MotoGP - GRAN PREMIO bwin DE ESPAÑA

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Men jag tror fortfarande att han har svårt att anpassa sig till Gp racehoj!
Att Elias kan köra hoj är det nog ingen som tvekar om. Vi som minns hans vinst i MotoGP 2006 där han sladdade förbi Kr Jr och Rossi (tror jag det var) får något fuktigt i ögonen.

Men med de förutsättningar han fått i år är han usel och inget annat. Han klarar helt enkelt inte av att anpassa sin körstil till hojen och det kan ju ibland vara ett problem för GP-förare som är vana vid att teknikerna fixar sånt de inte gillar.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Att Elias kan köra hoj är det nog ingen som tvekar om. Vi som minns hans vinst i MotoGP 2006 där han sladdade förbi Kr Jr och Rossi (tror jag det var) får något fuktigt i ögonen.

Men med de förutsättningar han fått i år är han usel och inget annat. Han klarar helt enkelt inte av att anpassa sin körstil till hojen och det kan ju ibland vara ett problem för GP-förare som är vana vid att teknikerna fixar sånt de inte gillar.

Jo det minns man, seeen på bromsen :)

http://www.youtube.com/watch?v=0WtHuJiT_W4&feature=related

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13

Ja just det det hade jag glömt!
Hoppas han hittar tempot snart igen!

dexxent

R.I.P #58 1987-2011
Gick med
2 Dec 2006
Hoj
Yamaha FJR1300-06
TV-tablå

Brukar göra en egen TV-tablå att ha med i fickan så att man inte missar någon viktig körning! :gnissla

Bifogat

• Tv-tablå_motoGP_Spanien_Jerez_1-3 april_2011.pdf
    132.6 KB · Visningar: 97

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Tackar! :tummenupp

Får väl sätta mig och bläddra bland kanalerna strax före start. Ska bli kul att kolla med spanska kommentarorer :)

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Enligt Viasat Motor på facebook ska Stiggy köra ett "Onboard lap".

"Till helgen är vi på plats i Jerez på MotoGP. Jag kommer också att köra "om bord" varv.. Missa inte helgens sändningar.. /Stiggy"

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag tycker viasat är ett riktigt lyft från eurosport!!

Kommer Stiggy vara med hela tiden tro? Tycker han är riktigt bra, mycket sakkunnnig :tummenupp

Han svarade dessutom utförligt på min fråga om moto2 vs supersporthojar i senaste sändningen :)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Visst är Stiggy kunnig och ett lyft för sändningarna men ibland låter det som att han kommenterar en begravning. Liiiiite mer inlevelse skulle inte skada :)

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Enligt Viasat Motor på facebook ska Stiggy köra ett "Onboard lap".

"Till helgen är vi på plats i Jerez på MotoGP. Jag kommer också att köra "om bord" varv.. Missa inte helgens sändningar.. /Stiggy"

Äntligen kommentatorer på plats!!!!!!
Bra där ViaSat!! :tummenupp

Nu saknas bar lite "egna" intervjuer från ptlane och lite "inför" snack...

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...