MotoGP - Gran Premio d'Italia TIM

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Johodå! Det här rejset lyckades han långdistanstorpedera en snabbare förare!
Till hans försvar så verkade Cal för första gången inse att han själv gjort något fel. Såg ut som han vinkade lite ursäktande till Bradl. Cal i högform hade annars först blivit förbannad på Ducati, Bridgestone, asfaltsläggarna, Michelin och Bradl innan någon form av självkritik infunnit sig.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Till hans försvar så verkade Cal för första gången inse att han själv gjort något fel. Såg ut som han vinkade lite ursäktande till Bradl. Cal i högform hade annars först blivit förbannad på Ducati, Bridgestone, asfaltsläggarna, Michelin och Bradl innan någon form av självkritik infunnit sig.

Jo, i intervjun efteråt var han väldigt ödmjuk och bad Bradl och hans team om ursäkt.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ianonne är ingen nolla och han har slagit de tre sista Moto2-mästarna flera gånger om och ibland med besked. Men jag tycker inte att han imponerade alls under sin första säsong i MotoGP. Däremot har han höjt sig rejält till denna säsong. Han åker ju i princip jämnt med Dovi och bra mycket bättre än Crutchlow.


Frågan är vad ianonne skulle kunna åstadkomma på en factory-yamaha eller dito honda, det hade varit kul å se honom på en potent vinnarhoj. En ny starkare ducatimotor som drar vem som helst rakt fram räcker tyvärr inte för att vinna!
 
Last edited:

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
Är det bara jag eller kraschar inte bradley smith väldigt ofta ? Samma med Bradl, ett antal race förra året så låg han i sandfållan.
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Detta bekräftas också av skillnaderna mellan de olika Yamahaerna. Inte en chans i världen att Rossi, PEsp och Smith skulle ha så mycket bättre motor / annorlunda motormappning att de kontinuerligt åker 7-11 km/h fortare.

Min teori är att Lorre valt en annan utväxling. Antagligen ger den utväxlingen bättre varvtider när Lorre kör själv i ledning.

Bland det första Marquez sa i intervjun i Parc Fermé var att han/Honda hade valt en utväxling som skulle ge högre fart vid slipstreaming. Honda hade med andra ord räknat med att Marquez inte skulle leda från start till mål.
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Bara 4 sidor, vad händer? Saknar hetsen och provokationerna.
Börjar likna smc forumet.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Bara 4 sidor, vad händer? Saknar hetsen och provokationerna.
Börjar likna smc forumet.

Inte så värst mycket att bråka om. MM vinner, JL/VR tar de två överblivna pallplatserna och resten är ganska händelselöst.
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Bara 4 sidor, vad händer? Saknar hetsen och provokationerna.
Börjar likna smc forumet.
Med risk för att jag tar fel på person - men var inte du en av dom som "gnällde" på hetsen och provokationerna när Perra och Radare fyllde trådarna med både intressanta och ointressanta inlägg ?
OM ja tar rätt på person, så är ditt inlägg ovan ganska komiskt... Om jag tar fel på person, så saknar mitt inlägg mening totalt, och jag ber om ursäkt för en eventuell förväxling :tummenupp
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag saknar faktiskt både Radare och P€RRA. :(
Tyckte både hade mycket att bidra med.

När dom inte tjäftade med varandra förstås. :rolleyes:
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Personliga påhopp saknar man inte men var finns intensiteten, häcklandet och hetsen med glimten i ögat.
Måste allt vara så korrekt?

Lorenzo is back sägs det, tror det också och den gamle insåg det och det roliga är slut.
Peddot verkar allt närmare en pensionering, bästa materialet men lyckas aldrig leverera.
Ge Iannone en riktig hoj (HRC) så kanske Marques får kämpa lite mer.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag saknar faktiskt både Radare och P€RRA. :(
Tyckte både hade mycket att bidra med.

När dom inte tjäftade med varandra förstås. :rolleyes:


När dom inte tjafsar med varann blir det inte roligare än såhär så vad gnäller du om?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Var någon som skrev nåt om Lorenzo i förra omgången till mig, till dig vill jag säga :rofl
Lorenzo is back!
Men vad håller Pedrosa på med, finns ju inget J----r anamma längre....
Ständiga 2an har blivit ständiga 4an... :(
Som jag sagt förut om MM står på hjulen så vinner han allt och på ett sätt vore det roligt att han blir först i världen att vinna alla tävlingar i modern tid :)

Lorenzo har varit före Pedrosa i ett lopp än så länge den här säsongen och har 2 pallplatser mot Pedrosas 4. Bara de senaste två loppen har Pedrosa slutat utanför pallen, men det är alltså Lorenzo som lyckas bättre?
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Lorenzo har varit före Pedrosa i ett lopp än så länge den här säsongen och har 2 pallplatser mot Pedrosas 4. Bara de senaste två loppen har Pedrosa slutat utanför pallen, men det är alltså Lorenzo som lyckas bättre?

Vänta, se och lär...
Ja, Lorre kommer slå Peddo istort sett alla kommande race. Börjar nästa tro på det omöjliga: Clean Sweep av MM.
Med VR & Lorre som slåss om övriga pallplatser & Peddo som kommer ikapp sista varvet, men... försent.

Men jag har haft fel förr :fakta Hoppas ju att fler kan komma in & stöka till det, men MM är som nån skrev tidigare, en Alien Alien... Önskar det kommer ett regnrace snart. DET kan bli spännande.
 

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Det kan bara inte att vinna 18 race i rad i MotoGP.
Även om Marquez just nu är Jesus reinkarnerad på Honda RC213V:n så kan det bara inte gå.

Misstag, bristande motivation/uppmärksamhet, mekaniskt fel, Bautistad, feber/matförgiftad, skada, osv
är saker som hänt andra under säsong och kommer drabba Marquez.

Jag är något rädd att betta emot honom dock, jag skulle vilja säga att jag kommer att springa runt Sergels torg spritt språngande naken och dra k*ken mot Kulturhusets fönster och lägga en kabel i fontänen och springa in och streaka inne i NK tills väktarna tar mig och misshandlar mig inne i security-rummet om han vinner alla race i år, men det kommer jag inte att säga.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top