underbart hade folk lyckats vinkla även det till att han klagar.

Skit samma, Stoner är en överjävlig förare och det är det som räknas :yoparty ska man hänga upp sig för mycket på känslomässiga draman kan man lika gärna glo på Big Brother.
Finns det inte en gammal video där Doohan psykar på Criville efter en race incident också? Jag tycker att scenariot känns igen.

Topp Moto-GP förare har stora egon och det är aldrig deras fel....

Jag gillar att Stoner spelar spelet och ler när han delar ut elakheterna till Rossi.

(såg inte racet så om själva incidenten kan jag inte uttala mig)

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm

Det finns bättre och sämre saker att skoja om, och sämre valda tillfällen att göra det på också.
Med tanke på de uttalanden Stoner gjorde till media efteråt så har iaf. jag svårt att uppfatta skämten i Stoners svar till Rossi.

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jag tycker folk tolkar in en hel massa BS i Stoners konversation med Rossi.

Att han frågar om axeln är naturligt; den är nyligen opererad och det är inte hälsosamt att vurpa med den.
Man kan tycka att han uttrycker sig ironiskt, men han accepterar Rossis ursäkt i och med att han säger "it's OK".
Klart att Stoner är besviken, men han vet mycket väl att när man påbörjat en sådan omkörning som Rossi gjorde, finns ingen återvändo.

Dessutom var det knappast en torpedering; hade Rossis framände tappat greppet en tiondel senare, hade han bara kanat av utan att ta med sig Stoner. Race incident.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag tycker folk tolkar in en hel massa BS i Stoners konversation med Rossi.

Att han frågar om axeln är naturligt; den är nyligen opererad och det är inte hälsosamt att vurpa med den.
Man kan tycka att han uttrycker sig ironiskt, men han accepterar Rossis ursäkt i och med att han säger "it's OK".
Klart att Stoner är besviken, men han vet mycket väl att när man påbörjat en sådan omkörning som Rossi gjorde, finns ingen återvändo.

Dessutom var det knappast en torpedering; hade Rossis framände tappat greppet en tiondel senare, hade han bara kanat av utan att ta med sig Stoner. Race incident.
Håller med. Folk gör lite för stor sak av allting - incidenten, ursäkten och Stoners kommentarer även om jag tror Stoner vunnit ännu mer på att inte påpeka att Rossi gjorde det enbart för att ha bevis. Lite småsint tycker jag då Rossi faktiskt såg uppriktigt ledsen ut.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Håller med. Folk gör lite för stor sak av allting - incidenten, ursäkten och Stoners kommentarer även om jag tror Stoner vunnit ännu mer på att inte påpeka att Rossi gjorde det enbart för att ha bevis. Lite småsint tycker jag då Rossi faktiskt såg uppriktigt ledsen ut.
Stoner är som Doohan; han erbjuder åsikter om konkurrenter till alla som vill lyssna.
En dröm för journalister, som citerar efter behag.

Att påminna sina konkurrenter om deras brister ingår i spelet, och även där är Stoner väldigt lik Doohan.
Man ska heller inte glömma bort att den som har engelska som modersmål har mycket lättare att komma med kvickheter och ironiska uttalanden jämfört med en italienare eller motsvarande.

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Hojlös :-(
Rossi claims that he had not intended to pass Stoner on the brakes going into Turn 1, but that he found himself going too deep and too fast, and ended up on the inside of the Australian. The Australian, in turn, says he heard Rossi behind him, and left him plenty of room to make the pass on the inside. Rossi dived into the gap having braked too late, but having been offered the inside, he no longer had an escape route. Unable to make the corner, Rossi folded the front, wiping out Stoner in the process.

Andrea Dovizioso had an interesting take on this situation, saying that both men were partially right. "It is good for Rossi to apologize," Dovi told reporters, "but Stoner is right that it was not good for Valentino to do what he did." The TV cameras were unavoidable, Dovizioso said, but that did not leave Rossi entirely innocent. "The TV always follows Valentino, this is just the way it is," the Italian said. "But Valentino knows this also."

http://www.motomatters.com/analysis/2011/04/03/2011_jerez_motogp_race_day_round_up_the_.html

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Rossi hade nog hellre slagit Stoner på banan än råka sopa honom av den och känner han att han kunde göra det är det klart han är ledsen.

Fast jag tror ändå han, liksom många andra (JAG!), fnissar sig lite till sömns över att han kom femma efter att ha bowlat ut Stoner.

Med tanke på kraschkavalkaden så är det inte konstigt att det bowlas lite men rätt olikt Rossi får man nog säga. Han var nog lite väl het kanske.

Den där Lorenzo är löjligt stabil. Han är dock inte Hayden-stabil runt 8e plats utan gravt skitstabil på pallen. Grymt, tyvärr, för han är och förbli Klubban och jag ogillar honom skarpt. Fan.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Go Lorenzo go, säger jag. Han hade lite "tur" igår men det gäller att hålla sig på hjulen...

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Även spaniens kung verkade dela åsikten om att inte ha "Klubban" som favorit... :)

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Frågan är om Rossi hade vurpat om han suttit på en Yamaha eller Honda. Väldigt olikt Rossi att vurpa i det läget.

\Masonit

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
det kändes som en typisk ducativurpa, som Stoner har haft massor av under 2010

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet