MotoGP - Grand Prix Of Qatar

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
hahaha underbart!! nu verkar säsongen va på G :D

Honda har hittat nått nytt som i första rejset tar dem till en trippel

1 Honda HRC
2 Honda HRC
3 Honda HRC

O.Larsson

SDK #4201
Gick med
16 Mar 2007
Hoj
Ducati 848
Stoners uttalande från MotoGP.com

“I think so, I have seen many riders that are taking more risks and they are pushing a lot more. There is more competitiveness because they think victory is possible, they feel they are closer to the podium and that motivates them to take more risks than before. I think we will see very exciting races this year.”

...det blir bra :tummenupp

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Ditt eviga gnäll på MotoGP-klassen är verkligen nyskapande och relevant. Sluta titta om det är så tråkigt.

Men håller du inte med ändå?
Om du jämför med WSBK eller supersport, var inte MotoGP skittrist i fjol?
Eller för den delen jämfört med Moto2...

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00

Moto2 stod helt klart för underhållningen i mina ögon. Lite mycket skrotningar, men annars skitskoj!

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Moto2 stod helt klart för underhållningen i mina ögon. Lite mycket skrotningar, men annars skitskoj!

Fast skrotningarna gör det ändå skoj, det innebär att folk tar i som dom bara helvete spricker. DET är kul. Folk ska köra fortare än dom kan, typ Jules Cluzel, han känns som en plats 15-gubbe ungefär men om han bara får hamna i hjulet på någon släpper han inte för allt i världen. Underbart!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Stoners uttalande från MotoGP.com
“I think so, I have seen many riders that are taking more risks and they are pushing a lot more. There is more competitiveness because they think victory is possible, they feel they are closer to the podium and that motivates them to take more risks than before. I think we will see very exciting races this year.”
...det blir bra :tummenupp
Det där är ju lite roligt för det var mindre än ett år sedan Stoner grät ut om hur hårt folk körde i MotoGP, att de satsade för hårt redan från start och sket i att loppet var +20 varv. Skönt att han kommit till insikt.
Nej, jag gör ju inte det och det är väl där problemet bottnar.

För mig är MotoGP kungaklassen och det som får min puls att orka över 100. Visst skulle jag önska mig ännu tätare race men en fajt mellan Jörgen och Rossi är 10 gånger mer värd för mig än en med Biaggi och Haslam. Älskar WSBK och Moto2 men det blir aldrig riktigt samma sak som MotoGP och därför blir jag trött på alla gnällspikar som liknar MotoGP vid Formel 1 osv gång på gång på gång på gång...

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Fast skrotningarna gör det ändå skoj, det innebär att folk tar i som dom bara helvete spricker. DET är kul. Folk ska köra fortare än dom kan, typ Jules Cluzel, han känns som en plats 15-gubbe ungefär men om han bara får hamna i hjulet på någon släpper han inte för allt i världen. Underbart!

Men 95% av dykningarna skedde i första trånga passeringen, kändes det som. Startfältet var kanske lite för stort helt enkelt?

Men nog fanken tog de i :)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
För mig är MotoGP kungaklassen och det som får min puls att orka över 100. Visst skulle jag önska mig ännu tätare race men en fajt mellan Jörgen och Rossi är 10 gånger mer värd för mig än en med Biaggi och Haslam. Älskar WSBK och Moto2 men det blir aldrig riktigt samma sak som MotoGP och därför blir jag trött på alla gnällspikar som liknar MotoGP vid Formel 1 osv gång på gång på gång på gång...

Fast 125 på Estoril förra året gillade du väl? Det hade ju dramatik och jävlaranamma så det räckte och blev över. Det gillade du väl? Va?

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Tyvärr så krockade det med en repris av Dr Phil

En del har det bra:tummenupp

Håller med sandström att "eländet" som tyvärr allt fler verkar tycka alltså MGP bjöd på bra race 2010! Kubbningarna mellan valentino & lorenzo som iallafall fick mina hår i nacken att vädra morgonluft!

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Det blir grymt. Jag tycker att starten på förra säsongen fram tills Rossi bröt benet var spännande. Inte ens resultaten var roliga andra hälften av säsongen.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Eftersom alla är virriga på nya hojar så kommer Lorenzo utklassa allt motstånd!

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Jag har nu kommit till en ny och riktig slutsats:

1. Hayden
2. Elias
3. Rossi

Där har ni.... så nu behöver ni inte spekulera mer!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln