MotoGP - GRAN PREMIO bwin DE ESPAÑA

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Hur många race ger ni Elias innan han blir utbytt? 5 tippar jag.
Jag tycker inte illa om honom på något sätt. Han passar bara inte bra på GP hoj tydligen.
Hoppas han motbevisar mig,,,,,snart.

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Jag går mot strömmen lite och slänger in Rossi i helgens top 3.

1. Rossi
2. Stoner
3. Lorenzo

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Det drar ju ner kvalitén på serien

Det var väl ändå bra många år sedan Dorna & Co hade racingens kvalitet som högsta prioritet för verksamheten?

Konstigare och konstigare reglementen detaljstyr allt under förevändning att minska kostnader. Inte har det funkat, dagens hojar är dyrare än någonsin både att bygga och driva.

Däremot har man lyckats döda alla möjligheter till att göra rejäla innovationer och därmed också mindre tillverkares möjligheter att med smartness spöa de med stor budget. Dessutom drivs designen alltmer mot vad de stora tillverkarna säljer för gatbruk.
Inte konstigt att startfälten blir tunnare och tunnare.

Om inte Dorna och dagens racingkoncept självdör de närmaste åren pga bristande publikintresse får man hoppas att Branson eller någon annan entreprenör med mod och kapital startar en konkurrerande serie med racingen i centrum.

En enkel Free-for-All-formel med miljövänligt bränsle och elementär trafiksäkerhet som enda krav skulle ge stora startfält med hojar av de mest skilda storlekar och konstruktioner - upplagt för bra racing och stor publik.

Då om inte förr är det definitivt godnatt för Dorna & Co!

Edit: Då om inte förr är det definitivt godnatt för girigbukarna och golddiggerserna i Dorna & Co!

Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
MotoGP ska säljas. Så är ju klart att man få ut maximalt med pengar. Är det man vill visa upp för nästa finnansbolag som ska spekulera i att köpa upp serien. Dom bryr sig inte det minsta om sportsliga resultaten.

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Enligt Viasat Motor på facebook ska Stiggy köra ett "Onboard lap".

"Till helgen är vi på plats i Jerez på MotoGP. Jag kommer också att köra "om bord" varv.. Missa inte helgens sändningar.. /Stiggy"

Men det tyckte jag att han sa att han skulle göra innan racet? Alltså i början av sändningen typ?
Nnågon som har fått mer info?
bmw skulle han väl iallafall köra tror jag.
Kul att se hursom:yoparty

MC Doktorn

Guest
Hur många race ger ni Elias innan han blir utbytt? 5 tippar jag.
Jag tycker inte illa om honom på något sätt. Han passar bara inte bra på GP hoj tydligen.
Hoppas han motbevisar mig,,,,,snart.

Så länge han/sponsorer kan casha så finns han kvar.

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
janne blomkål.. vafan......... låter som han sitter och översätter och vet inte vad han pratar om.

något jäkla spån kommenterade supersport i helgen och sa att han mindes lundhs vinst i göteborg,det var den sista svensktalande kommenteringen jag ser

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Men det tyckte jag att han sa att han skulle göra innan racet? Alltså i början av sändningen typ?
Nnågon som har fått mer info?
bmw skulle han väl iallafall köra tror jag.
Kul att se hursom:yoparty

På söndag ska han köra :) Ja, jag tror att det är en BMW. Det brukar ju vara det.

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
stavning

SHOUBURG (hur gör man tyska u´n?:D)
coolt!:tummenupp
Ja det brukar väl det man han kanske ville prova ngn "halvkittad":rolleyes: honda som han har skrapat ihop några stycken av när han städade upp efter hans teamssatsning i wsbk..:D

Lite offtopic nästan men... jag fortsätter:)

Stiggy har nångon ny sida som heter http://www.sbkone.se/
Men är sbk one hans egna märke lr säljer han det bara? Lr är det bara ett firmanamn? Fått för mig att jag läst nånstans förut att det tex var sbk one racekabelstammar stiggy racing använde 09? Men det är inget jag är säker på så det hela är mer en fråga?
Så han väl en hel del kontakter på delar och sånt. Han har ju endel annonser på hondor lite då och då.

Funderar på ny banhoj och han skulle gärna få bygga ihop en honda till mig:) Fullkittad honda med lite gammalt wsbk godis på :drool
Antingen det lr en s1000rr men det lär väl bli ekonimivalet om man jämför med det första.
Sorry för mina egna utsvävningar men Stiggy är väl iaf ON-topic:D

NU börjar 125 träning nr 3!
Utan vare sig svenska lr engelska kommentatorer, kanske var en trevlig tillställning i depån igår kväll :fyllisar kanske är lite trötta idag...

Last edited:

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
SHOUBURG (hur gör man tyska u´n?:D)
coolt!:tummenupp
Ja det brukar väl det man han kanske ville prova ngn "halvkittad":rolleyes: honda som han har skrapat ihop några stycken av när han städade upp efter hans teamssatsning i wsbk..:D

Lite offtopic nästan men... jag fortsätter:)

Stiggy har nångon ny sida som heter http://www.sbkone.se/
Men är sbk one hans egna märke lr säljer han det bara? Lr är det bara ett firmanamn? Fått för mig att jag läst nånstans förut att det tex var sbk one racekabelstammar stiggy racing använde 09? Men det är inget jag är säker på så det hela är mer en fråga?
Så han väl en hel del kontakter på delar och sånt. Han har ju endel annonser på hondor lite då och då.

Funderar på ny banhoj och han skulle gärna få bygga ihop en honda till mig:) Fullkittad honda med lite gammalt wsbk godis på :drool
Antingen det lr en s1000rr men det lär väl bli ekonimivalet om man jämför med det första.
Sorry för mina egna utsvävningar men Stiggy är väl iaf ON-topic:D

NU börjar 125 träning nr 3!

1. Stavning: Tryck på knappen direkt till höger om Å på ett svenskt tangentbord(två prickar i nedre vänstra hörnet(på knappen)), och sen på u= ü.

2. Att Stiggy sålde grejejr på nätet hade jag ingen aning om!

3. Angående 125 träningen... Vart fn är kommentatorerna?? Och varför är det dom engelska?? Viasat brukar inte trassla till det men jag måste erkänna att det är rätt tråkigt att kolla på 125-träning utan kommentatorer.

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
1. Stavning: Tryck på knappen direkt till höger om Å på ett svenskt tangentbord(två prickar i nedre vänstra hörnet(på knappen)), och sen på u= ü.

2. Att Stiggy sålde grejejr på nätet hade jag ingen aning om!

3. Angående 125 träningen... Vart fn är kommentatorerna?? Och varför är det dom engelska?? Viasat brukar inte trassla till det men jag måste erkänna att det är rätt tråkigt att kolla på 125-träning utan kommentatorer.

hehe ok tack för lektionen!

Jag editerade mitt inlägg precis när du hade lagt ut ditt, i slutet är min teori om avsaknaden av kommentatorer. Men kan ju vara ngt allvarligare tekniskt men hoppas att dom löser det tills det är dags för gp å moto2....

Nu är dom på plats igen.. stiggy och janne aka blomkål / flowertwig

Last edited:

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Nu steg Pedrosa i graderna. Gäspar bort en kvart av friträningen, går ut och sänker bästa tid med 0,5 sekunder. Iskallt. :)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Nu steg Pedrosa i graderna. Gäspar bort en kvart av friträningen, går ut och sänker bästa tid med 0,5 sekunder. Iskallt. :)

Tycker nog stoner såg starkare ut om man tittar på varvtiderna de presterade under fria träningen, jämnare, och bara låga tider. Peddot lär få hett om öronen fort imorgon, speciellt med armstrul och ofrånkomliga hjärnspöken.
Kul att se Rossi som vanligt, hoppas verkligen att de får ordning på bitarna/honom så han kan kriga på riktigt snart. :Bugar

Peddot går in i första böj som etta, stressas hårt av Stoner, och går av i ett försök att hålla undan.

Morgondagens resultat.

1. Stoner
2. Lorenzo
3. Rossi (man kan väl få hoppas i alla fall... :hihi )

Last edited:

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Trodde inte hondorna skulle ha så här mkt övertag på på den här banan också som skilljer sig så mkt frå losail.. Eller hade åtmindstonde förväntat mig att yahaha skulle hänga med bättre här!

Spies kör ju katastrofalt, verkar inte få ngn ordning alls på grejerna, 1.338 sek efter på e niondeplats! Han är bra mkt snabbare än såhär!
Men men, lorre var väl inte helt nöjd heller med sin fjärdeplats och 0,818efter. Kom igen nu SPIES till kvalet!!!!!!!!

Lista träning 3:

1 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 277.6 1'38.864
2 27 Casey STONER AUS Repsol Honda Team Honda 277.4 1'39.171 0.307 / 0.307
3 58 Marco SIMONCELLI ITA San Carlo Honda Gresini Honda 280.2 1'39.355 0.491 / 0.184
4 1 Jorge LORENZO SPA Yamaha Factory Racing Yamaha 273.9 1'39.682 0.818 / 0.327
5 14 Randy DE PUNIET FRA Pramac Racing Team Ducati 273.7 1'39.695 0.831 / 0.013
6 46 Valentino ROSSI ITA Ducati Team Ducati 277.5 1'39.822 0.958 / 0.127
7 35 Cal CRUTCHLOW GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 271.8 1'40.163 1.299 / 0.341
8 5 Colin EDWARDS USA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 272.9 1'40.188 1.324 / 0.025
9 11 Ben SPIES USA Yamaha Factory Racing Yamaha 279.5 1'40.202 1.338 / 0.014
10 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Repsol Honda Team Honda 278.4 1'40.210 1.346 / 0.008
11 69 Nicky HAYDEN USA Ducati Team Ducati 280.2 1'40.335 1.471 / 0.125
12 7 Hiroshi AOYAMA JPN San Carlo Honda Gresini Honda 272.8 1'40.477 1.613 / 0.142
13 8 Hector BARBERA SPA Mapfre Aspar Team MotoGP Ducati 276.4 1'40.511 1.647 / 0.034
14 21 John HOPKINS USA Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 279.0 1'40.903 2.039 / 0.392
15 65 Loris CAPIROSSI ITA Pramac Racing Team Ducati 277.1 1'41.052 2.188 / 0.149
16 17 Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing Ducati 264.6 1'41.056 2.192 / 0.004
17 24 Toni ELIAS SPA LCR Honda MotoGP Honda 276.9 1'41.063 2.199 / 0.007

Last edited:

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Jag blev så förvånad när de inte kommenterade randys framfart åp duccen idag. hoppade upp te 5e plats före rossi som sagt.... hayden fett slagen af randy.. rossi vi säger la att han e skadad än :p

dexxent

R.I.P #58 1987-2011
Gick med
2 Dec 2006
Hoj
Yamaha FJR1300-06
Simoncelli rockar fett :yoparty

Jag tror på pallplats.

Han kommer bli nästa profil inom MotoGP :skrämd :skrämd

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...