MotoGP - Gran Premio d'Italia TIM

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Det kan bara inte att vinna 18 race i rad i MotoGP.
Även om Marquez just nu är Jesus reinkarnerad på Honda RC213V:n så kan det bara inte gå.

Misstag, bristande motivation/uppmärksamhet, mekaniskt fel, Bautistad, feber/matförgiftad, skada, osv
är saker som hänt andra under säsong och kommer drabba Marquez.

Jag är något rädd att betta emot honom dock, jag skulle vilja säga att jag kommer att springa runt Sergels torg spritt språngande naken och dra k*ken mot Kulturhusets fönster och lägga en kabel i fontänen och springa in och streaka inne i NK tills väktarna tar mig och misshandlar mig inne i security-rummet om han vinner alla race i år, men det kommer jag inte att säga.


Håller med dig, det ÄR omöjligt.
Men kanske hade min lågstadielärare rätt, när han sa "Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid"
Iofs talade han då om att jag skulle klara ett matteprov :D

Är man en Alien Alien... kanske det går? Men det blir trångt på Sergels Torg om han skulle lyckas :fyllisar
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Bara 4 sidor, vad händer? Saknar hetsen och provokationerna.
Börjar likna smc forumet.
Inte mycket att säga längre. MM kontrollerar allt. Bästa materialet och bästa föraren. Kan lugnt köra sig igenom fältet och välja när han vill bromsa sig om och ta hem loppet. Klassen "Best of the best" är numera bara en förare&cykel. Men för publikens skull finns det också två klasser till som kör samtidigt, Ex-MotoGP's och Open.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Lorenzo har varit före Pedrosa i ett lopp än så länge den här säsongen och har 2 pallplatser mot Pedrosas 4. Bara de senaste två loppen har Pedrosa slutat utanför pallen, men det är alltså Lorenzo som lyckas bättre?[/QUOT

Är besviken på Pedrosa, han skulle allt kunna kört på bättre än vad han gör, ville verkligen se honom ta titeln, men känns ju inte som han försöker ens längre... Att lorre var i en liten svacka och kraschade i början på en sandbana... Att han skulle ta sig ur den tvekade jag inte alls på.. till Rossifansens förtret :)
Pedrosa har mer att ge än det här, men nu verkar det som sagt att han gett upp....
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Nej!

Tyvärr kommer han aldrig vinna ett enda race utan att någon av toppen gör en DNF.
Marques är det bästa vi sett under modern tid.

Han verkar vara helnöjd över att fightas för pallplatser iaf :)

Marquez kommer kanske bli den nya Rossi på banan, men utanför - hell no. Rossi var och är än idag en av de mest färgstarka piloterna, helt enkelt ett komplett paket... en riktig superstjärna. Den dagen han pensionerar sig så tror jag att ingen kan fylla hans plats.
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag saknar Simoncelli i MotoGP mycket mer än Stoner.
Det är för att du tycker Stoner är sur och vrång och att du anser Sic som "charmig" och "en frisk fläkt".
Men det är bara att inse, tittar man på skills så hade Sic inte en chans mot Stoner.
Jag saknar också Simoncielli men mot Marc hade även han varit chanslös.
 

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
På tal om stoner, tror fasen att han inte ångrar sitt beslut att lägga av som det står på newsen. Han hade ju blivit smiskad av MM 6 days a week and twice on sundays! :)
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Väldigt svårt å se att Stoner haft en chans emot MM. MM är ju så sjukt dominant. Stoner var aldrig så överlägsen. Men hade såklart var kul å se! :)
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Jaså? Mitt minne är att Stoner kom in i honda och körde skiten ur pedrosa från första metern.
Är det nån i världen som har samma fart som Marquez så är det Stoner.
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Marquez i sitt Jesus-tillstånd som i nuläget, en Pedrosa som fått nappflaska innan race och är nöjd och taggad, en Lorenzo med kämpaglöd som på Assen förra året, en Rossi med farten från Assen förra året, en Stoner på 3:e Honda som "jävlar inte tänker bli ifrånåkt av en spansk pojkspoling", en Super-Sic som kommer in och rör runt i grytan och om det inte skulle räcka med spänning slänger vi in en bowlande Bautistsa från 8:e startled. Då jävlar hade det varit kul att kolla! :yoparty

ELLER! Så viks det små lappar med alla hojars namn på, läggs i en skål och sen får alla förarna gå fram och ta varsin lapp! :Bugar
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag saknar Schwantz, Rainey, Mamola, Doohan, Roberts, Lawson och många till...
Med den stora skillnaden att Stoner kan sätta sig på en hoj i morgon och prestera. Det kan ingen av de ovan nämnda. Men det var ett jätteroligt inlägg...
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Jaså? Mitt minne är att Stoner kom in i honda och körde skiten ur pedrosa från första metern.
Är det nån i världen som har samma fart som Marquez så är det Stoner.

Jo men han fick ändå stryk ibland, MM är ju i princip oslagbar just nu.
Men ja jo Stoner är väl i sanning den enda som har samma fart eventuellt. Men blir ju gissningstävling då dom inte faktiskt kör mot varandra. En Rossi för 10år sedan hade också vare kul att se mot MM (tror han fått det tungt dock) men det är omöjligt att få se. Och det är det nog att få se Stoner rejsa MM också. Tyvärr...

Kollade statistik, Stoner vann 15 race sina två första år på Hondan om jag läser rätt. Rätt imponerande faktiskt.
MM har vunnit 12st än så länge, och då var han ändå Rookie ifjol. =)

Fan att Stoner inte kör så man hade sluppit dessa gissningstävlingar! :gnissla
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Jaså? Mitt minne är att Stoner kom in i honda och körde skiten ur pedrosa från första metern.
Är det nån i världen som har samma fart som Marquez så är det Stoner.

Det som var roligt och samtidigt lite jobbigt med Stoner var ju att han inte var så jämn och stabil. Marquez verkar ha Stoners fart och Lorenzos stabilitet. Stoner kunde ju faktiskt bli trea och tvåa också. Och lägga sig när som helst kändes det som. Satt alltid med hjärtat i halsgropen när han körde.
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Exakt, när Stoner prickade rätt med inställningarna på hojen så var han oslagbar.
Men Stoner hade ju både bra och dåliga helger.
Marquez däremot.... Den lilla spanjoren verkar vara en jävel på att få hojen inställd exakt som han behöver den för att kunna blåsa på för fullt.

Det är ju rätt ofta man hör dom andra klaga, inte minst Rossi att dom har gjort ett setup mistake till kval eller race.
Sällan man hör Marquez säga så. Imponerande minst sagt.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top