MotoGP - GRAN PREMIO bwin DE ESPAÑA

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Stoner är "the man" gillar honom stenhårt.

Rossi sket på sej. Ville mer än han kunde, at that moment.
Inget konstigt med det. Det händer väl alla som vill nåt här i livet.
Sen är det ingen tvekan om att Rossi kan MYCKET, absolut.

Stenis har ju givetvis ingen skuld i detta. Han är i sin fulla rätt att reagera o säga vad han känner för efter en sån torpedering. Han kunde ju bitit öronen av Rossi (svårt eftersom R hade hjälmen på sej fortfarande( varför hade han det förressten???)) eller sparkat honom hårt på pungen utan att det skulle vara nåt konstigt med det. En vanlig mänsklig reaktion. Jag skulle själv blivit skitarg om jag försökte att samla poäng till en vm-titel i motogp och nån kom o körde på mej.
Även om det var en race incident. Arg blir man ändå.

Det som ändå var tråkigast var att ful-lorre vann:död

Stoner är en mesig piptjering som grinar ut i media efteråt, jag hade i alla fall haft mer respekt för honom om han skällt lite på Rossi direkt.

Snabb må han vara, men han är i alla fall en pipig liten bitch.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Alla i branchen verkar ha fattat en grej som du med andra inte förstår.... Stoner är med marginal snabbast nu.
men om du vill slicka rossi :arsele så får du nog ställa dig i kö:D

Skulle nog påstå att det är din läsförståelse som verkar knapphändig då jag inte någonstans nämnt vem som är snabbast för tillfället!

Alla har rätt då dom säger att Stoner var bäst på duccen vid vissa tillfällen men det är inte det som är viktigast eller hur! Om han lyckas på hondan eller inte får vi se men Klubban verkar inte direkt akterseglad och säsongen är lång!

Det som har disskuterats är Stoner beteénde men det hade du som sagt missat helt!

Last edited:

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Stoner är en mesig piptjering som grinar ut i media efteråt, jag hade i alla fall haft mer respekt för honom om han skällt lite på Rossi direkt.

Snabb må han vara, men han är i alla fall en pipig liten bitch.

En pungspark kanske hade varit bättre :D Mer direkt lixom.

...................................................................................................och säsongen är lång !

Jaaaaa! Vad härligt! :banana

Last edited:

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Jag verkligen älskar hur det är Rossi som torpedar ut Stoner så är ändå allt Stoners fel! :D Rossi torpedar honom och kommer dessutom iväg själv, sen säger han förlåt med 500 kameror bakom sig och då hatar alla Stoners svar. Det spelar absolut ingen roll vad han säger, alla verkar hata honom ändå. Han säger vad han tycker ALLTID. Alla HATAR det. Stoner äger allt och alla.

:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Skulle nog påstå att det är din läsförståelse som verkar knapphändig då jag inte någonstans nämnt vem som är snabbast för tillfället!

Alla har rätt då dom säger att Stoner var bäst på duccen vid vissa tillfällen men det är inte det som är viktigast eller hur! Om han lyckas på hondan eller inte får vi se men Klubban verkar inte direkt akterseglad och säsongen är lång!

Det som har disskuterats är Stoner beteénde men det hade du som sagt missat helt!

Nej det som konstateras är att Rossi körde som en kratta.
Stoner är den enda som varit snabb på Duccen i mordern tid. Inget fel på stoners betende snarare alla rossi:arseleslickare:D som fått mig att sakta gå från att gilla Rossi till att tycka att han är en föredetting med för stort ego som kan byta till WSBK och brottas med Biaggi istället för att vara ivägen för dom som är kandidater till VM-bucklan :D:D:D

Last edited:

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Stoner är den enda som varit snabb på Duccen i mordern tid. Inget fel på stoners betende snarare alla rossi:arseleslickare:D som fått mig att sakta gå från att gilla Rossi till att tycka att han är en föredetting med för stort ego som kan byta till WSBK och brottas med Biaggi istället för att vara ivägen för dom som är kandidater till VM-bucklan :D:D:D
Ehheh...:gnissla

Tmy.

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2009
Hoj
R6
spännande...

Rossi är duktig men lämnade Yamaha vilket gjorde honom till en "motståndare".
Jätte synd att han sabbade för Stoner men saken är den att nästa gång klarar han nog den omkörningen han tänkte göra.. ACTION som jag gillar

ballzy minst sagt

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06

Tycker det är ett lite konstigt resonemang då Rossi har en nyare VM-titel än Stoner, som då med enkel mattematik borde vara en ännu större föredetting?

Gillar Stoner, när han kör båge. Inte när han sitter och bitchar i intervjuer, inte när han vurpar ur och får hjärnspöken eller måste sjukskriva sig för att han får en mental kollaps...

spännande...

Rossi är duktig men lämnade Yamaha vilket gjorde honom till en "motståndare".
Jätte synd att han sabbade för Stoner men saken är den att nästa gång klarar han nog den omkörningen han tänkte göra.. ACTION som jag gillar

ballzy minst sagt

Håller med förutom på en punkt:
Han lämnade skralaha och blev en allierad ;)

Last edited:

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Om Stoner inte kört Duccen är risken stor att Rossi aldrig vunnit VM. HeHe ok då...... Rossi rör om i grytan även om han kommer att ha ett tempo som en föredetting på Duccen..... men lite mer Biaggi örfilar på Rossi skulle höja underhållninngen:D

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Om Stoner inte kört Duccen är risken stor att Rossi aldrig vunnit VM. HeHe ok då...... Rossi rör om i grytan även om han kommer att ha ett tempo som en föredetting på Duccen..... men lite mer Biaggi örfilar på Rossi skulle höja underhållninngen:D

Om jag ska vara ärlig tror jag du överskattar Stoner. Det handlar inte bara om att vara snabbast när man har medvind. Tror Lorre tar hans "givna" seger i år.
Stoner är grym, men han pallar inte trycket till 100%...

Men, jag gillar att ha fel även om jag tror jag har rätt... :)

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Jag hoppas på att Stoner vinner, men tror dock att Lorenzo har så bra flyt, och bra maskin, att om han kör lika mjukt och konsekvent, så tror jag att han vinner i år. Visst, va som helst kan hända.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF

Tycker Stoner mest gnäller och piper jag, Lorenzo kommer sno den givna titeln som sagt.

Rossi förtjänar väl en del respekt kunde man ju tro i alla fall, han är ju bara en av de allra största...ord som föredetting är ju mest patetiska kan man tycka, även om det är tydligt att du bara försöker provocera. :tummenupp

Last edited:

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Rossi testade igår GP12'an på Jerez, idag är det Haydens tur.

[YOUTUBE-ID]2K2VU89JcFg[/YOUTUBE-ID]

"I’m happy. I like the GP12. In my opinion, it’s more enjoyable, more fun to ride. It was the first time we had it on the track, so we had some work to do, but the engine is nicer. It’s a lot of fun, and you can do some nice slides. It’s the bike we’ll ride next year, so it was very important—and also very nice—to be among the first to take it on the track."

big_Image00005.jpg

Och Filippo Preziosi:
“We chose to have our factory riders, today Vale, tomorrow Nicky to try the bike beginning with its first test, because we think their feedback is essential for starting us on the right path for the early development. To be able to work with Vale for a full day is more than any technician could ask. We gathered considerable feedback that we’ll translate into further design and development for next year’s bike. The positive thing is that the technical choices made for the GP12 in the initial planning phase, in 2010—and I’m referring primarily to the engine, which is still a big-bang, and to the rear end—were endorsed by Valentino. This gives us great satisfaction, and we’re optimistic about the work that still remains to be done. We know that our competitors are also working hard and developing their 2012 bikes, but that just makes the challenge better.”

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Superduke 1290R
Vad ni verkar ha missat helt är att Rossi sagt liknande kommentarer om Stoner tidigare år när Casey var fruktansvärt snabb men kraschade för ofta på satelit Hondan. Jag gissar att det var skönt för Stoner att kunna använda liknande kommentar tillbaka nu til Rossi.

En annan sak som har missats är att Casey höll en helt annan strategi än Rossi gjorde genom att försöka bevara däcken till andra halvan av racet. SAMTLIGA förare tappade mycket i varvtider mot slutet av racet pga av att dom hade överhettat däcken.

Med tanke på vad Stoner själv sade att han körde lugnt för att kunna pressa mer mot slutet så hade det kunna bli klart intressant om nu inte Rossi hade fällt honom..

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Angående däcken tyckte jag det var väldigt märkligt att Pedrosa klagade på att han inte hade det minsta grepp de sista varven, det bara spann och spann. Detta, enligt honom själv, gjorde att han inte hade en chans att hänga med Lorentzo.

När man såg däcken på "pall-hojarna" efteråt hade han ju faktiskt t om mönster kvar. Vilket man knappast kan säga om Lorentzo och Hayden (där Haydens däck var bara skit kvar, helt klart sämst).

Bara något som förvånade mig... (Iofs är de ju tvingade att köra Bridgestone, ett jäkla öde i sig...)

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!