MotoGP - GRAN PREMIO bwin DE ESPAÑA

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Är det bara jag som tycker MotoGP är ganska trist nu för tiden? Tittade på Superbike förra helgen och fan, det var ju räjs, hela loppet! (Första räjset, kunde tyvärr inte se det andra).
I MotoGP sitter vi och hoppas att ingen ska dominera hela loppet och ligga ohotad 10 sekunder framför andra gruppen som i sin tur ligger 15 sekunder före tredje... :huvet

Nåväl, det diskuterade om Stigefelts kunnande och det är det väl kanske inget fel på men han är ju ungefär lika rolig som framfall och tandlossning. Maken till trist kommentator!
Hans kollega som jag inte kan namnet på verkar ju sitta och läsa innantill och vara tveksam på om han fått rätt manus...

Ja, jag vaknade på fel sida idag. :D

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Är det bara jag som tycker MotoGP är ganska trist nu för tiden? Tittade på Superbike förra helgen och fan, det var ju räjs, hela loppet! (Första räjset, kunde tyvärr inte se det andra).
I MotoGP sitter vi och hoppas att ingen ska dominera hela loppet och ligga ohotad 10 sekunder framför andra gruppen som i sin tur ligger 15 sekunder före tredje... :huvet

Det är därför jag vill att Spies ska få ordning på grejerna så han kan blanda sig in i toppen! Bara dom får ordning på M1an så har han helt klart den som har den största potentialen av "rookie" förarna att göra det än tex simoncelli, men det visar sig inte riktigt nu när det skiljer så mkt på hojarna då simoncelli har en riktigt välfungarande fabrikshonda att tillgå så som alla vet går sjukt bra, inte bara i motor och växellåda utan chassiet håller den bra på banan för dom effekterna också.

Men att simoncelli har förbättrat sig från förra året är det inte nåt snack om heller.
Men Spies tror jag kommer komma mkt längre ändå, dock inte denna helg ser det ut som. Både Spies och JLo verkar ha problem..
Men men, kvalet är inte kört än:tummenupp

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
..det är nog ett av hans öknamn han fått här på allvetande SH bara. :tummenupp
Hur du än ursäktar det så kallar du Pedrosa för pedofil, en vuxen person som känner stark sexuell attraktion till barn. Jag undrar som sagt varför? Känner du att det har något med motorcyklar, racing eller Daniel Pedrosa som person att göra? Att man har hört ett öknamn innebär ju inte per definition att man själv väljer att använda det när man benämner den personen. Det krävs ju att man tycker det är relevant. Passande. Kanske också att man känner en kittling i att upprepade gånger skriva och använda sig av ordet pedofil, vad nu det skulle kunna bero på. Hur som helst tycker jag det är jävligt svårsmält och att sex med barn har föga med sporthoj.com och MotoGP att göra. Lägg ner!

Kanske du som har skrivit den svenska texten om Pedrosa på Wikipedia?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Dani_Pedrosa

Jämför med den engelska:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dani_Pedrosa

Och den spanska:

http://es.wikipedia.org/wiki/Dani_Pedrosa

Och italienska:

http://it.wikipedia.org/wiki/Daniel_Pedrosa

Last edited:

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Nu steg Pedrosa i graderna. Gäspar bort en kvart av friträningen, går ut och sänker bästa tid med 0,5 sekunder. Iskallt. :)

Som Stoner har gjort dom senaste 4 åren menar du? :D

Hur du än ursäktar det så kallar du Pedrosa för pedofil, en vuxen person som känner stark sexuell attraktion till barn. Jag undrar som sagt varför? Känner du att det har något med motorcyklar, racing eller Daniel Pedrosa som person att göra? Att man har hört ett öknamn innebär ju inte per definition att man själv väljer att använda det när man benämner den personen. Det krävs ju att man tycker det är relevant. Passande. Kanske också att man känner en kittling i att upprepade gånger skriva och använda sig av ordet pedofil, vad nu det skulle kunna bero på. Hur som helst tycker jag det är jävligt svårsmält och att sex med barn har föga med sporthoj.com och MotoGP att göra. Lägg ner!

Ingen på Sporthoj har påstått att han är pedofil. För "oss" är det bara ännu ett namn som t.ex. Butter(Pedrosa), Jörgen, Jlo, ChupaChups(Lorenzo), det har definitivt ingenting med pedofili att göra. Jag ttror dom flesta tycker som du angående det ämnet.

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ingen på Sporthoj har påstått att han är pedofil. För "oss" är det bara ännu ett namn som t.ex. Butter(Pedrosa), Jörgen, Jlo, ChupaChups(Lorenzo), det har definitivt ingenting med pedofili att göra. Jag ttror dom flesta tycker som du angående det ämnet.

Precis!

Pedrobot är ju numera genuint intresserade av lååånga & blonda kvinnor!

Bifogat

• woi.jpg
    woi.jpg
    40.5 KB · Visningar: 154

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF

http://sv.wikipedia.org/wiki/Dani_Pedrosa

Jämför med den engelska:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dani_Pedrosa

Och den spanska:

http://es.wikipedia.org/wiki/Dani_Pedrosa

Och italienska:

http://it.wikipedia.org/wiki/Daniel_Pedrosa

Jag tror du glömt ta någon medicin idag.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag förstår att du tror det.

Frågan är vad som är mest sjukt: att helt oreflekterat kalla en spansk MotoGP-förare för pedofilen eller att tycka att det stinker.

Men helvete, skärp dig. Tror du på fullaste allvar att jag påstår att han är pedofil? :va Det är ett rätt vanlig använt öknamn på Pedrosa här på SH.

Jösses.

Kan vi släppa och återgå till motogp?

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Jag förstår att du tror det.

Frågan är vad som är mest sjukt: att helt oreflekterat kalla en spansk MotoGP-förare för pedofilen eller att tycka att det stinker.

Du tror inte att det kan vara en förkortning på hans helt enkelt namn?:va

pedrosa - pedo - peddo? betyder peddo pedofil?

Det måste ju vara du som är lite sjuk som direkt tänker på pedofili när du läser peddo som för oss andra är ett namn som vi andra pratar om inom moto gp?

BACK TO TOPIC!

För oss andra som tänker på motogp!

Nu är det kval! vad tror ni?

Last edited:

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Rossi krasch, lowsider.. En klassisk ducce vurpa:) Han verkar ok, får se om han blir snabbare och kan lita på duccen nu när han börjar köra igen!

Ayoma kraschade lite hårdare, verkar ok.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Randy dP imponerar ju på fjolårsDuccen.. P4 just nu.

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Härligt lorre och Spies!
Ett par rätt hade jag om att yamaha skulle komma upp på kvalet med spies och lorre och att pedrosa skulle vara snabbast hemma.
Och att Spies är snabbare än simoncelli,:arsele (hoppas han visar det på racet också nu när jag har sagt så:rolleyes:) :)
Kul kval!

Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping