MotoGP - GRAN PREMIO bwin DE ESPAÑA

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Då har man äntligen fått sett racet!

Kul med lite action men det var lite tråkigt att däcken gav upp helt i slutet! Rossi kunde väl tagit det lite lugnare och inte försöka i varje kurva med sin rutin men jag kan se det som positivt då det visar att han är riktigt hungrig fortfarande!
Hade varit riktigt kul med Simoncelli i topp men det kommer nog...
Lite besviken på Spies som har visat sig metodiskt och klok många gånger men inte riktigt levererat det jag hoppades...än!
Jag hoppas att med de nya reglerna så kommer det sladda mer för då blir nog hayden farlig igen!

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Titta på idioten med huva över huvudet:
crash_stoner_rossi004_preview_big.jpg
Obetalbart. :rofl

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Det roliga med bilden på Stoner som jag såg när jag tittade på reprisen är att det var verkligen inte en enda funktionär som hjälpte honom upp med hojen utan alla, typ 7 st sprang fram för att hjälpa Rossi, 2-3 st hjälpte honom upp och puttade iväg honom och resten stog och kollade på.
Medans detta hände så hade Stoner redan tagit sig upp på hjulen själv och satt och väntade på att få hjälp att putta igång hojen innan dom ens fått upp Rossis cykel.

Stoner satt och gapade och försökte vinka till sig dom 7 funktionärerna som stog och tittade på Rossi när han åkte iväg, sen när dom äntligen uppmärksammade att Stoner ville ha hjälp så sprang dom fram och puttade nästan omkull honom som man ser på bilden:D
Ser så sjukt jävla roligt ut och förstår verkligen att han är förbannad:gnissla

Undrar vem som funktionärerna gillar mest.. Stoner fanns verkligen inte för dom när det hände.
Visst dom sprang fram till den som låg underst men iom att stoner sprang fram till sin hoj och fick upp den på hjulen själv och var uppe först så borde iallafall 2 av dom försökt få iväg honom först istället för att stå och titta på deras idol:D

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
det ingår som sagt inte i funkisarnas uppgifter att hjälpa förarna i tävlingen

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
Det roliga med bilden på Stoner som jag såg när jag tittade på reprisen är att det var verkligen inte en enda funktionär som hjälpte honom upp med hojen utan alla, typ 7 st sprang fram för att hjälpa Rossi, 2-3 st hjälpte honom upp och puttade iväg honom och resten stog och kollade på.
Medans detta hände så hade Stoner redan tagit sig upp på hjulen själv och satt och väntade på att få hjälp att putta igång hojen innan dom ens fått upp Rossis cykel.

Stoner satt och gapade och försökte vinka till sig dom 7 funktionärerna som stog och tittade på Rossi när han åkte iväg, sen när dom äntligen uppmärksammade att Stoner ville ha hjälp så sprang dom fram och puttade nästan omkull honom som man ser på bilden:D
Ser så sjukt jävla roligt ut och förstår verkligen att han är förbannad:gnissla

Ja, då mindes jag rätt med andra ord. Visst e det sjukt.
Men tydligen skall nu "Race direction" ,eller vad det nu heter, titta på
händelsen med funktionärerna för att ev förhindra liknande händelser
framöver. http://www.motomatters.com/news/2011/04/05/race_direction_to_review_marshals_handli.html

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
det ingår som sagt inte i funkisarnas uppgifter att hjälpa förarna i tävlingen

Nej men dom ville uppenbarligen hjälpa Rossi..
Sen kanske dom fick nog då med Stoner IOM att han fick övertala dom för att få hjälp..
Tyckte mest det var en rolig sekvens efter kraschen, och en rolig bild där dom försökte hjälpa igång Stoner men vissa puttade honom åt fel håll:D

Vet inte men alla race som jag har sett så brukar dom ju hjälpa igång förarna om dom vill det..

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Har kikat på sekvensen med Stoner igen och jag kan faktiskt förstå funktionärerna för Stoners hoj verkar i början inte ens vara nära att gå att putta igång. Sedan gör de ett nytt försök och tack vare HRCs nya fina växellåda så går det inte. Har faktiskt reviderat mina åsikter kring det hela lite.

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Kudos till både Rossi och Stoner efter dialogen efter racet.
Stort av dem båda.
Trist, främst för en av dem, men tror fan R nästan skämdes lite eftersom han tack vare allas plockepinnlekar kom på hög poängplats.
Lustigt race, men förutom lollopop var det ganska kul i mina ögon.

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Har kikat på sekvensen med Stoner igen och jag kan faktiskt förstå funktionärerna för Stoners hoj verkar i början inte ens vara nära att gå att putta igång. Sedan gör de ett nytt försök och tack vare HRCs nya fina växellåda så går det inte. Har faktiskt reviderat mina åsikter kring det hela lite.

Absolut, jag förstår att dom lägger ner en efter en iom att det är näst intill omöjligt att putta igång hondan och att dom inte vill springa runt halva banan, och om Stoner är förbannad över det så har jag svårare att förstå honom.
Det jag menade är att han verkade mest frustrerad över att han fick vänta tills efter att dom fick iväg Rossi även fast stoner var uppe först och att funktionärerna var ca 7 st som var omkring Rossi och ingen som hjälpte Stoner samtidigt som Rossi även fast dom flesta funkisarna bara stog och tittade på Rossi.
Tror det var det som gjorde honom mest frustrerad (förutom att han blev påkörd) mer än att dom inte fick igång hojen. Han kan ju prova själv att putta igång hojen och visa hur lätt det är annars..

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
En till rolig bild :D

Stoner applåderar Rossi efter vurpan...

clap.jpg

edit: var visst lite sen med den bilden :gnissla

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Hoj
2009, Yamaha R6
är det ingen som har någon bra länk till intervjuer av stoner och rossi efter racet? Vore kul att få höra vad de sa om händelsen :p Annars så är det kul att motogp äntligen är igång igen. Heja Rossi och Stoner och Lorre ;)!

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
casey attacks — "Valentino is more ambitious than talented", the Australian hits hard. "Ok he did apologize and that's positive but things didn't go well for me. He's not happy with the performance of the bike and he can't start from the front. We left him an excellent bike (Stoner rode for Ducati until last year), but at this stage we'll have to wait until his shoulder heals before we see him overtaking properly."

valentino replies — "Maybe he doesn't know exactly who I am, but it's no problem. He's angry," replies an irritated Rossi. "What's important is that I apologized to him; I don't really care what he says. I was approaching fast and made a mistake. I didn't want to overtake Stoner, I arrived a little too close and knocked him off as well. The Ducati? The bike needs a little fine-tuning which wasn't done much in the past...Providence gave us a chance to make the podium or maybe even to win, but I messed that up. I though I could win, I knew I was going fast and I was beginning to get a taste of victory, we were very close to each other. It's easier to ride the Ducati in wet conditions and I was able to brake where and when I wanted in spite of my shoulder. We are competitive in the wet, whereas under dry conditions we can't manage to keep up with the first three, especially because my shoulder isn't 100% yet."

O.Larsson

SDK #4201
Gick med
16 Mar 2007
Hoj
Ducati 848
Klart man fattar att Stoner är förbannad...När jag såg rejset så tänkte man ju själv att: "va fan gör Rossi"...och då hejar jag ändå på honom...Hade blivit så mycket bättre rejs om Rossi hade kunnat lugna ned sig en sväng eller två, för han körde ändå fortare än Stoner (vid det tillfället...) och hade kunnat köra om vid senare tillfälle!

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Klart man fattar att Stoner är förbannad...När jag såg rejset så tänkte man ju själv att: "va fan gör Rossi"...och då hejar jag ändå på honom...Hade blivit så mycket bättre rejs om Rossi hade kunnat lugna ned sig en sväng eller två, för han körde ändå fortare än Stoner (vid det tillfället...) och hade kunnat köra om vid senare tillfälle!

Så är det, men hornen växer tydligen fram lite för mkt och för snabbt även på dom bästa när dom märker att dom kör snabbare än framförvarande och då händer ju sånt här när det är racing. Det går så sjukt fort allting och bara några hundradelar senare på bromsen så kan sånt hända. Man får inte glömma att dom här killarna kör på gränsen i princip hela tiden och tar alla ev chanser som finns, annars vinner man inte. Det är ju racing och därav såkallad race incident:)

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Hamnar i lite annat ljus då Rossi säger att han inte tänkte köra om Stoner utan gjorde ett regelrätt misstag och hade säkert kunna rätat upp om inte Stoner varit i "vägen" och då hade båda klarat sig!

Stoner har all rätt att vara förbannad men att säga att han lämnade över en "excellent bike" är väl lite att ta i kanske!

Den som har riktigt stor anledning att vara arg denna helgen är Marques då det var en riktig idiotgrej!

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...