MotoGP - GRAN PREMIO bwin DE ESPAÑA

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Nej, så är det inte.

Capirossi har vunnit närmare femton race på Ducatin.

Bayliss körde ifrån hela fältet när han gjorde ett inhopp i sista racet 2006.
Fast sedan det ändrades till 800cc är det ingen annan än Stoner som gjort något större väsen av sig på Ducati.

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Nej, så är det inte.

Capirossi har vunnit närmare femton race på Ducatin.

Bayliss körde ifrån hela fältet när han gjorde ett inhopp i sista racet 2006.

Alla utom Stoner har presterat patetiska resultat på 800an.... Ducati har dödat kariären för flera lovande talanger..... hävdar som jag skrivit tidigare att Ducati borde krävas på feta böter för detta :D:D:D

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Fan va poppis det är att kasta skit på Ducati i MotoGP. Själv tycker jag det är modigt av en såpass liten tillverkare att våga sig in i skiten.

Kasta lite på Suzuki istället som verkligen borde kunna prestera bättre eller Kawasaki som inte ens vågar vara med längre. :)

Hoppas att reglementet för 2012 släpper in lite fler tillverkare, det är rätt trist som det är nu.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
En annan sak som har missats är att Casey höll en helt annan strategi än Rossi gjorde genom att försöka bevara däcken till andra halvan av racet. SAMTLIGA förare tappade mycket i varvtider mot slutet av racet pga av att dom hade överhettat däcken.
Fast just Rossi verkade kunna pressa hårdare än de flesta andra i slutet av racet, så jag tycker inte det stämmer riktigt.

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Fan va poppis det är att kasta skit på Ducati i MotoGP. Själv tycker jag det är modigt av en såpass liten tillverkare att våga sig in i skiten.

Kasta lite på Suzuki istället som verkligen borde kunna prestera bättre eller Kawasaki som inte ens vågar vara med längre. :)

Hoppas att reglementet för 2012 släpper in lite fler tillverkare, det är rätt trist som det är nu.

Jag gillar Ducati, men gillar inte att dom inte lyckas hålla kvar den enda som hitills kunnat prestera på cykeln. Sen det här med ram/motor lösningen är ju fräckt... men det var ju navstyrning också:D

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Fast just Rossi verkade kunna pressa hårdare än de flesta andra i slutet av racet, så jag tycker inte det stämmer riktigt.
Jämför man med Aoyama, som satt på en honda, så TAPPADE Rossi så här mycket tid under de sista 7 varven:
2.348-1.481-0.889-1.301-1.233-1.574-5.725

Sista varvet kan man ju bortse från, talar ändå sitt tydliga språk....

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Jämför man med Aoyama, som satt på en honda, så TAPPADE Rossi så här mycket tid under de sista 7 varven:

Fast det är väl snarare Aoyama som körde väldigt jämna konservativa tider. Han tappade oerhört lite mot slutet jämfört med förarna framför. Han var ju nästan ifatt Hayden i mål, fast det skiljde över 10 sekunder bara några varv innan.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm

Tycker ändå inte att jag kan dra någon slutsats om att Rossi på något sätt skulle vara på en "köra slut på däcken"-strategi och att Stoner bara sparade sig. Ser inte den tydlighet som du skriver om.

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Om Stoner inte kört Duccen är risken stor att Rossi aldrig vunnit VM. HeHe ok då...... Rossi rör om i grytan även om han kommer att ha ett tempo som en föredetting på Duccen..... men lite mer Biaggi örfilar på Rossi skulle höja underhållninngen:D

Jag är lite imponerad av dina comments du slänger ut dig, du kanske ska söka till viasat där du kan sitta o analysera motogp. Du är ju en grym snubbe!

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Någon i vårt solsystem som har hävdat motsatsen?
Inte alls,det kändes bara inte helt relevant att blanda in fem år gamla resultat på 990cc tycker jag.Avrundar man uppåt så kanske Capirossis sju segrar blir "närmare femton" också...

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Så "modern tid" = sådant som inte ligger längre tillbaks i tiden än fyra år?

:va
Jag skrev att ingen förutom Stoner gjort något större väsen av sig på Ducatis 800,något om vad som räknas som "modern tid" minns jag inte att jag skrivit.Iofs har väl Capirossi vunnit ett race också(eller nästan fem race då).

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup

hela den här wet race/Rossi varvtider diskutionen känns lite irelevant då alla påstår att Duccens problem inte visar sig i vätan:)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
hela den här wet race/Rossi varvtider diskutionen känns lite irelevant då alla påstår att Duccens problem inte visar sig i vätan:)

Nja...det var väl att Rossis axel mådde bättre med snällare inbromsningar, men visst, det blir inte samma nedlägg i vätan heller.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det sista klippet i tråden, där Stacey drygar sig mot Rossi i boxen, förstärker ju bara känslan av en väldigt liten frustrerad pojke som aldrig kommer att komma i närheten av den legend han försöker psyka.

Stacey sitter på den bästa hojen men kommer att misslyckas som vanligt. Han får väl skylla på någon annan sjukdom i år...

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Det sista klippet i tråden, där Stacey drygar sig mot Rossi i boxen, förstärker ju bara känslan av en väldigt liten frustrerad pojke som aldrig kommer att komma i närheten av den legend han försöker psyka.

Stacey sitter på den bästa hojen men kommer att misslyckas som vanligt. Han får väl skylla på någon annan sjukdom i år...

Det är ju klart svårare att vinna race om nån idiot har föresatt sej att köra på en.
Stoner har kommit igen förr. T.ex. när han kom tillbaka o vann första rejset efter han var sjuk. Han gör det igen. :banana
Dessutom kör han underbart. Nån slags blandning av hysteri och geni. Den som inte ser det är en idiot. :D

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke

Stoner är snabbare än Rossi. Fakta.
Har tanken slagit dig att han kanske faktiskt var sjuk?
Stoner kommer att spöa skiten ur Rossi i år.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!